השתלת קוצב לב מיוחד

השתלת קוצב לב מיוחד המתאם בין פעילות מערכת העצבים לבין הלב, בוצעה לראשונה בארץ במרכז הרפואי בני ציון 

03.04.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
השתלת קוצב לב מיוחד

מנהל מחלקת קרדיולוגיה ויחידת הצנתורים במרכז הרפואי בני ציון פרופ' אורי רוזנשיין, עמד בראש צוות שביצע השבוע בהצלחה ניתוח להשתלב קוצב לב המתאם בין הלב לבין מערכת העצבים המרכזית במטופל הסובל מאי ספיקת לב קשה.

השתתפו בניתוח גם מנהל שירות אלקטרופיזיולוגיה במחלקת קרדיולוגיה - ד"ר נימר סמניה, הקרדיולוג - ד"ר יבגני רדשבסקי, צוות כירורגית כלי דם בראשותו של ד"ר זאב לוברמן וצוות תיאום מחקרים קליניים בראשותה של נדיה גולדברג. בניתוח שהתקיים במסגרת מחקר חדש ובינלאומי, נכחו נציגים מטעם חברת ביוקונטרול המספקים את קוצב הלב.

ההשתלה מיועדת לחולים באי ספיקת לב שקיבלו את כל הטיפולים האפשריים במאה ה- 21 ומתאשפזים לעיתים קרובות. המרכז הרפואי בני ציון, נבחר יחד עם עוד שני מרכזים רפואיים בארץ להוביל את המחקר החדש, כאשר הפעולה של הקיצוב מתבצעת על אחד העצבים הקרנליים, עצב הואגוס (הטועה) והקוצב מושתל בצורה תת עורית ומתחבר לשתי אלקטרודות, כאשר, האלקטרודה הראשונה נמצאת בתוך הלב בחדר הימני ומשמשת למעקב אחרי קצב הלב בעוד שהאלקטרודה השנייה מתחברת לשני קצוות, קצה אחד חובק את עצב הואגוס בצוואר והקצה השני מועבר בצורה תת עורית ומחובר לקוצב שמושתל בבית החזה. החידוש של המחקר מתבטא בכך, שלראשונה בניתוח של השתלת קוצב לב, יש סנכרון בין הלב לבין מערכת העצבים.

ההשתלות מתבצעות בשיתוף פעולה עם הקרדיולוגיה - אלקטרופיזיולוגיה ואי ספיקת לב ועם כירורגיית כלי הדם.

הקרדיולוגיה מבצעת את החלק הקשור להשתלת קוצב הלב עצמו והשתלת האלקטרודה הלבבית. החלק של כירורגית כלי הדם קשור להשתלת אלקטרודת הגירוי לעצב הואגוס.

תגובות

מומלצים