מאבק בית ג'אן פהמי חלבי

יו"ר העמותה להגנה על האדמות בכרמל ומוביל המאבק כנגד ההחלטות שגזר בית המשפט בעכו. פהמי חלבי מאשים את ממשלת ישראל שלא דואגת למגזר הדרוזי מאז קום המדינה.

25.07.2013 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מאבק בית ג'אן פהמי חלבי

זה רק מתחיל בהכנת מאבק חדש למען שני אחים שנגזר עליהם קנס כספי גדול, מעצר ובנוסף להרוס את המבנה שבנו.

פהמי חלבי מוצא את עצמו שוב נלחם נגד הגזרות הללו שנתקלים בהם כשבונים בכפרים הדרוזים בכרמל ובגליל.

עם קבלת החלטת בית המשפט יצא פהמי באמירה שזה יום שחור למערכת המשפט ויום קשה למג'די טאפש.

פהמי חלבי

בבית משפט השלום בעכו ,נערך דיון שמתאים לעולם השלישי,שופטת שמתנהגת בבוז והתנשאות לשיח'ים ולאנשים שישבו באולם,בצורה מעליבה ומשפילה,פשוט כאל עבדים,מהתחלת המשפט חזרה הרבה פעמים על המלים שקט מוחלט ,לא רוצה לשמוע הגה. וכל הזמן איומים באם מישהו ידבר כולכם תצאו החוצה בזמן שכולם ישבו בשקט ונתנו כבוד לבית המשפט.

וכאשר קראה את גזרה דינם של שני האחים יאסר ומג'די טאפש כל הנוכחים נדהמו,עונש בלתי מידתי לשני אחים יאסר ומג'די טאפש ששרתו את המדינה מיטב שנותיהם, שבנו עסק לפרנסתם על אדמתם הפרטית בכדי לפרנס את משפחתם בכבוד.על יאסר גזרה 4 חודשי מאסר שיומרו לעבודות שרות,300000 ₪ ,הריסת הבנין תוך 10 חודשים ואם לא יהרוס המדינה תהרוס ותחייב את יאסר בהוצאות,התחיבות כספית מידית ע"ס 200000ש"ח,ומאסר על תנאי במשך 3 שנים. על אחיו מג'די גזרה 3 חודשי שירות ,250000 ₪ . ...וכמו אחיו הריסה תוך 10חודשים,התחיבות כספית של 200000 ₪ ומאסר על תנאי למשך 3 שנים.

בית גאן

מג'די טאפש גילה אומץ לב והקרבה ,לא היה מוכן לקבל עונש כבד כזה ,כאילו היה עבריין ,למרות שבנה בניין על אדמתו בכדי לפרנס את משפחתו,ואמר לשופטת "זו סחיטה חוקית וכלי קיפוח לעדה הדרוזית" ועשה תקדים אצילי והודיע לשופטת שהוא לא רוצה עבודת שרות אלא בית סוהר,וביקש להמיר את הקנס הכספי במאסר,וזאת להעביר מסר במקום שהכסף ילך לוועדות התכנון שעושקות אותנו,שהמדינה תשלם על אחזקתו בבית הסוהר,ותשלום למשפחתו.

הוועדה הציבורית בבית ג'אן תקיים ישיבה ביום ראשון אליה יוזמנו ראש העדה,חברי כנסת ראשי רשויות והוועה הדרוזית,לדון בחומרת גזר הדין והקנסות המוטלים על בני העדה על ימין ועל שמאל, בכדי לנקוט בצעדים מידיים ולצאת למאבק נגד מדיניות הממשלה.

פגשנו את פהמי חלבי לראיון בו מסביר ומפרט את המאבק שלהם בבית ג'אן.

 

{YouTubeVideo id=typowTWybdg}

http://www.youtube.com/watch?v=typowTWybdg

תגובות

11. דלואני לפני 11 שנים
לא שווה לשרת
10. מורד לפני 11 שנים
צאו לפנסיה
9. עביר לפני 11 שנים
ישר כוח לכם
8. דרוזי לפני 11 שנים
מי שמתנגד למאבקים על האדמות משת"פ
7. הסנדק לפני 11 שנים
המדינה אוכלת תושביה
6. אמחד קבלאן לפני 11 שנים
יחיד ומיוחד
5. גדולללל לפני 11 שנים
גדוללללל
4. מהכפר בגליל לפני 11 שנים
לכל הנאבקים
3. בחור לפני 11 שנים
מאבק לא צודק
2. מבית גאן לפני 11 שנים
פהמי יא איש בן אדם מנהיג אמתי
1. חלבי לפני 11 שנים
דלית אל כרמל

מומלצים