תקשורת עתידית

המימד הרביעי: בקרוב נוכל לגעת בתמונה דרך המסך כולל וידיאו, דיסני פיתחה טכניקה באמצעותה "נרגיש" את המרקם של חפצים שנראים על מסך המגע בסלולר.

25.10.2013 מאת: דלואני
תקשורת עתידית

הטכניקה כוללת שליחת תנודות חשמליות שגורמות למשתמשים "להרגיש" את הבליטות והקצוות של האובייקטים שנראים על המסך מלבד עולם קסום של פיות ונסיכות, דיסני מנסה לתפוס את מקומה גם בשוק הסלולר. דיסני פיתחה טכניקה שעלולה לשנות את עולם מסכי המגע, באמצעותה נרגיש את מרקם האובייקט שעליו אנחנו לוחצים.

מדובר בחידוש יחיד מסוגו, בו הזזת האצבעות תגרום לנו להרגיש את החפצים שנמצאים מעבר למסך.

ההמצאה החדשה מקורה ב"תנודה חשמלית" באמצעותה מייצרים כוחות חשמל סטטי שגורמות לנו להאמין שתנועת האצבע שלנו "מרגישה" את הבליטות והקצוות התלת ממדיים של האובייקטים שמופיעים על גבי המסך. מומחים בדיסני סיפרו על ההמצאה המקורית, "אלגוריתם הרטט החדש הוא פשוט וניתן להוסיף אותו לכל מכשירי מסכי המגע הקיימים".

ראש קבוצת המחקר בדיסני הוסיף: "טכניקת הרטט יוצרת תחושה זהה כמו בזמן שהאצבע נוגעת בחפץ אמיתי. כדי להטעות את המוח ולגרום לו לחשוב שהוא נוגע באובייקט אמיתי הצלחנו באופן מלאכותי להחדיר את התנודות החשמליות שמתעתעות בנו".החוקרים ציינו כי הם פיתחו אלגוריתם שמאפשר להרגיש מגוון רחב של חפצים: תפוחים, מדוזות, אננס ועד גבעות ועמקים על מפה.

תגובות

מומלצים