למה נשים דרוזיות התנגדו לתוכנית תמ"מ 6של מחוז חיפה

מי חתם בשמן של מאות נשים דרוזיות מהכרמל שהתנגדו לתמ"מ 6.הנשים "מי עשה לנו את זה?".משרד הפנים "היו יותר מ 10000 מתנגדים לתוכנית תמ"מ 6".

23.05.2013 מאת: פורטל הכרמל והצפון
למה נשים דרוזיות התנגדו לתוכנית תמ"מ 6של מחוז חיפה

מאות מכתבים רשומים הגיעו לידיהן של נשים דרוזיות מדליה ועוספיה שמבשרים על החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה שדחתה את התנגדותן ואישרה את תוכנית תמ"מ 6 של מחוז חיפה.

מתשאול של הנשים שקיבלו את הודעת משרד הפנים, לאף אחת אין שמץ של מושג מה המכתב הזה אומר ולמה נשלח אליה ומה זה קשור אליה באופן אישי.

שאלות רבות שעולות למה הנשים היו צריכות להתנגד? את מי זה שירת ומי האדם שחתם בשמן? ודוגמה טובה שבבתים של משפחות דאלית אל כרמל ועוספיה והבה, חסון, חלבי, מנסור, כיוף, סאחלי, אבו רוכן ועוד ועוד מקבלים את הודעת משרד הפנים.

ניסינו לבדוק עם המועצה הארצית לתכנון ובנייה ומה שיכלנו לקבל מהם הדברים הבאים: "לפני תשע שנים כנראה חתמו על מכתב שמביע התנגדות לתוכנית מתאר מחוזית של מחוז חיפה".

"כנראה מישהו ניגש לנשים ואמר להם בואו תחתמו, אולי החתימו אותם ברחוב, אנשים חתמו ושלחו למשרד הפנים. 8 שנים עמל משרד הפנים על ההתנגדויות והמכתבים שנשלחו, היום התקבלו הכרעות,.לפי החוק חייבים להודיע לכל מי ששלח מכתב בנושא.

יכול להיות שזה לא עניין את הנשים ולכן הן לא מבינות שום דבר, אם זה עניין אותן אז יש הפניה לאתר אינטרנט, כל הדיונים שהתקיימו ב 8 השנים האחרונות, מאז שנשלחו המכתבים, יש לציין שאלפי מכתבים הגיעו, לכן זה לוקח הרבה זמן".

"באתר יש 400 עמודים של דיונים, ובסוף יש החלטות. היו יותר מ 10000 מתנגדים לתוכנית תמ"מ 6 ומישהו ניצל את התמימות של הנשים המבוגרות האלו והחתים אותן או חתם במקומן.

יתכן שמי שהחתים את הנשים או חתם במקומן היו לו כוונות טובות וזיהה דברים שעלולים להשליך על השטח המונציפאלי של כפרי הכרמל.

 

חיפה

מה יש בתמ"מ 6

א. קביעת ההנחיות והתנאים הדרושים לביצוע תכניות המתאר הארציות ומדיניות תכנון ארצית בתחום המחוז.
ב. קביעת ההנחיות והתנאים הדרושים לפיתוח כלכלי, חברתי ופיסי מתואם של המחוז לשנת היעד 2020.
ג. קביעת ההנחיות, ההוראות והתנאים להכנתן ואישורן של תכניות מקומיות בתחום המחוז.
ד. קביעת הוראות לעניין ייעודי הקרקע תוך שמירה על ערכי טבע, נוף ומורשת, איכות הסביבה, קרקע חקלאית ושטחים פתוחים והבטחה של פיתוח בר-קיימא למען הדורות הבאים.
ה. קביעת הוראות לשיפור איכות העיצוב העירוני ואיכות הבינוי בכל יעודי הקרקע.
ו. קביעת הוראות לשיפור איכות הסביבה ולהסדרה סביבתית.
ז. קביעת הוראות לעניין תשתיות ומערכות הנדסיות.
ח. קביעת הוראות למעקב, עדכון ובקרה אחר ביצוע תכנית זו.

תמ"מ 6 נכתבה על ידי משרד הפנים ומשרד הבינוי לאחר התייעצות עם מומחים לתחום התכנון העירוני. מדובר למעשה על תכנית המתאר למחוז חיפה, הכוללת את אזור חדרה עד עכו. התכנית קובעת הוראות לגבי ייעוד הקרקע בכל אזור ולכן ניתן להיעזר בה לצורך בדיקת כדאיות של רכישת קרקעות חקלאיות המיועדות להפשרה.

תמ"מ 6 נחשבת יוצאת דופן באטרקטיביות שלה וזאת בגלל העובדה שמדובר על איזור אשר עתיד להיות מאוכלס באופן אינטנסיבי. רוב הקרקעות במרכז הופשרו ומספר העתודות הצטמצם משמעותית בשנים האחרונות, מה שהופך את הקרקעות בחדרה, פרדס חנה, בנימינה, זכרון יעקב והמושבים בסביבה לבעלות פוטנציאל רווח גבוה.

מה מופיע בתכנית? תכנית התמ"מ של חיפה אוסרת בנייה של מבנים לשימוש חקלאי, אלא אם כן ישנו אישור מיוחד לכך.

הגבלת האיזורים בהם מותר להקים מבנים לצרכי עיבוד חקלאי נוצרה על מנת לפנות שטחים לבניית בתי מגורים ומסחר. עוד קובעת התכנית אילו דרכים ייסללו ומה הם ההפקעות הצפויות להתבצע על ידי הרשויות.

היכרות עם התמ"מ היא חלק חשוב במערך השיקולים של משקיעים. בעזרת התמ"מ ניתן לבחון את ערכו של שטח קיים ולהעריך את את השווי העתידי של קרקע חקלאית. ניתן לבצע את הבדיקה באופן עצמאי, אך עדיף לערב עורך דין ושמאי מקרקעין. כל אחד מהגורמים הללו עשוי להאיר באור שונה את ההשקעה. תכנית תמ"מ פתוחה לעיון הציבור הרחב ולכן היא נדונה בפורומים רבים.

רמת האכלוס תכניות המתאר קובעות את רמת האכלוס ואת המגבלה.

הצלבה של הנתונים הללו עם נתונים אחרים מהרשויות המקומיות, כגון כמות התושבים, מספקת תמונה מלאה של סיכויי ההפשרה עבור הקרקע. לדוגמא, ישוב אשר הגיע אל מכסת האכלוס לא יזכה להעדפה בעת דיון על הפשרת קרקעות חקלאיות. לעומת זאת, ישוב אשר נחשב מתפתח עשוי ליהנות מתהליכים מזורזים וקבלת אישורים בירוקרטיים תוך זמן קצר.

המשמעות עבור המשקיעים היא עצומה ולכן תכניות המתאר מכילות הוראות שטח לבינוי חדש, הוראות על שינוי ייעוד הקרקע והוראות אישורים קיימים.

שיקולים המשפיעים על התכניות כל מי שעוסק בתחום הנדל"ן או מתעניין בהשקעה כזו חייב להכיר מקרוב את המבנה של תכניות המתאר. מלבד בדיקות כלכליות, תכניות אלו יכריעו בשאלה איזה סוג של רווח ניתן יהיה להניב מהקרקע. במידה ואינכם מחזיקים בגישה אל התכניות הללו, צרו קשר עם הרשויות המקומיות הרלוונטיות ובקשו לעיין בהם.

בנוסף, עקבו אחר השינויים המפורסמים באמצעי התקשורת. לפני שמוציאים לפועל את תכניות המתאר מתחוללים לא מעט מאבקים בין גורמים המחזיקים באינטרסים שונים. עליכם לוודא כי האינטרסים שלכם מיוצגים בצורה נכונה וכי אתם מכירים בעצמכם את ההשלכות של כל שינוי בתכניות המתאר. רק כך תוכלו לרכוש קרקע חקלאית המיועדת להפשרה וליהנות מתשואה גבוהה.

נמשיך לברר מי עמד אחרי ההתנגדויות של הנשים מהכרמל.

פרטי ישות תוכנית תממ 6 הקליקו לצפייה בדף

תגובות

2. מנאל לפני 11 שנים
ניצול נשים
1. דלואני לפני 11 שנים
סוגייה סוגייה

מומלצים