העדר מרכזי התפתחות הילד בכפרים דליה ועוספיה

ד"ר מחמד אבו ראשד ששופך אור על חשיבות המצאותם של מרכזים כאלה שייתנו מענה מידי לילדים לפני שיהיה מאוחר. וגיה כיוף: "יש לנו מרכז שנותן מענה לדליה עוספיה, כרמל ביקש להתנתק ממנו", רפיק: "לא מכיר את הסוגייה, מוכן לסייע".

27.03.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
העדר מרכזי התפתחות הילד בכפרים דליה ועוספיה

ד"ר מחמד אבו ראשד מומחה לרפואת ילדים ונוירולוג להתפתחות הילד, נמצא בשירות כארבע שנים בדאלית אל כרמל בקופת חולים מאוחדת , ד"ר אבו ראשד לאחר שירותו גם בדרום גם במרכז ובצפון, מעלה סוגייה חשובה מאוד שלא טופלה ולא נמצא לה פתרון בעיקר בגלל חוסר מודעות ודרישה מצד הרשות המקומית מחלקת החינוך שאחראית על שלום ובריאות הילד.

ילד שעובר סיבוכים וזקוק לאבחון כדי להציל את מצבו הנוירולגי נזקק ברוב הזמן להגיע לעיר הגדולה ע"מ לקבל את הטיפולים הנדרשים לעומת כפרים ערבים אחרים שעוד לפני הרבה זמן בנו את המרכזים האלה שנמצאים באחריות משרד הבריאות והרשות המקומית, מה שלוקה בחסר בכפרים הדרוזים בכרמל.

ראש מועצת עוספיה וגיה כיוף אומר לנו בתגובה: "עוספיה בנתה את המרכז הזה כבר לפני 3 שנים, שבמרכז נמצא פסיכולוג מאבחן ועובדים מקצועיים, המרכז העניק שירותים לשני הכפרים והתקציב הגיע ממשרד הבריאות, ראש המועצה דאז כרמל נסראלדין ביקש להפריד את התקציב והשנה התקציב חולק בין שני הישובים, בשלב ב אנחנו הולכים להקים במחלקת הרווחה את הקומה הראשונה מחלקה שלמה שתכלול את כל השירותים להתפתחות הילד בעוספיה".

רפיק חלבי ראש מועצת דאלית אל כרמל בתגובה: "אני לא מכיר את הסוגייה ומוכן לסייע בכל מה שיידרש".

מתגובתו של ראש מועצת דאלית אל כרמל אנו מבינים שמחלקת החינוך של המועצה לא שמה בראש מעיינה את בריאות הילד וגרמה להורים להפקיר את האבחון והטיפול בילדיהם ובדרך עקיפה ההורים הוציאו אלפי ₪ על חשבונם הפרטי לאבחונים וטיפולים לטיפול בילדיהם.

ד"ר אבו ראשד

ד"ר אבו ראשד: "כאשר מתעסקים בהתפתחות הילד אנחנו מתעסקים בעתידה של החברה, בריאות הילד זה לא רק שהילד לא יהיה חולה, אלא להבטיח גם אווירה פסיכולוגית וסוציאלית וסביבתית תומכת בגידול וחינוך ילדים, להסתכל שהילד גודל רגשית שכלית ולימודית בתנאים מקסימליים".

ד"ר אבו ראשד: "בעוספיה ובדאלית אל כרמל לצערי אין מספיק משאבים לטפל בכל הדברים הנחוצים לבריאות הילד, אני מצפה גם ממשרד הבריאות וגם מהמועצות המקומיות לפעול, צריכים לשאוף למרכז כזה שיתן מענה לילדים מבחינת התפתחות ומבחינה פסיכולוגית ורגשית ותמיכה במשפחות".

"כל מה שאנחנו מדברים הכל כלול בסל התרופות, בכל הקשור להתפתחות הילד גופנית ושכלית".

 

לכל הדברים שאמר ד"ר אבו ראשד, בסרטון

{YouTubeVideo id=bkYm_YEU9Nc}

https://www.youtube.com/watch?v=bkYm_YEU9Nc

תגובות

6. איש חינוך לפני 10 שנים
הצחקתם אותי
5. מונה לפני 10 שנים
אין מילים
4. אימא לפני 10 שנים
תודה רבה לרופא אחמד אבו ראשד
3. תושב דליה לפני 10 שנים
אני המום מתגובת רפיק חלבי
2. דליה לפני 10 שנים
לד"ר באו ראשד
1. עספאני לפני 10 שנים
כל מילה בסלע

מומלצים