אורי אריאלי מה עשית החודש לטובת הוזלת מחירי הדירות?

אתה יודע אורי, לקחת על עצמך משימה מאד מאד חשובה לכל אזרחי ישראל והיא לדאוג לספק להם קורת גג ובית במחיר הגיוני. אורי עכשיו זאת המשמרת שלך. אתה שר הבינוי והשיכון וגם אחראי על רשות מקרקעי ישראל. אורי אתה אחראי היום על מחירי הדיור.את זה כבר הפנמת?

06.12.2013 מאת: ערן רולס
אורי אריאלי מה עשית החודש לטובת הוזלת מחירי הדירות?

ראש חודש טבת. אורי אריאלי מה עשית החודש לטובת הוזלת מחירי הדירות? בוקר וחודש טוב לכבוד שר הבינוי והשיכון והאחראי על רשות מקרקעי ישראל אורי אריאל .

אורי מה שלומך בראש חודש טבת? כבר שבועיים לא התכתבנו כי הייתי קצת עסוק ב'עיר הנדלן' באילת וקצת חופש וכו' אז אני מצטער שלא התפנתי.
האמת שאני מרגיש צורך עז לכתוב לך הבוקר, בגלל  שמרכז הבנייה הישראלי עומד לקיים בעוד שלושה שבועות את 'יריד הדירות הארצי' בתל אביב, ואני מה זה מבואס  כי אני עומד לפגוש שוב כעשרים אלף רוכשי דירות, רובם זוגות צעירים, ששוב יגיעו ליריד (ישלמו חנייה מטורפת של 60 ש"ח במונופול של מרכז הירידים) ורבים מהם יעזבו בעוגמת נפש גדולה את האירוע כי הם מבינים יותר ויותר שהחלום שלרכוש דירה קטנה משלהם מתרחק והולך.הכי קשה לי זה לראות את אמהות צעירות עם עגלות יוצאות עם דמעות והבעל חסר האונים מנסה לנחם. רק ילדי העשירים קונים היום דירות.  אתה מוזמן להגיע לפגוש אותן איתי ביציאה מהיריד.

אתה יודע אורי, לקחת על עצמך משימה מאד מאד חשובה לכל אזרחי ישראל והיא לדאוג לספק להם קורת גג ובית במחיר הגיוני. אורי עכשיו זאת המשמרת שלך. אתה שר הבינוי והשיכון וגם אחראי על רשות מקרקעי ישראל. אורי אתה אחראי היום על מחירי הדיור.את זה כבר הפנמת?

רציתי לספר לך אורי, ששבוע שעבר בשעה טובה נישא א' בן של חברים מאד טובים שלי מאחד הישובים עם ג' המקסימה. לא', תלמיד ישיבת הסדר בצפון ולוחם ביחידה מה זה סודית, יש עוד 5 אחים ואחיות מקסימים אחד אחת.

ההורים צעירים בגילי מסודרים ומצליחים אבל איך לדעתך אורי, הם מסוגלים לסייע לא' וג' להגיע לדירה משלהם? ברור שאתה לא חושב שא' עם המשכורת מהצבא יכול לממן דירה? מתי לדעתך יוכלו א'וג' הזוג הצעיר והמקסים להגיע לדירה משל עצמם במחירי הדירות שאתה אחראי עליהם והם רק עולים ועולים? יש לך עדכון בשבילם? בשבילנו?  אורי זאת המשמרת שלך זוכר !

הבטחתם לנו שמשהו חדש קורה. מה חדש קורה? ההישג יוצא הדופן בבחירות מתמוסס במהירות. היש נושא יותר חשוב מבניית ארץ ישראל? היש אתגר יותר משמעותי מכך שבנינו ובנותינו יקימו בתים בארץ ישראל?  איך אורי זה יקרה שדירה 4 חדרים בירוחם ובקרית שמונה אוטוטו מגיעה למחיר של מליון ש"ח. גם באריאל.

ומה קורה לזוג שאינו בן עשירים וש"מתאבד" היום כלכלית ולוקח משכנתא וצריך להתמודד עם 3000 שח ויותר החזר חודשי... וזה עוד כשהריבית נמוכה. ברגע שהריבית תעלה, יתרחש בישראל "פיגוע כלכלי". פיגוע משפחתי המוני. משפחות עם ילדים יאלצו להוסיף עוד 1500 שח לחודש או למכור את דירת חלומותיהם בהפסד עצום. אורי זאת המשמרת שלך זוכר!

וואלה אורי מחר אני מצטרף לטיול גיפים שלוקח נשים דתיות ממקלט לנשים מוכות עם ילדיהן להרי ירושלים. יש צדיק בשם נח קורמן ממצפה יריחו, חבר שלי שרתם אותי לעניין. הנשים המדהימות הללו שעברו גיהנום בביתן ועזרו אומץ לצאת מהתופת עם ילדיהן נמצאות בתקופת הסתגלות ושיקום עצמי במקלט ויצטרכו בתוך מספר חודשים לעזוב ולמצוא דירה רחוק מהמטורף שהיה הבעל שלהן ולהסתדר עם העלויות של הדיור. אורי איך הן לדעתך יוכלו לעמוד במחירי השכירות שאפילו בקרית ארבע כבר גבוהים מאד. על דירה משלהן ולילדיהן הן אפילו לא חולמות להגיע. אורי זה במשמרת שלך.

זוכר?
אורי, שנינו יודעים שכל הססמאות שאתם מפריחים כמו קבינט הדיור, צוות 100 הימים, המושיע אורי שני והדיור להשכרה זה הכל חארטה. ספינים לתקשורת.כלום מזה לא יוריד את מחיר הדירות. וואלה אורי אנחנו מבינים בנדלן.אותנו אי אפשר למרוח. אנחנו יודעים שכלום לא באמת קורה. יעדים אורי. יעדים להורדת המחירים ב 30%.

אתה יודע שמחירי הדירות עלו ב 80% בחמש השנים האחרונות. דירה שעלתה מליון שח עולה היום 1.8 מליון שח. אמנם העליה לא היתה רק במשמרת שלך אבל עכשיו זאת המשמרת שלך ושל נפתלי והבית היהודי. בכלל דבר קצת  עם נפתלי. גם עם איילת המקסימה ושאר החברה ותגדירו שהתחום הזה של מחירי הדירות באחריות הבית היהודי. בחרתם לקחת את תיק השיכון אז למה אתם לא עושים כלום? תגיד לנפתלי שאולי תחליפו במשרדים.

בחיאת אורי... משרד הכלכלה זה סבבה של משרד. נוסעים למשלחות לסין ולצרפת עם אנשי עסקים נפוחים מעצמם (רובם חברים שאני מכיר אישית)  ובעצם לא נמדדים כמעט על כלום. כאן גוזרים סרט של מפעל בציפורית שם עוסקים בעובדים זרים. זה משרד שמתאים לפואד לא לנפתלי.

תציע לנפתלי שהבית היהודי יחד עם לפיד והחברה שלו צריכים להתאחד ולדאוג למשפחות וילדי ישראל.הבטחתם שמשהו חדש מתחיל אז תראו לנו שזה קורה.
אורי מציע שתשימו יעד של הורדת מחירי הדיור ב 30% בשלוש שנים ונראה עד הבחירות מה תעשו. יש לכם את כל הכוח הפוליטי.
אשמח לשמוע ממך מה עשית בחודש שחלף להורדת מחירי הדיור. לא ססמאות. מעשים.
ערן רולס, יו"ר מרכז הבניה הישראלי, גע"ש.

תגובות

מומלצים