שיחקו בזחל טוואי התהלוכה ופונו לבית חולים

תלמידים פונו לבית חולים לאחר ששיחקו בזחל "טוואי התהלוכה" כשהם סובלים מפריחה וצריבה בצוואר ובחזה העליון, וטופלו בתרופות נוגדות אלרגיה וסטרואידים. חשוב להזהיר את הציבור שיש להימנע מלבוא במגע עם טוואי התהלוכה.

31.03.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שיחקו בזחל טוואי התהלוכה ופונו לבית חולים

8 תלמידים בני 8-10 מבית ספר במגדל העמק פונו למרכז רפואי העמק לאחר ששיחקו בזחל "טוואי התהלוכה", המפריש ארס שגורם לתגובה אלרגית, לנפיחות ולצריבה בעור. הם פונו למיון ילדים כשהם סובלים מפריחה וצריבה בצוואר ובחזה העליון, וטופלו בתרופות נוגדות אלרגיה וסטרואידים. חשוב להזהיר את הציבור שיש להימנע מלבוא במגע עם טוואי התהלוכה.

פרופ'.מ. מנחם רתם, מנהל המרפאה לאלרגיה ואסתמה במרכז רפואי העמק: " שערותיו של טוואי התהלוכה הנקרא גם תהלוכן האורן, מכילות ארס והמגע עם הארס גורם לצריבה ותגובה אלרגית בעור או בעיניים, גרד בעיניים ודמעות. כאשר שערות חודרות למערכת הנשימה ייגרם שיעול ואפילו קוצר נשימה או בחילות והרגשה כללית לא טובה. השם טוואי התהלוכה ניתן לו כי בתקופת האביב הזחלים עוזבים את עצי האורן והם נעים בשיירה. מבחינת מניעה וטיפול, מומלץ להדביר את הזחלים במקומות של חורשות אורנים ובכמה ערים קיים חוק עזר עירוני שמחייב זאת".

טוואי התהלוכה

"כשיש מגע עם הזחל, כדאי להסיר כמה שיותר מהר את השערות ולפנות לחדר המיון. הטיפול הוא נוגד אלרגיה (אנטיהיסטמינים) להפחתת התהליך האלרגי ולעיתים בשילוב סטרואידים. במקרה של קשיי נשימה יש צורך גם במרחיבי סימפונות. ההשפעה של הארס על הגוף יכולה להימשך מספר ימים ולעיתים גם שבוע שבועיים. כשיש קשיי נשימה חשוב להיות עירני כדי לקבל טיפול מתאים ולמנוע החמרה במצב".

תגובות

מומלצים