הקרן לידידות מממנת ל 28 סטודנטים דרוזים את הלימודים

מלגה ע"ש סלים שופי ז"ל חולקה בכפר ג'וליס ל28 סטודנטים דרוזים מהכרמל והגליל, השותפים למפעל מנכ"ל המלגה ספואן מריח, אבי דכטר, דב תמרי, מנכ"ל הקרן לידידות ציון גבאי והיו"ר יחיאל אקשטיין. סרטונים

10.03.2014 מאת: כאמל והבה, חסין חלבי
הקרן לידידות מממנת ל 28 סטודנטים דרוזים את הלימודים

עבור הסטודנטים ובני משפחתם זו לא עוד מלגה, זו מלגה של כל מסלול הלימודים עבור ה28 סטודנטים שיכולים להיות רגועים ושקטים ובעיקר מרוכזים בלימודים.

המלגה על שם סלים שופי ז"ל ששירת בסיירת מטכ"ל והשתחרר בדרגת רב סרן וכיהן בתפקיד ראש מועצת מג'דל שמס שנים רבות.

לאירוע חלוקת המלגות שהתקיים בג'וליס, הגיעו חבריו, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר דב תמרי, השר לשעבר אבי דיכטר, ראש מועצת מג'דל שמס דולאן אבו סאלח, ראש מועצת ירכא והיב חביש ובני משפחת שופי ועוד.

בשם הסטודנטים דיברה אייה גאנם שהודתה לקרן ולשותפים ובעיקר פנתה בבקשה להנהגה הדתית הדרוזית, לאפשר לבנות הדרוזיות להשתלב במערך ההשכלה בצורה שקטה מבלי להקשות על ההורים, אייה בפנייתה להנהגה הדתית אמרה:"תסמכו עלינו אנחנו יודעות לכבד את המנהגים ואתם רק תתגאו בנו בעתיד".

סלמאן עאמר ראש מועצת ג'וליס, רואה במעמד מכובד זה צעד ראשון שיוצא מכפרו ג'וליס, סלמאן אחד האנשים שמעודד השכלה וחינוך בעדיפות ראשונה למען הדורות הבאים.

ככל ששומעים בהקלטות את השר אבי דיכטר מבינים עד כמה סלים שופי ז"ל היה נחוש ורצה לעזור לבני העדה הדרוזית בישראל, בגולן ובסוריה.

דולאן אבו סאלח הודה להנהגת הקרן לידידות ולעומד בראשה הרב יחיאל אקשטיין, בשמו ובשם משפחת שופי ומג'דל שמס.

חלוקת המלגות

דב תמרי דיבר על הדרוזים שיכלו אם היתה ניתנת להם ההזדמנות לתרום גם כמו תרומתו של סלים, דב התייחס לנושא של תעודת הזהות שניתנה בצורה לא נכונה לאוכלוסייה בגולן דאז, דב ציין בפנינו שכל תקוותו היום זה להמשיך להתעסק במקצועו כמרצה.

ספואן מריח מנכ"ל המלגה שארגן הכל, דיבר על חשיבות המלגה לאותם סטודנטים שנבחרו מבין שרשרת גדולה של מועמדים, בתקווה להמשיך להוביל לעזרה בעתיד לעוד ועוד סטודנטים.

 

הכל בסרטונים

 {YouTubeVideo id=C-P1mOtGFS8}

 {YouTubeVideo id=b5pgV600_7U}

http://www.youtube.com/watch?v=C-P1mOtGFS8

http://www.youtube.com/watch?v=b5pgV600_7U

תגובות

5. סטודנט לפני 10 שנים
אין עליכם מודה לכולכם
4. אמאל לפני 10 שנים
רואים את האור בקצה
3. עמיר לפני 10 שנים
תודה רבה
2. חלבי לפני 10 שנים
הלוואי שאנשי עסקים אצלנו היו תורמים לסטודנטים
1. אשה לפני 10 שנים
תודה ענקית

מומלצים