נחשפו מנהרות להחדרת צבא לתוך הגולן הישראלי

מאמץ של אל קעידה לכבוש את כל רמת הגולן הסורית לפני בואו של אובמה לישראל. כפי שתיקדבקה דיווח בלעדית להפגיז אזורים בישראל ובירדן, בהם יבקר הנשיא אובמה בניסיון לפגוע בו ובפמלייתו.

14.03.2013 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נחשפו מנהרות להחדרת צבא לתוך הגולן הישראלי

כוחות אל קעידה-ג'בעת אל-נוסרה Jabhat al-Nusra, ברמת הגולן פתחו ביום ד' 13.3, במאמץ צבאי לכבוש את כל חלקי רמת הגולן שנשארו בידי הכוחות הסוריים הנאמנים לאסד, וליצור מצב בו כל אזור רמת הגולן יהיה כולו  בידי כוחות הנאמנים לאל קעידה, במטרה להשיג שתי מטרות צבאיות:

לנהל 'מהאזורים המשוחררים' ברמת הגולן הסורית מלחמת התשה נגד מטרות צבאיות ואזרחיות ישראליות וירדן, בדומה להתקפות שמנהל הטאליבן נגד הכוחות האמריקנים ושל נאט''ו באפגניסטן ופקיסטן.

המטרה של  ג'בעת אל-נוסרה לסיים 'ולשחרר' את רמת הגולן הסורית עד יום ו' 15 במרס.

המקורות הצבאיים של תיקדבקה מציינים,כי ההתקפה של ג'בעת אל-נוסרה, נפתחה ביום ד' לפנה'''צ, כאשר לוחמי אל קעידה שמו מארב מתוכן היטב, לשיירת מפקד חטיבה מס' 90 הסורית שחלק מכוחותיה נמצאים עדיין ברמת הגולן הסורי, הגנרל נור א-דין חביב אחמד, שנע ביחד עם אנשי מטהו ורצחו אותם. בין ההרוגים הסורים שנעו בשיירה היה גם איש הקשר הסורי המרכזי בין חטיבה מס' 90 לגייס מספר 3 המשוריין הסורי, הקולונל ראודאן רפעי.

המטרה של התקפה זו הייתה למוטט את  החטיבה מפנים על ידי חיסול קבוצת הפיקוד שלה. עוד מוסרים המקורות הצבאיים שלנו, כי בקרבות שהתחוללו במשך כל יום ד', חשפו לוחמי ג'בעת אל-נוסרה, מערכת מנהרות גדולות ונרחבות אשר הפתחים שלהן היו בחלקים שונים של רמת הגולן והשתערו עד לגדר המערכת בגבול סוריה-ישראל. מטרתן של מנהרות אלה הייתה לאפשר לכוחות סוריים גדולים, כולל טנקים ומשאיות כבדות של הצבא הסורי לנוע מתחת לאדמה ולהגיח לפתע על גבול סוריה-ישראל, כאשר הם ממשיכים את התקדמותם לתוך שטח רמת הגולן הישראלית.

ביום ג' 13.3 דיווחו המקורות הצבאיים של תיקדבקה בלעדית, כי לקראת הגעתו של נשיא ארה''ב אובמה ללוד, הוצבה בשטח נמל התעופה מערכת יירוט 'כיפת ברזל' כנגד האפשרות של ירי טילים, ביניהם בעלי ראשי חץ כימיים, בעת נחיתת אובמה בישראל.

מיד עם נחיתתו של נשיא ארה''ב באראק אומבה בלוד, ביום ד' 20.3, הוא יערוך ביקור בזק אצל קציני וחיילי סוללת טילי יירוט 'כיפת ברזל' שתוצב בשדה התעופה, ולאחר שילחץ את ידיהם יקבל הסבר קצר כיצד מערכת יירוט טילים זו פועלת.

בכך יהפוך אובמה לנשיא האמריקני הראשון אשר יבקר את מערכת הטילים אשר נועדה ליירט ניסיונות של גורמי אל קעידה מסוריה, צפונית לנמל התעופה  בלוד,  ומחצי האי סיני, דרומית לנמל התעופה, לשלוח טילי קרקע-קרקע, ביניהם נושאי ראשי כימיים לנמל התעופה הבינלאומי היחיד שיש לישראל, לפגוע במטוס אייר פורס Air Force 1, בעת שאובמה ירד ממנו לקול תרועת החצוצרות של  תזמרות צה''ל.

בדרך כלל, סידורי האבטחה האישיים של נשיא ארה''ב בביקוריו בארצות זרות נשמרות כסוד כמוס, ורק חלק קטן מאוד מהן נראה לעיני הציבור. אולם הפעם, מדווחים המקורות הצבאיים וללוחמת הטרור של תיקדבקה, החליטו מתכנני הביקור, כי אין שום ברירה אחרת, אלא להציב בפומבי את מערכת 'כיפת ברזל' בתוך שטח נמל התעופה עצמו.

מומחים צבאיים אמריקנים וישראליים קבעו, כי סוללת 'כיפת ברזל' ישראלית, וסוללת טילי פטריוט אמריקנית, המוצבים כבר למעלה מחודשים בצפון תל-אביב ודרומה, אינן מבטיחות, כי אפשר יהיה למנוע פגיעה מוחלטת של טילים בשטח שדה התעופה בלוד, בעת נחיתת הנשיא אובמה שם. הדרך היחידה למנוע מטילים כאלה להתפוצץ בשטח נמל התעופה, תהייה הצבת מערכת 'כיפת ברזל' שנייה בתוך נמל התעופה עצמו.

המקורות הצבאיים של תיקדבקה מציינים כי בכך ייווצרו בפעם הראשונה שני תקדימים צבאיים:
1. נחיתת אייר פורס  1 Air Force בנמל התעופה לוד ב-20 למרס, תובטח על ידי שתי חגורות של סוללות טילי יירוט  אמריקנים וישראליים. אף פעם לפני כן לא נפרסו מערכות טילי יירוט צפופות כאלה כדי להגן על נשיא ארצות הברית.
2. סוללת טילי 'כיפת ברזל' שתוצב בנמל התעופה בלוד, תישאר שם בכל שלושת ימי הביקור של הנשיא אובמה בישראל וירדן, ותגן גם על המרחב האווירי של ירושלים בעת ביקורו של אובמה בבירת ישראל מפני התקפות טילים.

רק לפני חמישה חודשים, בנובמבר 2012, בעת שצה'''ל ביצע את מבצע 'עמוד ענן' בעזה, ניסה החמס, לפי הוראה מפורשת שקיבל ממפקד הגנרל האיראני חסן שאטרי Gen. Hassan Shateri or Hossam Khosh-Nevis, שחוסל בינואר 2013 בסוריה, על ידי ישראל (בתאריך ובמקום שאינם ברורים, כאשר דבר אחד ברור: שהוא לא חוסל כפי שההודעות הרשמיות האיראניות והסורית מדווחות- בג'מארייה Jamraya), לנסות לפגוע  בטילים איראניים בנמל התעופה לוד ובירושלים.

איש במערכי הביטחון והמודיעין האמריקניות איננו חושד, כי מנהיג איראן האייטוללה עלי חמנאי, נשיא סוריה בשאר אסד, מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, או אחד מאנשיהם, יתנו פקודה להפגיז בטילים את נמל התעופה בלוד ב-20 למרס.

אולם במערכות אלה גם אי אפשר למצוא היום אחראי אחד, לא אמריקני ולא ישראלי, המוכן לקחת על עצמו אחריות ולומר, כי בכל השטח המדברי הריק העצום בן למעלה מ-120,000 קמ''ר, המשתרע במשולש דמשק-בגדאד-רבת עמון, ובכל השטח של 62,000 קמ''ר של חצי האי סיני, אין אף מפקד אחד של אל קעידה המקבל הוראות ישירות ממנהיג אל קעידה איימן אל זואהיירי, שלא יציית לפקודה ישירה לנקום את חיסולו של אוסמה בין לאדן, שחוסל בידי האמריקנים רק לפני שנתיים ב-2 למאי, בפקיסטן.

מומחי ביטחון אמריקנים וישראלים אומרים, כי  לאיימן אל זואהיירי, יש  את המוטיבציה לפגוע באובמה, אלא במרס 2013, יש לו גם את האפשרות הראשונה לנסות ולפגוע בנשיא ארה''ב, מטרטוריות הנשלטת על ידי ארגון הטרור, כאשר בפעם הראשונה עומדים לרשותו טילי קרקע-קרקע, כאשר כמה מהם מצוידים בנשק כימי.

מומחים אלה מציינים, כי אם אפילו לא יצליחו אנשי אל קעידה לפגוע ישירות באובמה, האפשרות שטיל כזה יתפוצץ בשטח נמלי התעופה של ישראל, או ירדן, כאשר אובמה ינחת או ימריא משם, תהווה פעולה כזו עבור ארגון הטרור הישג אסטרטגי ממדרגה ראשונה.

מקור

http://www.debka.co.il/article/22818/מאמץ-של-אל-קעידה-לכבוש-את-כל-רמת-הגולן-הסורית-לפני-בואו-של-אובמה-לישראל-נחשפו-מנהרות-להחדרת-צבא-לתוך-הגולן-הישראלי

תגובות

1. تلفيق نتنياهو לפני 11 שנים
اكذوبه مفبركه من قبل اسرائيل لردع اوباما

מומלצים