"אני מתכוון להוביל את המאבק נגד מסוף הגז בחגית"

מועצה אזורית מגידו וראש המועצה הנכנס מובילים התנגדות נחרצת לחלופה המוצעת בחגית, איציק חולבסקי  הקים ועדת היגוי של בעלי תפקידים במועצה להוביל את המאבק בשיתוף עם מטה המאבק הציבורי של תושבי מגידו והרשויות הנוספות.

15.01.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
"אני מתכוון להוביל את המאבק נגד מסוף הגז בחגית"

הוגשו השגות  כנגד הקמת מתקן הגז היבשתי  באתר חגית ,לוועדות המחוזיות צפון וחיפה 

בדיון  שהתקיים ביום ה-12/11/13 במועצה הארצית לתכנון ובניה, הוחלט שאחת החלופות האפשרויות היא הקמת מתקן לזיקוק גז בסמוך לתחנת הכוח חגית והטמנת צינור שיוביל את תוצרי הלוואי של הזיקוק מהמתקן לכיוון מפרץ חיפה.

על פי החוק , ניתנו 60  יום להגשת  השגות למועצה ארצית על ידי כל הגופים המושפעים מהתוכנית . בפברואר 2014 תובא התוכנית והחלטות הועדות המחוזיות , לאישור סופי במועצה הארצית  ולאחר מכן בממשלה.

ביום שני ה  - 13/1/14 קיימו הועדות של חיפה והצפון את הדיונים. להמלצת  הועדות המחוזיות משקל רב בהחלטות המועצה הארצית.

בין מגישי ההשגות שהוגשו היו מועצות אזוריות: מגידו, חוף כרמל, עמק חפר, העיר יקנעם עלית, גופים ואנשים פרטיים.

מגישי ההשגות  דורשים  מהמועצה הארצית לא להקים את האתר ביבשה ,עקב הסיכון לאוכלוסייה ,הפגיעה הסביבתית ובכדי למנוע  אפשרות להקמת תעשיה פטרוכימית בעתיד באתר.

הדיון בשתי הועדות התקיים באותו יום. את מועצת מגידו ייצגו ראש המועצה  איציק חולבסקי, מהנדס המועצה ברוך שמיר, לירון שפירא מנהל היחידה הסביבתית והגר ראובני מתאמת המרחב 

הועדות תתכנסנה לקבלת החלטה עוד החודש

איציק חולבסקי עם כניסתו לתפקיד, הקים ועדת היגוי של בעלי תפקידים במועצה להוביל את המאבק בשיתוף עם  מטה המאבק הציבורי  של  תושבי מגידו והרשויות הנוספות. בראש הועדה עומד לירון שפירא.

איציק חולבסקי ראש המועצה " כראש המועצה האזורית של מגידו , אני מתכוון להוביל את המאבק נגד מסוף הגז בחגית, יחד עם ראשי הרשויות של יקנעם עלית, עוספיא ,דלית אל כרמל  וחוף כרמל . אשקיע את מלוא הזמן והמשאבים הנדרשים כדי להגן על התושבים והסביבה ,על מנת  למנוע את התוכנית המוצעת  של המועצה הארצית "

 

{YouTubeVideo id=xqXyxdBO2B0}

תגובות

1. אזרח לפני 10 שנים
תלמדו מאנשים מבנים

מומלצים