אחדות דרוזית להחרפת המאבק

הדרוזים נוקטים צעדים במטרה להקפיא את כל ההליכים המשפטיים עד להכנת תוכניות מתאר ותוכניות מפורטות והרחבת שטחי שיפוט. הפגנה דרוזית המונית מתוכננת.

29.07.2013 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אחדות דרוזית להחרפת המאבק

בלשכתו של ראש מועצת בית ג'אן ביאן קבלאן, התקיימה פגישה נוספת, לדון בצעדי המחאה שננקטו עד כה בהשתתפות ראש פורום ראשי רשויות  דרוזיות וצ'רקסיות עלי הזימה  וכל ראשי המועצות,ראש הוועדה הדרוזית הארצית להגנה על האדמה והבית חלבי פהמי וכל חברי הוועדה וחברי הכנסת לשעבר.

המטרה להביא להקפאת כל ההליכים המשפטיים,ואי הגשת תביעות חדשות עד להכנת תוכניות מתאר ותוכניות מפורטות,הרחבת שטחי שיפוט.ומחאה וכעס על גזרי הדין הדרקוניים של בית משפט השלום בעכו לאחרונה.

פהמי חלבי: "הוחלט על דעת כל השותפים שיש להחריף את המאבק,והצעד הבא הפגנה המונית של כל האוכלסייה הדרוזית,שתתקיים ביום 9/08/2013 בשעה 12 בצהריים,במתחם הנביא בהאלדין עליו השלום בבית ג'ן.

ביום ההפגנה באם לא יהיה פתרון ,יוכרז על צעדי המאבק הבאים,שיהיו חריפים יותר עד להפגנה המונית מול משרד ראש הממשלה בירושלים".

ראיון שקיימנו עם פהמי חלבי בעקבות גזרי הדין כנגד שני האחים מבית ג'אן.

 "מאבק בית ג'אן פהמי חלבי"

יו"ר העמותה להגנה על האדמות בכרמל ומוביל המאבק כנגד ההחלטות שגזר בית המשפט בעכו. פהמי חלבי מאשים את ממשלת ישראל שלא דואגת למגזר הדרוזי מאז קום המדינה.

זה רק מתחיל בהכנת מאבק חדש למען שני אחים שנגזר עליהם קנס כספי גדול, מעצר ובנוסף להרוס את המבנה שבנו.

פהמי חלבי מוצא את עצמו שוב נלחם נגד הגזרות הללו שנתקלים בהם כשבונים בכפרים הדרוזים בכרמל ובגליל.

עם קבלת החלטת בית המשפט יצא פהמי באמירה שזה יום שחור למערכת המשפט ויום קשה למג'די טאפש.

פהמי חלבי

בבית משפט השלום בעכו ,נערך דיון שמתאים לעולם השלישי,שופטת שמתנהגת בבוז והתנשאות לשיח'ים ולאנשים שישבו באולם,בצורה מעליבה ומשפילה,פשוט כאל עבדים,מהתחלת המשפט חזרה הרבה פעמים על המלים שקט מוחלט ,לא רוצה לשמוע הגה. וכל הזמן איומים באם מישהו ידבר כולכם תצאו החוצה בזמן שכולם ישבו בשקט ונתנו כבוד לבית המשפט.

וכאשר קראה את גזרה דינם של שני האחים יאסר ומג'די טאפש כל הנוכחים נדהמו,עונש בלתי מידתי לשני אחים יאסר ומג'די טאפש ששרתו את המדינה מיטב שנותיהם, שבנו עסק לפרנסתם על אדמתם הפרטית בכדי לפרנס את משפחתם בכבוד.על יאסר גזרה 4 חודשי מאסר שיומרו לעבודות שרות,300000 ₪ ,הריסת הבנין תוך 10 חודשים ואם לא יהרוס המדינה תהרוס ותחייב את יאסר בהוצאות,התחיבות כספית מידית ע"ס 200000ש"ח,ומאסר על תנאי במשך 3 שנים. על אחיו מג'די גזרה 3 חודשי שירות ,250000 ₪ . ...וכמו אחיו הריסה תוך 10חודשים,התחיבות כספית של 200000 ₪ ומאסר על תנאי למשך 3 שנים.

בית גאן

מג'די טאפש גילה אומץ לב והקרבה ,לא היה מוכן לקבל עונש כבד כזה ,כאילו היה עבריין ,למרות שבנה בניין על אדמתו בכדי לפרנס את משפחתו,ואמר לשופטת "זו סחיטה חוקית וכלי קיפוח לעדה הדרוזית" ועשה תקדים אצילי והודיע לשופטת שהוא לא רוצה עבודת שרות אלא בית סוהר,וביקש להמיר את הקנס הכספי במאסר,וזאת להעביר מסר במקום שהכסף ילך לוועדות התכנון שעושקות אותנו,שהמדינה תשלם על אחזקתו בבית הסוהר,ותשלום למשפחתו.

הוועדה הציבורית בבית ג'אן תקיים ישיבה ביום ראשון אליה יוזמנו ראש העדה,חברי כנסת ראשי רשויות והוועה הדרוזית,לדון בחומרת גזר הדין והקנסות המוטלים על בני העדה על ימין ועל שמאל, בכדי לנקוט בצעדים מידיים ולצאת למאבק נגד מדיניות הממשלה.

פגשנו את פהמי חלבי לראיון בו מסביר ומפרט את המאבק שלהם בבית ג'אן.

 

{YouTubeVideo id=typowTWybdg}

http://www.youtube.com/watch?v=typowTWybdg

תגובות

7. כרמל לפני 11 שנים
הבעיה של העדה הדרוזית בגלל חוסר מנהיגות.
6. דרוזי לפני 11 שנים
מגיע לנו בזכות ולא בחסד
5. מהכרמל לפני 11 שנים
ברית דמימים אחינו בית גין
4. לוקר לפני 11 שנים
מוות סופני
3. דרוזי כפול לפני 11 שנים
החרפת המאבק יוצאת לדרך
2. חסין טאפש לפני 11 שנים
באחדותנו,נוכל לשנות.
1. אמל לפני 11 שנים
קדימה להתלכד

מומלצים