יום האישה הבינלאומי

בעולם מציינים את יום האישה הבינלאומינ, אני מקווה שגם אנחנו הנשים הדרוזיות יהיה לנו הישג מרשים בבחירות הבאות למועצה המקומית.

07.03.2013 מאת: מיראדה חסון
יום האישה הבינלאומי

יום האישה הבינלאומי ה8 במארס יום זה מוקדש לציון הישגיהן של הנשים בעולם בתחומים שונים. ולזכרן של הנשים בכל רחבי העולם אשר לחמו בעבר למען השגת שוויון זכויות ולמען נשים אשר נלחמו בעבר ברחובות ניויורק אלפי נשים צעדו בדרישה לשכר טוב יותר וזכות הצבעה.

ב8 במרץ 1857 החליטו מאות פועלות במפעלי הטקסטיל בניו-יורק שנמאס להן משעות העבודה הארוכות, מהשכר הנמוך ומתנאי העבודה הבלתי אנושיים, שהורעו עוד יותר עקב הכנסת מיכון למקומות עבודתן, ופתחו בשביתה.
ההפגנה פוזרה בכוח על ידי המשטרה אולם הרושם שהותירו אותן נשים אמיצות היה כה עז ומפתיע, עד שהוחלט למסד את התאריך ולציין אותו מאז בעולם כולו.

בשנת 1919 נערך בקופנהגן לראשונה כינוס נשים בינלאומי והוכרז על יום האישה הבינלאומי. שנה לאחר מכן צוין יום זה על ידי מיליון בני אדם באוסטריה, דנמרק, שוויץ וגרמניה.

בחודש דצמבר 1977, החליטה האסיפה הכללית של האומות המאוחדות לאמץ את ההחלטה בדבר כינונו של יום המוקדש לציון זכויות האישה ולשלום עולמי.

אני מברכת כל הנשים בעולם ביום הזה ומקווה שגם אנחנו הנשים הדרוזיות יהיה לנו הישג מרשים בבחירות הבאות למועצה המקומית בשנת 2013 ונהיה חלק מנשות העולם שנלחמות על זכויותיהן בכבוד.

מיראדה חסון

תגובות

2. מהא לפני 11 שנים
כל הכבוד מיראדה
1. עוקב לפני 11 שנים
בהצלחה ,מענין למה נשים לא מגיבות

מומלצים