די לגזלת אדמות הדרוזים בידי הממשלה ומשרדיה

המחאה החברתית, הפגנת ענק של המגזר הדרוזי ופעילי מחאה ביום שישי ה9.8.13 בבית ג'אן, לאור המצב העגום שאלפי דרוזים שבנו על קרקע פרטית שלהם, נאלצים להתמודד עם צווי הריסה, תשלומי קנסות ואף ריצוי עונשי מאסר.

06.08.2013 מאת: פהמי חלבי
די לגזלת אדמות הדרוזים בידי הממשלה ומשרדיה

די לגזלת אדמות הדרוזים בידי הממשלה ומשרדיה!.

כולם יודעים וכולם מסכימים כי אחינו הדרוזים הם השותפים העיקריים, שווי זכויות וחובות בישראל. הדרוזים נושאים בנטל שווה בשווה, נלחמים למען המדינה ומוסרים את נפשם למען כולנו. 

המדינה אומרת להם: תודה. ובמקום לטפח אותם מזניחה אותם וגרוע מכך -  גוזלת את אדמתם.

מאז קום המדינה נגזלות אדמות הדרוזים אלו אדמות פרטיות הרשומות על שמם. אדמות בבעלות העדה הדרוזית פשוט נלקחו ובחלקם הוכרזו הקרקעות כשמורות טבע, בחלק אחר בשם המפעל הציוני כביכול, נגזלו אדמות להקמת ישובים יהודים, פיתוח תעשייתי.

כרישי הנדל"ן לא מעט בעידוד ממשלתי נוגסים ונגסו באדמות הדרוזים ותמיד זה בשם הציונות ... הדרוזים הבונים בתים על אדמתם, אדמתם הפרטית - בתים לצורך קיום-  נאלצים לבנות ללא התרים ואישורים רשמיים, כי אלו פשוט לא ניתנים.

אז בונים ללא תכנית מתאר, כי אין תכנית. חיים עם חיבורי חשמל ומים לא תקניים -כי כשאין תכנית מתאר, אין אישורי תוכניות בניה. חברת חשמל מנועה מלחבר. מקורות מנועה מלהזרים מים ומשרד השיכון ומע"צ לא יבנו תשתיות וכבישים.

התוצאה ברורה: הדרוזים חיים ללא תשתית כבישים, חשמל ומים סבירה, בפרסומי המדינה מוצגים ישובי הדרוזים ותושביהם כחיים בישובים יפים אבל מבט מהיר מגלה כי התשתיות ברמת העולם השלישי.

נכון לעכשיו נאלצים אלפי דרוזים שבנו על קרקע פרטית שלהם, בניה מחויבת לצרכי החיים, להתמודד עם צווי הריסה, תשלומי קנסות ואף ריצוי עונשי מאסר וכל זאת כי פשוט בנו לצורך חיים על אדמתם...

כולנו נהיה איתם שם - יום שישי הקרוב  - פשוט להגיע,  לבוא ולתמוך בדרוזים.

מחאה

תגובות

5. חלבי לפני 11 שנים
כמה אוויר חם אתם מוציאים,,
4. אזרח דרוזי ממורמר לפני 11 שנים
ףףףף
3. פטפטת לפני 11 שנים
תפסיקו לדבר ולעשות רוח
2. תושב לפני 11 שנים
ישר כוח לפהמי חליל וכל החברים
1. יוסף ח'טיב לפני 11 שנים
די,לא נשתוק יותר

מומלצים