היהודי היחידי בהפגנת בית ג'אן

בין 500 המפגינים הדרוזים שהתאספו בישוב בית ג'אן למחות כנגד התנהלות המדינה המחפירה כנגד הדרוזים בנושא הבנייה והקנסות, עמד יואל מרשק נציג התנועה הקיבוצית והתנועות החברתיות ודיבר מגרון הדרוזים.

13.08.2013 מאת: פורטל הכרמל והצפון
היהודי היחידי בהפגנת בית ג'אן

בהפגנה סוערת של המגזר הדרוזי שנערכה ביום שישי האחרון התאספו כ 500 מנכבדי העדה המונה כ 130,000 נפש בישראל בישוב הדרוזי בית ג'ן ומחו על האפליה הקשה כלפיהם בתחום משבצות הקרקע עבור בניית מגורים לבני העדה (מוכר לנו מאד) וכמובן בעיות תעסוקה, חינוך ותשתיות.

למרות שהיו לעדה שישה ח"כים בכנסת הקודמת הם נשארו חסרי תשובות כאשר המינהל שולח פקחים ועשרות תושבים נקנסים על בנייה למגורים, כל יום.

יואל מרשק רכז אגף המשימות שנטל חלק בהפגנה לאות הזדהות ותמיכה אמר מעל הבמה: "כנציג אירגונים חברתיים רבים והתנועה הקיבוצית אני נרגש ונדהם מהמצב שקורה עימכם, לא יתכן שניפגש רק בבתי הקברות שם לצערי הרב קבורים רבים מבניכם החיילים אתם שווים עימנו בחובות ומגיע לכם זכויות כמו לכלל אזרחי המדינה יש לעשות סוף לעוולות".

יואל: "הייתי היהודי היחיד בהפגנה סוערת זאת, שבודאי עוד נשמע על צעדי מחאה הדומים היום גם לפעולות המגזר הבדואי בדרום, מעניין כיצד התנועה הקיבוצית ועדות המיעוטים מתמודדים היום עם בעיות זהות.

תגובות

4. עםפאוי לפני 11 שנים
ץץץ
3. נביל לפני 11 שנים
שליטה בשוק הסמים ? זה הכבוד שלכם?
2. אמיר לפני 11 שנים
זה מה שחסר לנו
1. איש הגליל לפני 11 שנים
דברים כדורבנו

מומלצים