ביקור ג'יהאן סאדאת ברמב"ם לפני 35 שנה

ברביעי ה-26.3.14, יציינו 35 שנים להסכם השלום ההיסטורי עם מצרים. ברמב"ם נזכרו איך בספטמבר 1979 הגיעה אשת הנשיא המצרי, הגב' ג'יהאן סאדאת לביקור ברמב"ם, ואיך הביקור הזה שיפר לאין ערוך את תנאי הטיפול בפגים

24.03.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ביקור ג'יהאן סאדאת ברמב"ם לפני 35 שנה

"אני זוכר שבבית החולים התקבלה הודעה ממשרד ראש הממשלה, לפיה במסגרת שיחות השלום בין מצריים לישראל, צפויים להגיע לביקור הנשיא ורעייתו", משחזר פרופ' שרגא בלזר, אז רופא מתמחה בכיר בפגייה ברמב"ם וכיום מנהל הפגייה בביה"ח, "הוסבר לנו שלגב' סאדאת יש עניין אישי בפגייה ברמב"ם והיא מתעניינת באופן שבו מטפלים בפגים בישראל".

בשנת 1979 הפגייה ברמב"ם היתה יחידה קטנה וצפופה בת 20 שנה, אך למרות התנאים הקשים, נחשבה לאחת היחידות המודרניות והמובילות בישראל.

לקראת הביקור המלכותי, שופצה היחידה ובצוות המטפל אחזה התרגשות גדולה: " זה היה מאורע היסטורי שכולם דיברו עליו במשך ימים, מספר פרופ' בלזר, "אני זוכר אשה מאוד מרשימה ואצילית. היא שאלה שאלות ענייניות וממוקדות, העירה הערות נבונות וראינו שהעניין שלה היה אמתי. מבחינתה הטיפול בילדים היה חלק מהשלום, בעיקר בפגים בחסרי ישע".

גיהאן

פן חיובי נוסף של הביקור היה הסבת תשומת הלב של מוסדות המדינה למצבה הקשה של הפגייה הקטנה ברמב"ם – זמן קצר אחרי הביקור הגיע לפתע תקציב פיתוח נדיב.

"תשומת הלב של הגב' סאדאת, גרמה כנראה למיקוד תשומת הלב של גורמים חשובים, בפגייה ובתנאי הטיפול שהיו קיימים בה", אומר פרופ' בלזר, "צריך להבין שתנאי צפיפות ביחידות רגישות כמו פגייה, קשורים קשר ישיר לאיכות טיפול והישרדות הפגים. אין ספק שהשינוי שהגיע היה מבורך, וכנראה שאנו צריכים להודות לגב' סאדאת על כך".

תגובות

מומלצים