ערבים בממשלה

אם נתניהו יכול למצוא שפה משותפת עם שלי מהשמאל, ועם בנט מהימין, ואם להיות אמיתיים אז עם כל אחד שישאיר אותו על הכיסא,  אז למה לא עם הערבים?

04.03.2013 מאת: אשר דוגרי
ערבים בממשלה

שלום לכל מי שטורח לקרוא את מה שאני כותב כאן. לי קוראים אשר. נעים מאד. בתחנה קוראים לי "אשר דוגרי". למה אני, מה שנקרא, בנ'אדם שחושב ישר ומדבר דוגרי.  אני לא איזה גנרל או פוליטיקאי משופשף, אני בן אדם פשוט. נהג מונית סך הכל. עובד קשה להביא פרנסה הביתה. אבל בתור נהג מונית, תדעו לכם, אני רואה ושומע הרבה אנשים, ואפשר להגיד שאני מכיר טוב מאד, ומרגיש טוב מאד, את איך שהעם חושב ומרגיש.

אפשר אפילו לקרוא לי "מדד הרגשות של העם".

ראיתם את ביבי? הסכסכן בגרוש הזה? לוחש לכל אחד על האוזן בדיוק את מה שהוא רוצה לשמוע, נוקט שנים בשיטות של הפרד ומשול, סכסך ופלג,  מנסה לתפוס את החבל בשני הקצוות, ובמקום להנהיג אותנו על באמת, מתעסק בתככנות פוליטית. את כולם הוא כבר ניסה. שמאל, ימין, מרכז, אינטרסנטים, למעלה, למטה, את הכל כמעט הוא מוכן למכור בשביל להישאר על כיסא ראש הממשלה, אבל דבר אחד לא עלה בדעתו, אפילו לא כאופציה, והמצחיק הוא שגם לא בדעתנו.

לא עלה בדעתו שעם כל הביחד הזה שהוא מדבר עליו, בלי חרמות וכו', הוא צריך לפנות למפלגות הערביות לבוא לקחת חלק בקואליציה. כי בעצם למה לא? מה, הם לא אזרחי המדינה? אם הוא יכול למצוא שפה משותפת עם שלי מהשמאל, ועם בנט מהימין, ואם להיות אמיתיים אז עם כל אחד שישאיר אותו על הכיסא,  אז למה לא עם הערבים? למה אוטומטית אנחנו מקבלים את העובדה רבת השנים שהם בקואליציה לא יהיו? למה הפרזיטים של ש"ס ויהדות התורה כן והם לא? הם עוד איכשהו אפשר להבין את סירובים לשרת בצבא. איכשהו. אבל את הסירוב של אחינו היהודים? בחייאת רבקום. הגיע הזמן שישתתפו בנטל כמו כולם או שיישבו באופוזיציה. אף אחד לא רשם להם בטאבו כיסא בשולחן הממשלה. אבל בואו רגע נחזור לערבים. למה לא בעצם?

לא הגיע כבר הזמן? אנחנו מדברים על שלום עם השכנים במזרח התיכון,  משא ומתן לשלום עם הפלסטינים, אבל עם הערבים שחיים ממש בינינו ואיתנו כלום. מנודים. מוחרמים. והם מה? צדיקים? ממש לא! לא הגיע הזמן שגם הם יעשו מעשה?
לא הגיע הזמן שיקום מנהיג ערבי או מפלגה ערבית ויקראו לביבי לזמן אותם לקואליציה? שיגידו שהם לא רק מוכנים אלא גם מאד רוצים לקחת חלק בממשלה.

לא הגיע הזמן שיגידו, כמו גברים, אחת ולתמיד ובקול רם את האמת, כמו שהם אומרים בשיחות סגורות איתנו?  שתכלס טוב להם פה. יותר מכל מדינה ערבית. שהם הכי משכילים. שהנשים שלהם זוכות להכי הרבה חופש והגנה. שטוב לחיות בדמוקרטיה. שהתנאים הסוציאליים טובים, החינוך והבריאות. שיצרנו פה מדינה עם אחלה איכות חיים. שבאוסול, למרות כל הטענות, לא היו עוזבים את המדינה בעד שום הון שבעולם. למה שלא יקום אצלם מנהיג שיגיד- יאללה, אנחנו אוהבים את הארץ הזאת, גאים להיות אזרחים במדינה מתקדמת, ורוצים קודם כל לתרום.

זה הבית שלנו ואנחנו מתכוונים לעשות הכל למען הבית. צבא. שירות לאומי. קירוב לבבות. כל מה שצריך. למה לא? למה שלא יקום אצלם מנהיג שסוף סוף ידאג באמת לציבור שלו ויהפוך אותו לחלק בלתי נפרד מהשלם, ולא איזה ציבור מוחרם שיושב בצד ושונא? ואם לא מסכימים על חלק מהדברים- אין דבר. לאט לאט. אפשר לחשוב שהיהודים מסכימים על הכל. בדיוק בגלל זה המציאו קואליציה וקווי יסוד משותפים - כי לא על הכל מסכימים. אלא רק על מה שכן.
בדוגרי- לא ככה?

תגובות

3. ערבית לפני 11 שנים
אנחנו חיים במדינה
2. אזרח פשוט לפני 11 שנים
..
1. ערבי לפני 11 שנים
ערבים משחקים על כל החבלים,,,,

מומלצים