מימון עזמי האיירונמן הדרוזי הראשון

במסגרת מרוץ מרתון שבו השתתף מימון עזמי תושב עוספיה, במהלכו דיווש 180 ק״מ אופניים ושחה 3.8 ק״מ הפך לאיירונמן הדרוזי הראשון. בסוף התחרות מימון הרים את דגל הדרוזים ודגל ישראל.

29.07.2013 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מימון עזמי האיירונמן הדרוזי הראשון

התחרות התקיימה בציריך שבשווייץ. מימון: "היה זוועה ונהניתי מכל רגע כמו שהיה צריך להיות, אחרת זה לא היה איירונמן".

האיירונמן הדרוזי הראשון מימון עזמי, דרוזי מהכפר עספיא שעל הר הכרמל, בן 33.5, משפטן, יו"ר ״יאהומוני״ עמותה לחיזוק הזהות הדרוזית בישראל (ע"ר), מג"ד במילואים, שמאי מקרקעין במשרד האוצר. הטריאתלט ואיש ברזל הדרוזי הראשון.

מימון: "אני מקווה להיות פורץ דרך בתחום ושבעקבותיי ילכו דרוזים רבים. בכל מה שקשור בספורט קיים פוטנציאל אדיר בחברה הדרוזית שלא מנוצל כלל, גם בגלל היעדר תשתיות בכפרים וגם בגלל חוסר מודעות וזה חבל מאוד."

I HAVE A DREAMמסיים בימים אלה קורס מדריכי טריאתלון בבית הספר למקצועות הספורט וחולם להקים קבוצת טריאתלון בכפר.
הוא הקים את קבוצת "רצי הכרמל" שחברים בה מספר צעירים מהכפר שעוסקים בספורט,( ריצה בעיקר).
"החלום שלי זה להקים קבוצה שתתחרה בתחרויות כאלה בארץ ובחו"ל כמו MY-WAY, ZONE3, MARTA, וכו'.. ובעתיד ליזום תחרויות ארציות בכפרים הדרוזים שיביאו חשיפה של יותר אנשים לתרבות הדרוזית בארץ.
"דרוזי זה לא רק פיתה" כמו שרבים מהציבור הישראלי חושבים. בחברה הדרוזית קיימים עומק וערכים שראויים לחשיפה גדולה יותר"
מימון תולה את חוסר ההתפתחות של החברה הדרוזית ב-3 גורמים-
1. אישי- כל בנאדם אחראי על עצמו והוא בוחר במה להתעסק ובמה לא.
2. החברה הדרוזית בארץ- המנהגים והמסורת כמו גם אופי החברה הדרוזית מנעו התפתחות של ענפי הספורט לאורך דורות.
3. הזנחה של המדינה לאורך שנים- לא ייתכן שבשנת 2013 בשני הכפרים עספיא ודלית אל-כרמל, שמונים יחד כ-30,000 תושבים, אין תשתית למתקני ספורט מתאימים ולמעט אולם התעמלות של מרכז הפייס אין ולו מתקן ספורט ציבורי אחד בשני הכפרים בעוד שבעיר נשר שנמצאת 10 דקות נסיעה קיים מתקן ספורט כזה בכל שכונה!

"אני מצר על חוסר ההשקעה של המדינה בתשתיות במגזר הדרוזי בתחום הספורט בפרט. קיים פוטנציאל אדיר בחברה הדרוזית שלא מנוצל כלל. דווקא אוכלוסייה שמשרתת כל כך נאמנה את המדינה צריכה לזכות ביחס יותר טוב מכל הבחינות ולא רק מבחינת הספורט".
זה עניין של סדר עדיפויות ממשלתי, כמו שהממשלות בעבר ידעו לקבוע את האוכלוסייה של עולי אתיופיה כאוכלוסייה מועדפת כך הם יכולים לעשות גם לגבינו".

"אני משקיע 20-24 שעות אימון שבועיות. מדובר ב6-8 אימונים בשבוע לפחות, לפעמים שני אימונים ביום. המשמעות היא להתעורר כל יום מאוד מוקדם בבוקר כדי להספיק לעשות אימון לפני שאני מגיע לעבודה, ובסיום יום העבודה לעשות אימון ערב. קורה לפעמים שאני רוכב מהבית שלי בעספיא לת"א, עובד יום שלם ורוכב בערב חזרה לכפר".

"תמיד אהבתי לרוץ. אולי בגלל ש"ריצה היא ספורט של עצלנים", הכוונה שלא צריך לדאוג ללוגיסטיקה כמו באופניים, רק שמים מכנס, נעליים ויוצאים לרוץ..אבל גם בגלל העדר התשתיות הקיימות אצלנו, זה הספורט הכי "זמין"..
התחלתי להתחרות באופן יותר מקצועי רק אחרי שהשתחררתי מהצבא. שירתתי כמעט 9 שנים כקצין לוחם בחטיבת הנח"ל. היום אני משרת כמ"פ במילואים, בשנה הבאה מתוכנן לעשות קורס מג"דים ולשמש בתפקיד החל משנת 2014.

אחרי שהשתחררתי נרשמתי לתחרויות קטנות של 10 ק"מ אחרי שמיציתי השתתפתי לראשונה במרתון טבריה 2011. זו הייתה השנה שבה פרצתי את מחסום התודעה ובאותה שנה הספקתי לרוץ גם את מרתון ירושלים וגם את מרתון ת"א. בנוסף, בספטמבר אותה שנה עשיתי את הטריאתלון הראשון שלי בקיסריה.

במהלך 2012 השתתפתי במספר טריאתלונים בהם אליפות אירופה בטריאתלון למרחק האולימפי שנערכה באילת, בנוסף, השתתפתי ב-4 תחרויות חצי איש ברזל, 3 בארץ ו-1 בגרמניה.

כך שמבחינת קילומטראז' וניסיון בתחרויות אני מרגיש בהחלט מוכן לאתגר הבא של תחרות איש ברזל.
זה נכון שהעלויות הכספיות מרתיעות קצת מלהיכנס לענף הטריאתלון, כי כיום הכל עולה יקר, אופניים, ביגוד, תזונה נכונה, וכמובן השתתפות בתחרויות. העלויות יכולות להגיע לאלפי שקלים בחודש ברוטו... אני מקווה שזה לא מה שיעצור אותי בדרך להגשים את החלום.
לאחרונה, זכיתי בחסות לביגוד חברת ZOOT העולמית מחנות עמית לוינזון עבור התחרות בשוויץ.

זה אומנם טיפה בים ואני זקוק לחסות/מלגה גדולה הרבה יותר כדי לעמוד שיעדים שהצבתי, אבל עדיין עצם ההרגשה שמישהו נרתם יחד איתי להגשמת החלום עושה הרגשה מעולה ואני מאוד מקווה שעד מועד התחרות אני אזכה לחשיפה המיוחלת ולעוד כמה חסויות שיעזרו לי להגשים חלום אישי ובעיקר להרים דרך הספורט את המודעות לחברה הדרוזית בישראל לגבהים הראויים לה".

זמנים:
זמן כללי:
11:56:44

לפי מקצים:
1:30 שחייה
5:56 אופניים
4:16 ריצה
12 דקות החלפות.

טריאתלון Ironman Triathlon הוא אחד מסדרה של מרוצי טריאתלון למרחקים ארוכים אותם מארגנת "התאחדות הטריאתלון העולמית" World Triathlon Corporation) WTC) המורכב משלושה חלקים המבוצעים בסדר זה: 2.4 מייל (3.86 ק"מ) שחייה, 112 מייל (180.25 ק"מ) אופניים וריצת מרתון (26 מייל ו-385 יארד, 42.195 ק"מ). המרוץ נערך ללא הפסקה. לרוב אירועי איש הברזל יש הגבלת זמן מרבית של 17 שעות על מנת להשלים את המרוץ, המתחיל ב-7 בבוקר.

אנשים שמסיימים מרוץ כזה במגבלות הזמן שהוקצב מכונים כ"איש הברזל" (Ironman), ברבים: "אנשי הברזל" (Ironmen). בביטוי "Ironmans" מכנים את המירוצים עצמם, כקיצור של "טריאתלון איש הברזל" (Ironman Triathlon). בקהיליית הטריאתלון איש הברזל הוא מישהו שהתחרה במרוץ במרחק המיועד, בין אם הוא התחרה בתחרות מאושרת בידי "התאחדות הטריאתלון העולמית", אם לאו.

תגובות

8. אמיר שרוף לפני 11 שנים
היסטוריה בפני עצמה
7. ערן מקלדה לפני 11 שנים
מימון מודל לחיקוי ודרך ארץ
6. גהאד קבלאן לפני 11 שנים
גאווה
5. הנא לפני 11 שנים
מימון הגיבור
4. בחורה לפני 11 שנים
איזה יופי
3. אבו בגין לפני 11 שנים
אבו בגין
2. לקוח מאוכזב לפני 11 שנים
גאווה לכולנו
1. אוסמה לפני 11 שנים
כל הכבוד מימון ובהצלחה בהמשך הדרך !!!

מומלצים