חה"כ אברהים צרצור על המשבר של האסירים הביטחוניים

חה"כ אברהים צרצור יו"ר רע"מ -תע"ל : המשא ומתן שהחל לפני כשמונה חודשים בין ישראל לפלסטין בתיווך אישי של מזכיר המדינה האמריקאי (קרי), עומד בפני קריסה...הסיבה לכך

03.04.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חה"כ אברהים צרצור על המשבר של האסירים הביטחוניים

"האסירים הביטחוניים הערביים "הוותיקים/לפני אוסלו" אזרחי מדינת ישראל :האמת האבודה

סירובה של ישראל לשחרר את האסירים במסגרת הפעימה הרביעית והאחרונה בשלב זה של המשא ומתן במיוחד האסירים הביטחוניים " הערביים " הוותיקים/לפני אוסלו " אזרחי המדינה .. מספר אסירים אלה הנו ארבעה עשר בלבד .

עקבתי אחרי התגובות של הדרג המדיני והציבור הרחב בישראל להתפתחות מסוכנת זו  .. נדהמתי מעוצמת האמוציות שפרצו החוצה ומגודל הבורות של חלק גדול מהציבור בישראל אודות " האמת " הנרמסת ע"י ההמונים בכל מה שקשור עם המושג " אסירים ביטחוניים ערביים אזרחי המדינה " , ומיקומם בתוך מפת " העבירות הביטחוניות " של יהודים וערבים במדינת ישראל  .

אקדים ואומר כי אין מטרת מאמרי זה להגן על העבירות שביצעו אסירים אלה מלפני שלושה עשורים . מטרת מאמרי זה הנה לחשוף את הזוויות שאין הציבור בישראל מכיר , במיוחד אלו הקשורות למדיניות האיפה ואיפה שנוקטות הרשויות בישראל בבואם לטפל בעניינם של האסירים הביטחוניים הערביים אזרחי המדינה בהשוואה לאסירים הביטחוניים היהודים אזרחי המדינה ..

יש לציין שישנם שלושה קבוצות של אסירים ביטחוניים בבתי הכלא בישראל : האסירים הביטחוניים היהודים אזרחי המדינה , הסירים הביטחוניים הערבים אזרחי המדינה , והקבוצה השלישית כוללת את האסירים הביטחוניים הערבים אזרחי מדינת פלסטין .

מניתוח הנתונים של קבוצות האסירים הנ"ל מתבררת התמונה עגומה ביותר .. מאז חתימת הסכמי אוסלו דאגה הרשות הפלסטינית לשחרר את האסירים השייכים לה , היינו אזרחי הרש"פ בזמנו . ישראל מצד שני דאגה לשחרר את האסירים הביטחוניים שלה ששפכו דם ערבים בדם קר על רקע לאומני, וזאת לאחר תקופות מאסר קצרות ( 7 – 12 שנים מקסימום ) , על אף שנשלחו ע"י בתי המשפט בישראל למאסרי עולם .

לעומת זאת , נפלו האסירים הביטחוניים הערבים אזרחי מדינת ישראל בין הכיסאות , בכך שישראל סירבה להתייחס אליהם כאזרחים ישראלים כשבאו לדרוש את מלוא זכויותיהם בכלא כשאר עמיתיהם הביטחוניים היהודים , כגון חופשות , ביקורים פתוחים , קציבת עונשים , המתקת עונשים , ניכוי שליש מתקופת המאסר , טלפון , לימודים , חנינה , ביקורים מדרגה שנייה וחופשות לרגל חגים ואירועים משפחתיים מחד גיסא .

מאידך גיסא ,  סירבה ישראל להתייחס לאסירים הערביים כאסירים ביטחוניים פלסטיניים בבואם לדרוש את זכויותיהם כשאר האסירים הביטחוניים הפלסטיניים , כגון שחרור במסגרת הסכמים מדיניים בין ישראל לפלסטין , ו/או שחרור במסגרת חילופי שבויים בין ישראל לארגונים לבנוניים או פלסטיניים .

יש לציין כאן כי עיקרון ישראלי זה נשבר " בעסקת שליט " בכך שישראל שחררה חמישה אסירים ביטחוניים ערביים " ותיקים " , שלא לדבר על " עסקת ג'בריל " בשנת 1985 שבמסגרתה שחררה ישראל מספר גדול של אסירים ביטחוניים ערבים אזרחי המדינה .

צרצוררשימת האסירים הביטחוניים היהודים שנהנו ממלוא הזכויות בכלא בניגוד לערבים ארוכה מאוד . דני אייזמן-מיכל הלל וגלי פוקס , דוד בן שימול ,  יורם שקולניק , יונה אברושמי ומחתרת  הטרור היהודי , הם רק חלק קטן מרשימה זאת . אפילו האסיר  עמי פופר שרצח ב-1990  7 פועלים פלסטינים , ופצע 12 אחרים , נדון ל – 7  מ"ע  , עונשו הוקצה לאחר 8 שנים בכלא ל-40 שנה . בכלא הוא התחתן והביא לעולם כמה ילדים , בנוסף לכך הוא זוכה לטלפון ,ויצא כ-250 חופשות .

הסירוב הטיפשי של ישראל לשחרר את הפעימה הרביעית שכוללת את ארבעה עשר האסירים הערביים " הוותיקים " אזרחי המדינה , לא רק שמסכן את האפשרות להתניע תהליך שיכול , כך מקווים , להביא לשלום , אלא שהוא יכרסם עוד יותר ברקמת היחסים העדינה בין המדינה לאזרחיה הערביים שממלא סובלים קשות בכל תחומי החיים .

משיחותיי עם האסירים ומשפחותיהם שביקרתי לאורך השנים , אני יכול לקבוע חד משמעית שהאסירים הביטחוניים הערביים שנכנסו לכלא בשנות העשרים לחייהם , ושהפכו לזקנים בכלא הישראלי , השתנו לאין שיעור . אני מודע היטב לכאבן של המשפחות היהודיות והערביות השכולות שאיבדו את יקיריהן כתוצאה מהעבירות שעברו אסירים ערבים ויהודים .

כבן למשפחה שכולה וכתושב כפר קאסם שארבעים ותשעה מתושביו נשים וגברים , זקנים וצעירים , ילדים וטף נטבחו ע"י משמר הגבול הישראלי ללא עוול בכפם , פונה לכל המשפחות השכולות ללא יוצא מן הכלל : ( בואו נהיה דוגמה להקרבה למען שלום בין עמים ..

בואו נהפוך את הדם של יקירינו לזרז שידחף לכוון של השגת שלום בתוך ישראל בין המדינה לאזרחיה הערביים , ובין ישראל לפלסטין . אנו המשפחות השכולות היחידים שיכולים לצעוק בקול רם : די לשפיכות דמים , די לכאב ,ליגון ולשכול . כן לפיוס , כן לשלום בין כל העמים ו"כן" גדולה לשחרור אסירים ולביצוע הפעימה הרביעית כולל אסירים ערביים אזרחי מדינת ישראל , למען ימשיכו שיחות השלום ולמען ישכון שלום אמת ובר קיימא בארץ הקודש ".

תגובות

מומלצים