חכ"ל נפאע הורשע בביקור במדינת אויב ומגע עם סוכן זר

בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע הבוקר את ח"כ לשעבר סעיד נפאע ביציאה למדינת אויב ובמגע עם סוכן זר וזוכה מחמת הספק מהניסיון להיפגש עם חאלד משעל.

06.04.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חכ"ל נפאע הורשע בביקור במדינת אויב ומגע עם סוכן זר

חה"כ סעיד נפאע שכיהן בכנסת ישראל מטעם מפלגת בל"ד, הורשע ביציאה למדינת אויב ובמגע עם סוכן זר וזוכה מחמת הספק ממגע עם סוכן חוץ, שלפיו תיאם פגישה עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל.

תקציר פרטים מהפרשה

בשנת 2008 נפתחה חקירה נגד השיח'ים שביקרו בסוריה בנתבעים חכ"ל סעיד נפאע, לאחר דיונים שנמשכו שנים השבוע בית המשפט בנצרת צריך להחליט בעניינם. תמיכה בכרמל מכל הזרמים

את כינוס התמיכה יזמה העמותה להגנה על אדמות הכרמל בהשתתפות ראשי המועצות של דאלית אל כרמל ועוספיה.

היועץ המשפטי שנרתם לסייע במשפטם של השיחים עו"ד פרח חלבי, דיבר על אופי המשפט והתייחס בעיקר שצריך לבקש מבית המשפט לדחות את הדיון שיתקיים ב25-3-2014.

ראש מועצת דליה רפיק חלבי דיבר על כך שכל מי שבא לסייע שישמור על כבודו של האחר ושכל המטרה היא לעשות הכל וללחוץ לבטל את משפטם של השיח'ים, רפיק הציע להפוך את יום חג הנביא שועיב עה"ש לאינתיפאדה מחשבתית כדי שכל העולם ישמע את צעקת הדרוזים.

וגיה כיוף ראש מועצת עוספיה שנרתם לעזור לשיח'ים דיבר על חשיבות האחדות בין כל הזרמים בעדה הדרוזית כדי לתמוך בשיח'ים הנתבעים.

רוב הדוברים ציינו כי זכותם לשמור על קשר קרוב עם בני משפחה בסוריה, ושאף אחד לא ימנע מהם להיות בקשר עם אחיהם בלבנון ובסוריה ולבקר במקומות קדושים שזה חלק מזכות של כל אדם דתי, אין זכות לשפוט שיח'ים בגלל ביקור דתי ואנושי.

אחרים ציינו כי המשפט הוא גזענות ממדרגה ראשונה שבא לפגוע בסמל של העדה הדרוזית שהם השיח'ים ושכתבי האישום הללו לא הגיוניים ומראים על זלזול של המדינה בכל העדה הדרוזית.

נשמעה הרבה ביקורת כלפי ההנהגה הדתית הדרוזית שאינה נרתמת לעזור בסוגיה הזו.

השחים הדרוזים

מזה חמש שנים מתנהל משפטם של השיח'ים הדרוזים אשר ביקרו במשלחת גדולה בסוריה דאז.

יש לציין שכל הנתבעים נמצאים באותו תיק ואין הפרדה, לא ברור איך יחליט בית המשפט בעניינם של השיח'ים ובעניין חבר הכנסת נפאע.

הנואמים בעיקר דיברו : "כפי שאחינו בארץ, בני העדות האחרות כולן, זכאים לבקר במקומות הקדושים להם ואת בני עמם במדינות הנחשבות למדינות אויב, כך יש לאפשר זאת גם לנו".

רקע לפתיחת החקירה נגד השיח'ים בשנת 2008

כתבי אישום הוגשו נגד 16 אזרחים דרוזים שעברו לסוריה דרך ירדן, מאז חזרתם של השיח'ים לארץ מתנהל משפטם בבית משפט השלום בנצרת, השיח'ים דרשו לבטל כתבי האישום שהוגשו נגדם ובית המשפט דחה את בקשתם שוב ושוב. השיח'ים טענו שמטרת הביקור היתה ביקור קרובי משפחה וקיום מצווה דתית.

בכתב הגנה נטען : "בית המשפט העליון התיר לנו, בתגובה לעתירה שהגשנו, לבקר בסוריה ולשהות בה למשך 72 שעות, והגביל את המעבר למעבר הגבול בקוניטרה, שאיננו מעבר בינלאומי. הוראה זו סותרת את החוק הבין לאומי. בית המשפט העליון אסר את המעבר דרך ירדן בטענה שגורמי המודיעין הסורי והאיראני יגייסו אותנו לשורותיהם. עמדה זו מקפחת, מפלה ומשפילה אותנו. ההגיון שמאחוריה אומר ככל הנראה כי:

א) טקסי העלייה לרגל יתבצעו דרך ירדן, ולא בדרך הקלה והפשוטה ישירות דרך אילת לג'דה.
ב) היציאה דרך קוניטרה מותרת כי גורמי מודיעין אינם מצויים שם, לעומת המעבר דרך ירדן שבו הפלא ופלא כן נמצאים גורמי מודיעין סוריים ואיראניים.
ג) מאחר שכל חברי המשלחת הם שיח'ים ואנשי דת, העדה הדרוזית כולה היא בוגדת ומרגלת. זהו שיא העלבון והפגיעה, וזה הוא ההיגיון של בית המשפט העליון הישראלי".

ועוד נטען :"אנו פונים ליועץ המשפטי ולמי שמאחוריו להאזין לקול ההיגיון, שכן האמת טובה מהמשך השקר. אנו, חברי ועדת המעקב, גמרנו אומר ללכת בדרכנו ואנו מוכנים להתמודד עם תביעה משפטית. נגן על זכויותינו ועל כבודנו, ומאסר הוא תעודת כבוד לכל הנאבקים נגד קיפוח לאומם. בשום אופן לא נוותר על זכותנו ועל כבודנו, יהא המחיר אשר יהא. אלוהים יצליח את דרכו של ההולך בדרכיו, ויביא לנו שלום".

בזמנו, דובר מרחב חוף במשטרה משה ויצמן מסר שהשיח'ים נחקרו בימ"ר חיפה על יציאתם למדינת אויב, בתום החקירה הם שוחררו הביתה.

זומנו לחקירה בימ"ר חיפה השיח'ים שביקרו בסוריה והשיח'ים הם: שיח' אבו חסין כמאל זידאן, שיח' סאלח נור אלדין חלבי, שיח' חאתם נור אלדין חלבי,שיח' מהנא נור אלדין חלבי, שיח' מוניר נסר אלדין,  השחים נחקרו במשטרת פ"ת..

מתיחות רבה בעקבות חקירת השיח'ים מדליה דאגה ובלבול רב בקרב השיח'ים הנחקרים ובני משפחותיהם, הם תוהים למה המשטרה מתנהגת כך איתם, בני המשפחה אומרים: "לא יכול להיות שמדינה שאנחנו נותנים לה את החיים שלנו, מתנהגת איתנו בצורה הזו, ללא התחשבות וכל יום הם מזמנים לחקירה איש דת מכובד בצורה הזו כמו עבריינים שפשעו".

נפאע והשיכיםהנאשמים חה"כ סעיד נפאע והשיח'ים עאוני ח'ניפס, ואהב חרב, כמאל זאידאן, פאוזאת ע'אנם, פואד סויד, מחמוד סייף, סלאח חלבי, עלי נבואני, נג'יב עלוה, הייתם עבדאללה, סייף מועדי, מהנא חלבי, ראפע עאמר, מוניר דאהר ויוסף זאהר.

הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד ח"כ סעיד נפאע ואנשי דת דרוזים, בגלל ביקורם בסוריה לפני ארבע שנים .

ח"כ נפאע מואשם ביציאה שלא כדין למדינת אויב, סיוע ליציאה שלא כדין למדינת אויב ומגע עם סוכן חוץ "פגישות עם מנהיגי תנועות טרור".

ביום שבו הוגש כתב האישום נגד ח"כ נפאע, הוגשו לבית משפט השלום בנצרת כתבי אישום גם נגד 16 אנשי דת דרוזים שהשתתפו במשלחת. הפרקליטות מייחסת להם סיוע ליציאה שלא כדין למדינת אויב ויציאה שלא כדין למדינת אויב.

 

{YouTubeVideo id=aKizCblzrRw}

https://www.youtube.com/watch?v=aKizCblzrRw

 

לכתבה שפורסמה 19-6-2012 להקליק על הכתוב הכחול

ביהמ"ש יצטרך להגיע לנבי שועיב לשפוט את השיח'ים

תגובות

7. ריאד מעוספיא לפני 10 שנים
ל-5
6. תושב דליה לפני 10 שנים
עברינים
5. משקיף נייטראלי לפני 10 שנים
הרבה פרצופים לדרוזים האלה,,
4. דתי דרוזי ישראלי לפני 10 שנים
משפט ראווה
3. מה העבירה? לפני 10 שנים
כולם פוגשים אותם
2. אמיל לפני 10 שנים
טוב מאוד!!! יאללה לכלא
1. סאמי לפני 10 שנים
צדק

מומלצים