"בכרמל מחייב בירור מקומו של פורום היו"רים"

לאחרונה נבחר ועד הורים יישובי בעוספיא שמייצג את כלל הורי בתיה"ס והגנים ביישוב ובישיבה האחרונה שהתקיימה במתנ"ס עוספיא ,הוזמן אליה מר עדי באשא יו"ר ועד הורים יישובי דליה אשר ברך על ההתארגנות וההתגבשות המחודשת של חבריות ועד ההורים שאיכפת להם מנושא עתיד החינוך  התרבות והספורט ביישוב..."חיזוק המעמד של מתנ"ס עוספיא והגברת ההתייחסות הן מצד ההורים והן מצד העירייה".

15.03.2008 מאת: זאהר עבדאללה (חבר ועד)
"בכרמל מחייב בירור מקומו של פורום היו"רים"

נכחו בישיבה  יו"ר ועד הורים יישובי עוספיא  מר סמיח עזאם,  סגן יו"ר  מר יונס עמאשה דובר הועד מר ארכאן אבו רוקון מזכירת הועד  גב' סועאד זאהר ושאר חברי\ות הועד , ודנו ביחד על הרבה נושאים חשובים ומהותיים על עתיד החינוך, התרבות והספורט לתלמידי היישוב .

את הפתיח נתן מנהל מתנ"ס עוספיא מר זייד עזאם אשר ברך על היוזמה ההתנדבותית ונרתם לארח אותנו במתנ"ס היישובי לכל  מפגשי ההורים  אשר יתקיימו בהווה ובעתיד.

בניין העירייה פעילות ועד ההורים היישובי נגזרת מהוראות חוזרי מנכ"ל ומהסכמות הנרקמות בין השותפים : 1- ההורים, 2- המנהלים  3- הממסד החינוכי בעיר ,ושלושתם כמשולש חינוכי אחד .

כל תהליך המברר הסכמות צריך לשלב הן את הגורמים המרכזיים במערכת העירונית והן את הנהלות בתי הספר, שהרי אם יתנתק גורם אחד משלושת הגורמים  לא תתבצע הנעת המערכת לשיתוף ולשילוב ולהישגים .
 
בעיר כרמל מחייב בירור מקומו של פורום היו"רים של ועדי ההורים ומצריך קביעת ורענון כללים מחודשת לתוכנית משותפת עם הגורמים העירוניים ,ומועדים קבועים בתדירות גבוהה לישיבות עם ראש העיר ועם ראש מינהל החינוך ועם בעלי תפקידים שונים בעירייה.

סמיח עזאם 
מן המקובל והראוי שאכן תועבר החלטה בפורום המשותף, כי היו"רים ישולבו בוועדת החינוך העירונית כמו גם בשאר וועדות הפעולה להמשך בניית תוכנית אב למערכת החינוך בעיר אשר התחלנו בה לפני כמה שנים ובתקווה שהמהלך יקרין על תהליכים בית ספריים פנימיים וחיצוניים ,כאשר אנו ההורים בזמן האחרון נעשינו תובעניים ודורשים חינוך איכותי ובזכות , ואנו פחות סובלניים לאילוצי המערכת. לא אחת ישנם גילויים של אלימות ומיליטנטיות מילוליות של כמות לא מבוטלת של הורים כלפי בית הספר כארגון וכלפי חלק מסגל ההוראה .

חלק מהמורים  ומהמנהלים , מצד שני, חייבים לקבל הכשרות מסוימות במכללות להכשרת מורים לעבוד עם מבוגרים, ועל כן לפעמים הם חשים מאוימים ( ואנו כהורים לא מתכוונים לזה), ואינם יודעים איך להתמודד עם תופעה זאת, ומגיבים בתוקפנות, בכעס ובחשדנות כלפי ההורים ולפי דעתי זה גם משליך על התלמידים באיזשהו מקום. .

תמונה ממרכז נידאל לחינוך  
תופעה זו דורשת הכשרה תוך – ארגונית, שבה לומדים המורים לשנות עמדות, לעצב מחדש את תפישת תפקידם, להוביל את מערכת היחסים בין ההורים לבית הספר לטובת הילדים.

ברבים מבתי הספר הקהילתיים בארץ נבנתה אמנה, המסדירה את יחסי הגומלין ומגדירה את תפקידם ומקומם של ההורים בבית הספר והייתי מקווה לראותה ולחוש בה בכל בתי הספר ביישוב .

ועד ההורים היישובי עוספיא חרט על דגלו  לטפל בנושאים הרשומים מטה מול כלל הגורמים ובראשם ראש עיר הכרמל  ד"ר אכרם חסון שהוא הסמכות הגבוהה בעיר  :

1-חיזוק המעמד של מתנ"ס עוספיא והגברת ההתייחסות הן מצד ההורים והן מצד העירייה ,ותמיכה גורפת בארגון פעילויות תרבותיות חינוכיות וספורט שונים ,המטרה העיקרית היא :העצמת פעילויות המתנ"ס והפיכתו למקום תוסס ופעיל.

2-תמיכה בבית ספר אלאשראק אלתווחידי והפעלת כל המשאבים והסיוע שניתן ע"מ שיקבל סמל מוסד ועצמאות בית ספרית כוללת ,תהליך דרוש.

3-גיבוש החלטה אחידה לגבי העתיד הקרוב של בית ספר אורט רונסון (שש שנתי) קרי מכיתה ז-י"ב כולל מופת שתהיה מקובלת על כלל הגורמים השותפים .

אדי באשא 
4-העצמת והגברת ההתייחסות לערכים והמסורת אשר גדלנו עליהם כאוכלוסיה דרוזית ,דבר אשר מצריך ,חידוש סיעור מוחות.

5-הפעלת לחץ להמשך טיפול מול הגורמים המוסמכים ומקבלי ההחלטות לזירוז כל הבירוקרטיה לתחילת בניית בית ספר יסודי חדש בעוספיא.

אנו מקווים ומאחלים לכלל התלמידים ביישוב ולעצמנו שנוכל ליישם את כל חמשת הסעיפים ומאמינים שבאחדות ובשיתוף פעולה פורה בין כלל ההורים,המורים,והמנהלים נגיע ליעדנו הנעלה , ומזמינים את כלל ההורים להיות שותפים לעשייה החינוכית ,ועם רצון עז לקדם ולייעל ולהצליח ביחד למטרת עתיד מבטיח לתלמידינו היקרים מכל.

תגובות

12. מעריץ אמיצים לפני 16 שנים
כל הכבוד
11. תומכים בכם. לפני 16 שנים
כל הכבוד עסאפני.
10. עאדל - עספיא לפני 16 שנים
אתה מנהיג עספאוי אמיתי.
9. זאהר עבדאללה לפני 16 שנים
תגובה ותשובה למס 5
8. צופה לפני 16 שנים
דורש תשובות והתייחסות
7. מפוקח מעיספיא לפני 16 שנים
מברוק ובשעה טובה
6. כמאל לפני 16 שנים
הצעד הנכון שנעשה עד היום בעוספיה
5. אכפת לי לפני 16 שנים
יישר כוח
4. עלאא לפני 16 שנים
צעד טוב
3. עספויה לפני 16 שנים
בהצלחה
2. מנסור לפני 16 שנים
זה צעד חשוב לתלמידים
1. מישהי לפני 16 שנים
..

מומלצים