הדרוזים לא שותפים במאבק חגית

הבוקר מתחילים הדיונים בועדה המחוזית לתכנון ובנייה בחיפה בשתי התנגדויות של המפעלים הפטרוכימיים וצינור הגז, במגישי ההתנגדויות אין אף דרוזי, מי השתיק את הדרוזים בדליה עוספיה וראשי הרשויות

13.01.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הדרוזים לא שותפים במאבק חגית

בעניין חגית נפרסם תחקיר מדוע הדרוזים לא לקחו חלק בהתנגדות למרות שזה נמצא בבית שלהם למרות הישיבות במליאת המועצות לדון ולפעול להתנגד לתכנון, ישיבות התקיימו דיבורים הרבה אבל להצטרף להיות חלק בלתי ניטרלי מהמאבק, הדרוזים העדיפו להשאר על הגדר.

לפני הרבה שנים הדרוזים בשביל לעשות כבוד ולכבד אורחים, נתנו אדמות וחתמו על מתן יפוי כוח לאותם פונים שיעשו מה שבא להם באדמות שלהם, עם השנים והיום אנו עדים למה שקורה באזור התעשייה בצפון יוקנעם, אדמות מנסורה וג'למה, הצעירים של היום הפגינו, בכו והתלוננו אבל בפועל הם מבינים שנכבדי העדה כך העדיפו לסלול את דרכם ולהביע נאמנות לאדונים.

אם חשבתם שהשתנה דבר מאז ועד היום, לא, מה שהשתנה זה אך ורק הבגדים, החליפה במקום הגלאבייה והשרוואל.

לאחר הובלת מאבק של שנה בערך, הדרוזי בועדה פישל ולא התנגד, לא עידכן איש ולפעמים גם לא הגיע לישיבות המכריעות.

שני ראשי המועצות בדליה ועוספיה וגיה וכרמל הביעו רצון להתנגד, אבל חוץ מדיבורים לא קרה דבר. מאז הבחירות וגיה לא נמצא בשום מאבק ואפילו לא התקיימה פגישה איתו למרות שלמערכת אמר שהוא מתנגד והוא לא מסכים שדבר כזה יקום כאן.

הזמן חלף והנה אף אדם מעוספיה לא חתום על התנגדות.

לגבי רפיק שהיה מעורב באותה מידה של כרמל ווגיה, נבחר לראש מועצת דליה,  במקום לקחת את השרביט ולהוביל ולהפוך את דאלית אל כרמל למוקד רציני במאבק והיה לו את הזמן לעשות זאת, העדיף להתעסק בדיבורים והצהרות, בפועל דאלית אל כרמל לא שותפה במאבק.

המפתיע ביותר, העמותה להגנה על אדמות הכרמל שמוביל פהמי חלבי שפתאום נעלם ממעורבות של המאבק, למרות שפהמי מבין טוב מה הולך להיות באזור הכרמל הדרומי עם הקמת המפעלים בצמוד לחגית.

בתוך התחקיר שנביא לכם נראה לכם איך עובדים פוליטיקאים שהופכים בין רגע לפועלים שמשרתים את האדונים ששולטים בכסף ואותם ראשי מועצות הופכים לילדים רעבים שמתחננים לבוס "תן לי ואני לא אעשה בעיות".

בינתיים ראש מועצה מסובך בחקירות משטרה והשני שקוע באגו הנפוח והתושב משלם מחיר יקר פעמיים, אז יאללה נמצא  סיפור פרשה שיעסיק את כולם ולא משנה מה המחיר שישלם התושב בכרמל, הרי מאז קום המדינה אנו משלמים אז מה אם נמשיך, כבר התרגלנו.

פרסום קודם

תושבי הכרמל שימו לב כי נציגים במועצה אין לכם

חנה קופרמן ואיציק קיזמכר במועצת דליה ועוספיה חוץ מלדבר לא עשו דבר להיות שותפים מלאים במאבק אתר חגית, חנה קופרמן ואיציק קיזמכר הגיעו בדקה ה90 להסביר לרפיק מה מחכה לאזור, עוספיה יושנת.

שוב ושוב נושא אתר חגית והמפעלים הפטרוכימיים שיקומו באזור עולים לכותרות כדי להבהיר לתושבים משמעות הסכנה המחושית שבוקר אחד כל האזור הזה יהפוך למפרץ חיפה 2 ואף יותר מזה.

חברי העמותה להגנה על אדמות הכרמל פהמי חלבי, חליל חלבי, שיח זוהדי עיסמי ואחמד סאלח יחד עם סלימאן אבו רוכן, היחידים שהבינו את המשמעות והסכנה ומלווים את המאבק בכל צעדיו כי אין עם מי לדבר במועצות המקומיות.

איציק וחנה מסרו לנו שהם יצאו מהפגישה עם ראש מועצת דליה רפיק מעודדים מאוד.

חנה קופרמן: "רפיק  אמר שהוא כמובן יחתום על ההתנגדויות שמגיש מטה המאבק האזורי נגד הקמת מתקני הגז ונגד צנרת הדלקים המזוהמים המתוכננים באזור חגית.

רפיק הצהיר שבנושא הגז- ייאבק עם התושבים עד הסוף!".

חנה קופרמן: "אני אמרתי שזה טבעי שלראש מועצה חדש לוקח זמן ללמוד נושא גדל וסבוך כמו מתקני הגז המתוכננים ואני מאוד שמחה שרפיק נכנס לעניינים ומתגייס למאבק!".

בעבר שתי המועצות הביעו ואפילו החליטו בישיבות מליאה להיות חלק, ככל שהזמן חלף לא עשו דבר להיות שותפים, מחר אם יתפתח כל דבר בעניין הגז והמפעלים באתר חגית, דאלית אל כרמל ועוספיה יהיו מחוץ למאבק הזה, אף אחד לא יספור אותם ממטר, למרות שהם ישלמו מחיר מאוד יקר אם הדבר יקום ביבשה ולא בים.

ביום ראשון 13-1-2014תתכנס הועדה המחוזית בחיפה לדון בהסתייגויות וההתנגדויות לתוכנית המתאר וצינור הגז, שתי התוכניות מוצגות באותה ישיבה החל משעה 09:00 בבוקר.

מהנדס פטרוכימי מראשי המאבק איציק קיזמכר יחד עם אשת המפתח במאבק חנה קופרמן, התכנסו עם ראש מועצת דליה רפיק חלבי, עדכנו אותו ושמעו את דעתו בעניין חגית והמפעלים המתוכננים.

עוד כמה ימים הכל סגור ועד היום אף אדם מכפרי הכרמל לא חתם על התנגדות!.

רפיק חלבי ווגיה כיוף ראשי המועצות לא מסוגלים להגן על התושב אשר בחר אותם לשמור עליו.

ראש מועצת כסרא בפורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות נביה אסד שנשלח לועדה הארצית לתכנון ובנייה לא נכח ולא התנגד לתכנון באזור חגית, יתכן משום שהאזור הזה לא בקרבת ביתו בכסרא, את שני ראשי המועצות דאז וגיה כיוף וכרמל נסר אלדין וראש המועצה היום רפיק, אנחנו עירבנו אותם ואפילו ראיינו אותם והיום עושים את עצמם לא מבינים מה המאבק הזה.

שאלתנו: מי במדינה לא רוצה שהדרוזים יהיו שותפים במאבק הזה ומי הולך להגן על האזור היפה ביותר מהמפלצת המתקרבת לאזור?

חנה קופרמן ואיציק קיזמכר

תזכורת מהפרסום הקודם

משמעות של פרטי תכנית תמ"א 37/ 2 מאפשרת להקים מפעלים פטרוכימיים בדלת האחורית של כל אזור הכרמל וחוף כרמל, צו השעה מחייב את תושבי האזור להתעורר ולהגיש התנגדויות מיד, לחשיפה.

ככל הנראה שישנו שיתוף פעולה הדוק בין המדינה וראשי הרשויות שהסתירו את התוכנית מהציבור הרחב שמתגורר בסביבה שמיועדים לקום בה המפעלים הפטרוכימיים.

ראשי הרשויות בחוף כרמל, עמק חפר, מגידו, יוקנעם, דאלית אל כרמל ועוספיה, היו צריכים לפרסם לציבור את התוכנית על מנת שהציבור יוכל להיערך ולהגיש התנגדויות והסתייגויות עד התאריך הנקוב 31-12-13 וראשי הרשויות משום מה לא הביאו את המידע לציבור.

הפתרון המידי שכל אזרח שמרגיש את עצמו נפגע מעצם קיום מפעלים פטרוכימיים באזור ואשר מסכנים את בריאות הסביבה, להגיש התנגדות, תאריך אחרון להגשת ההתנגדויות 31/12/13

ב24 לדצמבר 2013 מתקיימות בחירות במועצות האזוריות מגידו חוף כרמל ועמק חפר, האם הדבר נעשה במכוון ע"מ שיהיה אליבי למחטף זה?

בהודעה לגבי תמ"א 37/ 2 - הגיעה לרשויות בעמק חפר וחוף הכרמל ולשאר הרשויות. הודעה זו לא פורסמה לציבור התושבים לצורך הגשת השגות, לא באזור חגית ולא בעמק חפר. מה מסתירים מהתושבים?

עורכת דין רונית לירן, מומחית לתכנון ובנייה אומרת שהמשמעות של פרטי התכנית: "תכנית תמ"א 37/ 2 מאפשרת להקים מפעלים פטרוכימיים בדלת האחורית, בשיטת הסלמי" (ציטוט של עורכת הדין).

ההחלטהלפי התכנית, חובה לעבד את הקונדנסייט ותוצריו בסוף הדרך של הצינור שיוטמן בתוואי הצנרת של כניסת הגז. כלומר: ליד המתקנים היבשתיים בחגית ועמק חפר:

ציטוט מתוך התכנית:

"תהליך הטיפול בגז הטבעי מהתגליות בים כרוך בשימוש ובטיפול בחומרים נוספים, חלקם תוצרי לוואי של הפקת הגז- תערובת דלק גולמי (קונדנסייט') היכולים לשמש חומר גלם תעשייתי בפני עצמו. רצוי להוליך ולפנות חומרים אלה באמצעות צנרת, ולהימנע ככל האפשר מאגירתם, אכסונם או הובלתם במיכליות בדרכים או בים.
גם התוויית תוואי הולכה חדש וייעודי עבורם אינו רצוי נוכח המגבלות שתוואי זה יטיל. מכאן נובע הצורך בהוספת צנרת דלקים בתחום רצועת צינור הגז, תוך יישום עקרון הצמדת התשתיות.
על פי עקרון זה ראוי להוסיף כשימוש מותר בתחום רצועת צינור הגז גם צנרות לדלקים נוספים".

חנה קופרמן שחשפה את הסתרת המידע מהציבור, היא פעילה ארצית ובעבר היתה חברה במטה המאבק חוף כרמל ועזרה לעצור את הקמת המתקן בעכו, רכזת הפורום הישראלי לשמירה על החופים: "יש חלופה מרוחקת בים-חלופת האסדה הצפה,FPSO שתמנע את הנזק ונכון לעכשיו, אף מטה מאבק מעולם לא פנה בצורה רשמית למועצה הארצית לתכנון ובניה לדרוש את החלופה המרוחקת ביותר המתבקשת, יתרה מכך מטה מאבק חוף הכרמל המשותף לתושבים ולמועצה מתנגד לחלופה זו (חלופה9 בתמ"א 37 ח') ואף הגיש בג"ץ בו ממליץ על חלופה8 הקרובה לחופים, דבר שסנדל את הדרישה לפתרון המרוחק ופתח את הדלת להקמת המתקנים היבשתיים בחלופה משולבת ימית-יבשתית, יש לציין שראש מועצת עמק חפר רני אידן חתום על הבג"ץ הזה ומאמץ את העמדה של חוף כרמל".

הקישור לבג"ץ שהגישו ראשי הרשויות: בעמוד 3, פסקה 2, מבהירים ראשי הרשויות שהם מתכוונים חלופה 8 עם מתקן יבשתי "קטן", למרות שקיימת אופציה לחבר את כניסת הגז ישירות למערכת ההולכה התת ימית, ללא מתקן קטן או גדול:

https://drive.google.com/file/d/0B2gWtU3xLXOrNXlzSE5NZUh0dmM/edit?usp=sharing

להלן קישור למסמך ששלח ראש מועצת עמק חפר ליו"ר המועצה הארצית, בו הוא מסכים בשם כל מטות המאבק למתקן "קטן" ביבשה...בפסקה "מה אנו מציעים" בסעיף 3 כתוב שמסכימים למתקן קטן:
https://drive.google.com/file/d/0B2gWtU3xLXOrSzhlQldKb013SXc/edit?usp=sharing

חנה קופרמן: "יש לציין שגם מתקן "קטן" כולל מסביבו לפי התמ"א 1500 דונם שטחי הפרדה בהם ניתן יהיה להקים מפעלי תעשייה. מצ"ב תמונה מתוך תמ"א 37/ח' בה כתוב שמתקן של 20 דונם,  צריך 1500 דונם סביבו של שטחי הפרדה".

מסמך

איציק קיזמכר מראשי המאבק בחוות הגז: "אנחנו נערכים לכתוב התנגדויות, ננסה לקבוע פגישה עם ראש מועצת דליה רפיק חלבי ועם ראש מועצת עוספיה וגיה כיוף ועם חברי העמותה להגנה על האדמות בכרמל פהמי חלבי, חליל חלבי ושאר החברים, על מנת להיערך איך להתמודד עם זה, אנחנו רק לפני שבוע ידענו על התוכנית".

פהמי חלבי מראשי העמותה להגנה על האדמות בכרמל: "אנחנו שותפים במאבק, אבל לא מקבלים את המסמכים ישירות, קיבלנו מידע סודי חמור ומסוכן אנחנו לומדים את המסמך, אנחנו רוצים שהמסמכים שמגיעים לרשויות שיידעו אותנו ואת הציבור, בעניין הגז וחוות הגז אנחנו נמצאים בקשר עם ראש מועצת עוספיה וגיה כיוף, ישבנו ויידענו אותו בכל מה שקשור לעניין האדמות וחוות הגז, עם רפיק חלבי עוד לא התקיימה ישיבה עם העמותה למאבק על האדמות בכרמל, זה יבוא בהמשך".

חגית"אנחנו כעמותה להגנה על האדמות נמצאים בקשר עם כל ראשי הרשויות, כי יש לנו מטרה משותפת לכל האזור בכללית ולשני הישובים דאלית אל כרמל ועוספיה בפרט".

חליל חלבי מראשי העמותה להגנה על האדמות: "כל פרויקט כזה מוסיף סכנה על הסכנה הקיימת, צריך להתארגן במהירות ולמנוע את זה, לא יכול להיות שאנחנו מוקפים בסכנות כאלה ואף אחד לא לוקח אחריות, היום יש טכנולוגיה מתקדמת ויש מלא מקומות בים, אז שיעשו את זה בים וישאירו את היבשה והאדמה לבני אדם שיחיו בכבוד, כעת ראשי המועצות צריכים ללכת ולהתנגד להליך זה, אנחנו כחברי העמותה לא ידענו על המכתב הזה, אנחנו לא מכותבים בעניינים האלה, וכשאנחנו לא יודעים אז אנחנו לא יכולים להתנגד, זהו עוד מחטף".

תגובות

3. הדרוזים שתיקת הכבשים לפני 10 שנים
ההנגה כושלת
2. איכות הסביבה לפני 10 שנים
חוסר מודעות לנושא החשוב בעולם,,,
1. בחורה לפני 10 שנים
בושה

מומלצים