רפיק: "מתנצל על עוגמת הנפש שנגרמה כתוצאה מחשבונות המים"

ראש מועצת דאלית אל כרמל מודה שנעשתה טעות בחשבונות המים ומתנצל מהתושבים ומנגד מאשים את כל אלה שלא בדקו, רפיק מתייחס לתקציב ולתאגיד המים והביוב, חשוב שהציבור ידע את כל האמת.

30.03.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רפיק: "מתנצל על עוגמת הנפש שנגרמה כתוצאה מחשבונות המים"

ראש מועצת דאלית אל כרמל רפיק חלבי בתגובה לפרסום בפורטל הכרמל "מועצת דליה מנפחת את חשבונות המים".

רפיק: "בעניין המים הגירעון מצטמק והפחת לא גדל, קרה דבר איום ונורא במועצת דליה במשך הרבה שנים, מי שבדק את מדי המים של התושבים הוא לא בדק כמעט, הוא עשה הערכה, אנשים שילמו פחות או יותר ממה שהיו צריכים לשלם".

"הבאנו את חברת IWATER והחברה מצלמת את מדי המים  ומעדכנת מה תקין ומה לא, ונותנת קריאה מדויקת למה שקורה, כתוצאה מהסדר שהם עושים יצאו לחלק מהאנשים חשבונות מנופחים שזו הקריאה האמיתית למדים שלהם, אותם אנשים יצטרכו ללכת לגביה ולהסדיר את העניין, כדי שהקריאה תהיה מדוייקת לחודשים הבאים, אנחנו נלך לקראתם"

רפיק: " זו שערורייה שאשם בה מי שניהל את ענייני המועצה, מי שמקבל חשבון מים 4000 במקום 400 ₪ זה לא מתקבל טוב אני מתנצל לתושבים על עוגמת הנפש שנגרמה כתוצאה מחשבונות המים, מי שניהל את המועצה הזו כל כך הרבה שנים שלא אמרו את האמת לתושבים".

"היום אנחנו בדיונים יחד עם וגיה כיוף להיכנס לתאגיד המים והביוב של קריית מוצקין אבל בעיית היתרי הבנייה היא שמעכבת אותנו כרגע".

רפיק חלבי מתייחס לתקציב שיאושר הערב ואומר לנו: "אני לא מרוצה, זה תקציב שעוד לוקח את הפצעים של מה שאישרו בעבר, כל עוד ואני לא מחסל את תיק האיחוד אני לא מרוצה".

רפיק חלבי

רפיק: "תודה לתושבי דאלית אל כרמל, היום 82% משלמים מיסים ואני גאה בהם".

לראיון המלא עם רפיק חלבי

 

{YouTubeVideo id=ahrmDAOuGkQ}

 

למה שפרסמנו הבוקר

מועצת דליה מנפחת את חשבונות המים

עשרות חשבונות מים נבדקו לאחר שהגיעו למערכת פורטל הכרמל ומה שמתגלה שמועצת דליה הכפילה את חשבון המים ב400 אחוז, רפיק הבטיח לשמור על הציבור ובינתיים מוכח אחרת, הסיבה לחשבונות המנופחים, תגובת המועצה.

ככל שיש ניתוקי מים בדלית אל כרמל כך התושב משלם יותר על המים !!

לאחרונה מתקבלות עשרות תלונות של תושבים זועמים על חשבונות מים מופרזים שנתקבלו מהמועצה המקומית בסכומים של אלפי שקלים לדירה.

כמו שידוע לכולם רשות המים היא האחראית על קביעת מחיר קוב המים לשתייה או לכל מטרה אחרת לצרכן.

תמונה לדוגמההמחיר בשנת 2013, מחיר חודש יוני 2013 היה 5.586 ₪ לקוב מים לצרכן לכמות מוכרת של 3.5 קוב מים לנפש בחודש ואם עוברים את הכמות הזאת אז המחיר עולה ל 10.929 ₪.

ומתחילת 2014 מחיר הקוב הוא 5.458 ₪ לכמות המוכרת לנפש ואם עוברים הכמות הזו אז המחיר קופץ ל 10.679 ₪ לקוב.

מבדיקה של אחת התלונות של תושב מצאנו כדלקמן :

1. לחודשים 11-12/2013 הקריאה בוצעה ביום 16.1.14 למרות שהייתה צריכה להתבצע ביום 31.12.13 כי המחיר מתחילת 2014 ירד לקוב מים ולא היה צריך לערבב בין השניים.

2.הקריאה בוצעה ב 16.1.14 והחיוב נשלח בסוף חודש 3/14 ותאריך תשלום אחרון הוא 27.3.14 וזה לא תקין .

3. כמות המים בחודשיים 11-12/13 ל5 נפשות הייתה 213 קוב לפי קריאה והתשלום עבורם 2100 ₪ , ובדרך כלל הם צורכים בין 40 ל50 קוב בחודשיים והתושב משלם בערך 300 ₪ לחודשיים, הכמות המופרזת הזו מקורה מכמה סיבות:

1תמונה לדוגמה. יתכן והייתה טעות אנוש בקריאה.

2. מרוב ניתוקי מים אחרי כל פיצוץ של צינור מים והתיקון שבא אחריו מתרוקנת כמות אדירה של מים מהצינורות ובמיוחד במקומות הגבוהים ונכנס במקומה אוויר וכשמסיימים את פעולת התיקון ומחזירים המים לצינורות אז המים דוחפים את האוויר בצינורות שמגיע לשעונים ושם מתחיל השעון אצל התושב להסתובב באופן מסחרר ורושם צריכה על ריק שהיא בעצם צריכה של אוויר עד הגעת המים וזה מתרחש כמה פעמים בחודשיים בסוף זה מצטבר לכמות גדולה.

מה הסיבה שזה קורה? כי התושב לא מותקן אצלו אל-חוזר לפני השעון וגם הרשות אין לה נשם אוויר תקין או אין בכלל באזור כזה שישחרר את האוויר שנמצא בצינורות לפני שיגיע לבית של התושב וימנע מהמונה לרשום צריכת אוויר.

3. למקרים אחרים יתכן ולא הייתה קריאה בפועל אלא הערכה ואז הכמות האמתית נקראה אחרי כמה חודשים והמועצה ייחסה את הכמויות המופרזות לחודשיים מסוימים וחויב התושב על פי המחיר הגבוה לחודשיים האלו כחריגה וזה חשבון שגוי צריך לערוך חשבון חדש לחודשים שהיה בהם החשבון של המים בהערכה שיכלול הכמויות המופרזות בהתחשב בהקצבה החודשית לנפש.

מסקנה : משק המים מנוהל באופן פרוע, לא מקצועי ולא מסודר, גם מצד המועצה וגם מצד התושב ולכן המדינה החליטה להעביר ניהול משק המים לידי תאגידי המים וזה ממומש ובא בדרך עוד בשנת 2014 לכפרי הכרמל.

תמונה לדוגמהחובתו של ראש המועצה הממונה הבכיר על הסדר ואי הגעה למצבים כאלה הרי למען זה הוא נבחר, להגן על התושב ולשמור על הכסף הציבורי ואם המערכת של המועצה לקויה ולא תקינה שלא יזרקו את ההוצאות שלה על ציבור משלמי המיסים.

תגובת  מועצת דאלית אל כרמל שהעביר הדובר מגד חלבי: "זה מחדל של עשרות שנים, לאחר שמדי המים במשך זמן רב קיבלו רק הערכה ולא קראו אותם, התחלנו לקרוא את מדי המים ע"י חברת EWATER שמבצעת את העבודה בדרך האלקטרונית, בחשבונות הבאים הכל יסתדר".

הערה: מועצת דליה לא ציינה את הדברים האלה בחשבונות המים שנשלחו לתושבים.

בהמשך נביא לכם כתבה שנוגעת לתשלומי אגרות הביוב והיטלים שהמועצה ממשיכה לגבות בניגוד לחוק מהתושבים.

https://www.youtube.com/watch?v=ahrmDAOuGkQ

תגובות

8. עולא לפני 10 שנים
כל הזמן החשבון של המים מגיע עם קריאת המונה
7. הגון לפני 10 שנים
הגינות...
6. משפטן לפני 10 שנים
תחכה לתבעות עכשיו
5. מבין עניין לפני 10 שנים
פורטל הכרמל כל הכבוד
4. מחברת גביה בצפון לפני 10 שנים
התנצלות להסתרת ריאיות
3. دلواني לפני 10 שנים
אין לי מילים
2. חסון לפני 10 שנים
כבוד לנו ראש מעוצה כמוך
1. אזרח לפני 10 שנים
תודה רפיק !!

מומלצים