משלומי? שבוע הבריאות של רמב"ם

בית החולים רמב"ם שקיים 75 שנה מקיים בפעם הראשונה שבוע בריאות תחת הכותרת "הקריה הרפואית רמב"ם מקדמת בריאות" המיועד לעובדי רמב"ם.

01.04.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
משלומי? שבוע הבריאות של רמב"ם

"בית החולים רמב"ם קיים 75 שנה וזו הפעם הראשונה שאנו מקיימים אירוע שכזה", אמר בפתיחת שבוע הבריאות פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, "המטרה היא לקדם ערכי בריאות וחינוך לאורח חיים בריא".
 
האירוע, שעבורו עוצב לוגו חדש "משלומי?" (נהגה "מה שלומי?"), הונהג ע"י ד"ר חנה אדמי, מנהלת  הסיעוד ברמב"ם והופק ע"י מחלקת השיווק של בית החולים. מדובר כאמור באירוע ראשון מסוגו, להעלאת המודעות לבריאות אצל 4,000 עובדי רמב"ם, אבל המשמעות היא גם תרומה לקהילה – עובדי מערכת בריאות שמודעים לבריאות, יטפלו יותר טוב בציבור הרחב ויהיו מודעים יותר לשיפור הבריאות של המטופלים.
 
במסגרת שבוע הבריאות מתחיל כל יום באירוע קבוצתי המוני: טאי צ'י במנחת המסוקים, צעדה אינטנסיבית ומרוץ מדרגות תחרותי. במשך היום נפרסו בקמפוס סדנאות שונות  כדון שיאצו, רפלקסולוגיה טווינא, ועוד, בשיתוף עם מכללת רידמן. בנוסף, הוקמו תחנות בדיקה של לחץ דם, סוכר, BMI  ועוד, והעובדים מוזמנים לשמוע הרצאות בתחומים שונים.
 
אורחי הכבוד באירוע הפתיחה היו מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו, וראש העיר של חיפה יונה יהב.
 
במשך היום נרשמה השתתפות ערה של מאות עובדים באירוע שבוע הבריאות.
"חיפה היא עיר שמקדמת בריאות ואני שמח שרמב"ם לוקח את ההובלה בתחום", אמר יונה יהב.

ספורט

"זה מרגש לראות התגייסות של בית חולים למטרה כזו", אמר פרופ' גמזו, "אחד מעמודי האש של משרד הבריאות הוא קידום בריאות. זה דורש שינוי באינסטינקט של מערכת הבירות שמכוונת לטיפול בחולה ופחות במניעה. ומה שנעשה פה זה קידום המניעה. מדינת ישראל לא יכולה מבחינת חוסן לאומי להיות מדינה חולה, לא יכולה להפוך למה שקורה בארה"ב כיום, ולכן צריך להשקיע במניעה". 
 
במהלך פתיחת שבוע הבריאות הכריזו פרופ' ביאר וד"ר אדמי כי אחד היעדים המרכזיים של רמב"ם היא להגיע להפוך לבית חולים נקי מעישון, בתחילת שנת 2015.
 
צילום: פיוטר פליטר.

תגובות

מומלצים