צה"ל תוקף כירורגית עשרות תשתיות טרור ברצועת עזה

מבצע "עמוד ענן": דובר צה"ל, תא"ל יואב פולי מרדכי, הדגיש כי "מטרת המערכה היא להחזיר את השקט לתושבי הדרום".הותקפו תשתיות לירי ארוך טווח ברצועת עזה. עדכונים שוטפים, גם בטוויטר

14.11.2012 מאת: פורטל הכרמל והצפון
צה"ל תוקף כירורגית עשרות תשתיות טרור ברצועת עזה

שר הביטחון אהוד ברק בתדרוך לכתבים: צה"ל יקבל גיבוי מלא, ככל שיידרש, על מנת למלא במלואן את מטרות המבצע הזה. המבצע לא ייגמר בזבנג וגמרנו, אבל נשיג את היעדים ששמנו לפנינו. מטרות המבצע הן חיזוק ההרתעה, פגיעה קשה במערך הרקטות של ארגוני הטרור, מניעת פגיעה בעורף. איננו רוצים הסלמה אבל הפרובוקציות של החמאס בשבועות האחרונים חייבו אותנו לפעול באופן חד ונחרץ.

 כוחות חיל הים משתתפים אף הם בלחימה ותוקפים מן הים יעדי טרור ברצועת עזה.

לוחמי סוללת "כיפת ברזל" יירטו מספר רקטות מעל העיר באר שבע.

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, בתדרוך לכתבים: צה"ל החליט להמתין ולחפש את העיתוי הנכון כדי לצאת למתקפה ואחרי זה לצאת למבצע "עמוד ענן". הפעילות יצאה לדרך בחיסולו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, אחמד ג'עברי, שידיו מגואלות בדם בעבר הרחוק והקרוב וגם בתקופה האחרונה. מטרת המערכה היא להחזיר את השקט לתושבי הדרום ולכן אנחנו נדרשים לחוסן של התושבים.

אנחנו ממשיכים לתקוף. אנו עדים לאוטוסטרדה של מדינות אמל"ח, כשרצועת עזה הופכת בסיס קדמי איראני. צה"ל תוקף גם תשתיות של התעצמות של ארגוני הטרור - תשתיות של פיתוח מזל"טים ובורות שיגור. עד כה הותקפו עשרות יעדים, בורות שיגור ובסיסים.

צה"ל פוגע נקודתית, כירוגית, כמה שפחות לפגוע בבלתי מעורבים. לצערי, חלק מהתשתיות ממוקמים סמוך לגני ילדים ומסגדים - מתוך כוונת מכוון. בית ספר מיועד ללימודים ולא למחסני אמל"ח. אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לפגוע נקודתית.

אנחנו נמשיך ונראה גלי תקיפות. אנחנו מעריכים שבימים הקרובים האתגר יהיה קשה מאוד. העורף עדיין נתון לירי טילים. הנחת העבודה שלנו היא שבימים הקרובים יהיה ירי טילים לעבר יישובי הדרום ולכן אנחנו מבקשים מהתושבים להישמע להנחיות פיקוד העורף. חוסנו של העורף יאפשר לנו להמשיך ולפעול בהתקפיות כנגד כל גורמי הטרור. אני ממליץ לפעילי החמאס לא להסתובב מעל פני האדמה.

פיקוד העורף פרסם הנחיות התגוננות לתושבי הדרום. ביישובי עוטף עזה - 0-7 ק"מ מרצועת עזה: בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן תוך פרק הזמן העומד לרשותכם. לא יתקיימו לימודים בכל היישובים. חל איסור על התקהלויות והתכנסויות. אין להגיע למקומות עבודה שאינם חיוניים. אין פעילות במרכזי קניות.

יישובים הנמצאים במרחק 7-40 ק"מ מרצועת עזה: בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן תוך פרק הזמן העומד לרשותך. לא יתקיימו הלימודים בכל היישובים. התקהלויות והתכנסויות – אין התקהלויות והתכנסויות מעל 100 איש בשטח פתוח וסגור (מופעים, אירועים, משחקי כדורגל וכו'). ניתן לקיים התכנסויות/התקהלויות מתחת ל – 100 איש ללא מגבלה. מקומות עבודה שאינם חיוניים – אין מגבלות. מרכזי קניות – אין מגבלות.

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי: "אנחנו לפני ימים ממושכים שיש להיערך עם חוסן בעורף ולהקשיב להנחיות, להיות קרובים למקומות ממוגנים. בשעות הקרובות תמרות העשן מעל עזה תימשכנה. הרמטכ"ל נמצא בבור וחיל האוויר ממשיך בתקיפות המדויקות. אנחנו בעיצומה של מתקפה שתלך ותתגבר. "אין שעון חול" – קיבלנו אור ירוק מרה"מ ומשר הביטחון. אם אני הייתי פעיל בכיר בחמאס – הייתי מחפש מקום להתחבא. מהלך קרקעי – ככל שנידרש. חטיבות חי"ר מוסטות לטובת המאמץ".

צה"ל ביצע פגיעה נרחבת ביכולות השיגור ארוך הטווח (מעל 40 ק"מ) של חמאס והגי'אהד האיסלאמי תוך שהוא מסב נזק משמעותי למערכי השיגור התת-קרקעיים ולמחסני אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור ברצועת עזה. מטרת התקיפה היא לשבש את יכולות השיגור של ארגוני הטרור ולפגוע בהתעצמות ארגוני הטרור.

רצועת עזה הפכה לבסיס איראני קידמי והיא מעמידה את אזרחי מדינת ישראל תחת ירי של טילים וטרור בלתי נסבלים. צה"ל ימשיך ויתקוף יעדים המהווים בסיסים לטרור כנגד אזרחי מדינת ישראל.

המטרות שהותקפו אותרו על פי מודיעין מדוייק של אגף המודיעין ועל פי תכנון פרטני במהלך החודשים האחרונים. חלק נרחב מאתרי אחסון אמצעי הלחימה ממוקם במבני מגורים אזרחיים. זוהי עדות נוספת לדפוסי הפעולה של חמאס ולשימוש באוכלוסיה בעזה כב"מגן אנושי".

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, יחד עם ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, מנהלים את תגובת צה"ל מבור בבסיס מטכ"ל.

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, אישר תוכנית נרחבת למתקפה ישירה נגד חמאס, הג'יהאד האיסלאמי ויתר ארגוני הטרור הפועלים ברצועת עזה. במסגרת זו, צה"ל תקף לפני שעה קלה רכב בו נסע ראש הזרוע הצבאית של החמאס ברצועת עזה, אחמד ג'עברי. ג'עברי עמד בראש ארגון הטרור חמאס בשנים האחרונות ועסק ישירות בהוצאת פיגועי תופת רבים נגד מדינת ישראל.

מטרת התקיפה היא להנחית מכה קשה על מערכת הפיקוד והשליטה של חמאס ולפגוע בתשתיות הטרור של הארגון. מדובר בפעולה כירורגית של צה"ל בשיתוף שירות הביטחון הכללי המבוססת על מודיעין מדויק ויכולות אש מתקדמות. המטרות שהותקפו אותרו על פי מודיעין מדוייק במהלך החודשים האחרונים.

צה"ל ימשיך ויתקוף יעדים המהווים בסיסים לטרור כנגד אזרחי מדינת ישראל. צה"ל יעשה הכול כדי לשפר את המציאות הביטחונית. צה"ל ממשיך בפעולתו לאבטחת יישובי הדרום ולשיפור המציאות הביטחונית סביב רצועת עזה. פיקוד העורף ורשויות החירום נקטו בכל הפעולות המחייבות. אוכלוסיית אזרחי ישראל מתבקשת להישמע להנחיות פיקוד העורף.

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, ציין כי פעילות צה"ל יצאה לדרך בעקבות "המצב הבלתי נסבל בדרום הארץ ובמטרה לפגוע בארגוני הטרור הפועלים ברצועת עזה". במהלך כל הלילה אישר הרמטכ"ל גנץ תוכנית מדוקדקת – כל האופציות פתוחות לפגיעה קשה ככל שניתן בחמאס ובארגונים טרור נוספים".

{YouTubeVideo id=kXatG2Z9Oqc}

{YouTubeVideo id=uvnRmevXo7w}

اغتيال احمد الجعبري قائد عزالدين القسّام

{YouTubeVideo id=mg-VNmPd44Y}

הוראת שידור בערוץ אם מופיע מסך שחור ללחוץ במקלדת על מקש F5 ולמרכז את המסך השחור באמצע ואז תוכלו לצפות ללא תקלות בשידור

ערוץ 1 

{Ch1}

תגובות

מומלצים