תכניות מתאר בדרך לפתרון

אושרה הצעה להקפיא הריסת בתים ולהקים וועדה כדי לפתור את בעיית הבתים שנבנו ללא היתר, כדי לתכנן וליצור רישוי. שמשרד הפנים יסיר את התנגדותו לחיבור בתים לחשמל.

28.06.2013 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תכניות מתאר בדרך לפתרון

אושרה הצעתו לסדר של ח"כ ג'מאל זחאלקה בעניין תכניות מתאר ביישובים ערביים

ח"כ ג'מאל זחאלקה הציג הצעה לסדר העוסקת בהעדר תכניות מתאר בחלק ניכר מהיישובים הערביים. הוא ציין כי במגזר הערבי ישנם אלפי אנשים ששילמו הון עתק בקנסות ובתים נהרסו.

עוד אמר כי הוא מכיר אלפי אנשים שבתיהם אינם מחוברים לרשת החשמל, כל זאת בגין העובדה שאין תכניות מתאר במגזר הערבי. הוא ציין כי יש  יישובים בהם 80% מהבתים אינם בהיתר.

הוצעו לממשלה שתי הצעות: א. להקפיא הריסת בתים ולהקים וועדה כדי לפתור את בעיית הבתים שנבנו ללא היתר, כדי לתכנן וליצור רישוי. ב. שמשרד הפנים יסיר את התנגדותו לחיבור בתים לחשמל.

"פעמים רבות הרסו בתים ולאחר מכן הגיע היתר מהוועדה. ביישובים הערביים התכנון רץ אחרי ההתפתחות ולא כמנוף לפיתוח. יש לשנות זאת ואז הפיתוח לא יהיה כאוטי", אמר ח"כ זחאלקה.

לסיכום, אמר ח"כ זחאלקה כי יש לפתור את הבעיות המידיות. להקפיא הריסות בתים,  לסייע בהכנת תכניות מתאר ולהסדיר את הבנייה.

סגנית שר הפנים, ח"כ פאינה קירשנבאום, אמרה כי מנהל התכנון קידם פרויקט גדול לתכנון ביישובים הערביים, כל זאת כדי לקדם את התכנית המתארית ולפתור את בעיות הבנייה. המימון הינו מטעם הממשלה. בכפר נחף יצרו תכנית מתאר לעוד 20 שנה. מוקמת רשות לתכנון ובנייה ומעקב אחר נושאים אלו, אבל אי אפשר לחבר בתים לחשמל ציבורי כאשר אין להם היתר.

סגנית השר הציעה להעביר את הנושא לדיון בוועדת הפנים.

בהצבעה – 6 חברי כנסת היו בעד העברת הנושא לדיון בוועדת הפנים. לא היו מתנגדים או נמנעים. לפיכך תעבור ההצעה לסדר לדיון בוועדת הפנים.

תגובות

2. ח''כ דר' ג'מאל זחאלקה לפני 11 שנים
איש חכם וגדול
1. אבן אלכרמל לפני 11 שנים
שילמד ממנו חמד עמר

מומלצים