ראש האופוזיציה הרצוג בכינוס פגרה מיוחד: "אין מוצא, צריך ללכת לבחירות"

מליאת הכנסת התכנסה לדיון פגרה מיוחד בעקבות בקשתם של למעלה מ25 חברי כנסת מן האופוזיציה, שביקשו לדון במשבר במשא ומתן עם הפלשתינים, ובכישלון הממשלה בעניין שחרור יונתן פולארד. סגן השר אקוניס על הפלשתינים: "סחטנותם אומנותם"

07.04.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ראש האופוזיציה הרצוג בכינוס פגרה מיוחד: "אין מוצא, צריך ללכת לבחירות"

ראש האופוזיציה ח"כ יצחק בוז'י הרצוג אמר:  "שר החוץ ליברמן אמר את נהמת ליבו וחוזר לנקודת המוצא הטבעית שלו ומאיים בבחירות. אני לא חושב שזה איום, זה פתרון אמיתי למדינת ישראל לפתור את המבוי הסתום שהממשלה הזו הביאה בכל התחומים. אם ליברמן רוצה ללכת לבחירות, נלך לבחירות. אנחנו נמצאים על סיפו של הר געש והציבור לא מבין את חומרת המצב, וכל האשמה היא על ראש הממשלה שלא מסוגל לעשות כלום. 

כל התהליך כולו כשל וקרס מכיוון שאין יכולת ללכת לצעדים אמיתיים לשלום מבחינת נתניהו. לכן אני קורא לתנועה ויש עתיד לפרוש מהממשלה ולחבור אלינו.

אין אמון בסיסי ודיאלוג מינימאלי בין נתניהו לאבו מאזן מהיום שהם התחילו את המשא ומתן. אבו מאזן היה צריך לבוא לכאן ולדבר אלינו ונתניהו היה צריך ללכת לפרלמנט הפלשתיני וכל זה לא קרה.

בשבוע שעבר נפגשתי עם המלך עבדאללה וצריך לשמוע את השותף האסטרטגי שלנו כדי להבין שאין ברירה אחרת אלא להגיע להסדר עם הפלשתינים. זה נכון שאבו מאזן הוא שותף קשה ומעצבן ומטריף ומרגיז אבל הוא השותף ואין לנו ברירה אחרת. זו ממשלה שלא מספקת תקווה אלא דיכאון.

ליברמן אמר את האמת, אין מוצא. בואו נלך לבחירות ונשאל את העם. אני מקווה שקריאתי תענה ובהקדם"

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון אמרה: "יש לנו ממשלה שניהלה משא ומתן מדיני שכל המטרה שלו הייתה לשרת את ההישרדות הפוליטית של השותפים הקואליציוניים שלה.

זה נראה לכם רציני ששר החוץ מנהל מדיניות זיגזג? כך לגבי מתווה קרי שלפני חודשיים הוא תמך בו והיום מתנגד, וכך לגבי שחרור אסירים שהוא עצמו הצביע בעד בעבר ועכשיו הוא מתנגד.

אין לי ציפיות מליברמן ובנט, אבל מה עם לבני ולפיד שנשבעו שהם לא ישבו בממשלה שלא תקדם תהליך מדיני? הם הופכים להיות המשת"פים של ממשלת נתניהו. הם הצהירו במפורש שלא יישבו בממשלה שלא תנהל משא ומתן והכל היה על הקרח. אכפת להם רק מהכיסאות שלהם.
הממשלה הזו לא באמת מתכוונת לקדם הסדר, ולבני ולפיד יושבים בממשלה ונותנים לגיטימציה להעברת כספים להתנחלויות.

שנה שלמה מנהלים משא ומתן על ריק, פול גז בניוטרל. הם לא יותר מעלי תאנה שנותנים לגיטימציה למשא ומתן חסר תוחלת, ונותנים לממשלה חותמת כשרות להשתלטות של נוער הגבעות על מערכת החינוך. הממשלה הזו מרוקנת לנו את הכיסים והורסת לנו את העתיד."

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ תע"ל): הרושם הוא שהממסד והתקשורת התגייסו כדי לצייר מצב כאילו הפלשתינים אשמים. המטרה במשא ומתן לא הייתה להגיע להסדר אלא כפי שנתניהו עצמו אמר המטרה הייתה לחשוף את הפנים האמיתיות של הפלשתינים. כלומר ראש הממשלה מלכתחילה כיוון לאי הסכם. המשא ומתן הוא בזבוז זמן שמטרתו להחזיק את הקואליציה בחיים.

כדי לסחוט את ממשלת ארצות הברית העלו את השם של פולארד. מה קשור פולארד לעסקה? החולשה והרפיסות של הממשל האמריקאי התגלתה בשיאה מול הסחטנות של ממשלת ישראל על הסכם שכבר כל סעיף בו ברור.

עלתה הצעה חצופה לשלול את האזרחות של הערבים הישראלים שישוחררו בעסקה. אתם העליתם על דעתכם לשלול אזרחות של יהודים שרצחו וישתחררו? לא. אז למה לעשות זאת על אזרחים ערבים? זו גזענות ואפליה. בכל עסקת חילופים השתחררו ערבים אזרחי ישראל. פתאום עכשיו אסור לשחרר אותם? בכלא הם פלשתינים ולא קוצבים את עונשם, אבל במשא ומתן הם פתאום ישראלים.

רק לפני כמה ימים האמריקאים חיבקו את ליברמן ואמרו שהוא התמתן. איזה התמתן? הדבר היחיד שאני מסכים איתו זה שצריך ללכת לבחירות.

"החדר" שבו מתנהל המשא ומתן העלה עובש. כלום לא מתרחש שם. בכיר אמריקאי אמר שהייתה התקדמות בפגישה בין עריקאת ללבני, זה שקר.אני יודע שלא הייתה שום התקדמות."

סגן השר אופיר אקוניס: "אתה יודע את זה דרך הקשרים מהתקופה שהיית יועץ של ערפאת?"
ח"כ אחמד טיבי השיב: " ערפאת הוא מנהיג דגול ואני גאה שהייתי יועץ שלו.

סגן השר אופיר אקוניס (הליכוד ביתנו) השיב בשם הממשלה ואמר:

"מצער שהאופוזיציה שוב מתייצבת אוטומטית לצד הפלשתינים, התייצבות נטולת שיקול דעת וראייה מפוקחת ואמיצה מול פני המציאות. מציאות שבה אבו מאזן שוב ברח, כמו בכל פעם שנדרשת הכרעה והפלשתינים בורחים ממשא ומתן.

אלה העובדות: אבו מאזן אמר לא לאובמה על מסמך מסגרת, הוא גם אמר בליגה הערבית שלא יסכים לדון בכלל בהרכה במדינה יהודית. ארה"ב הפעילה מכבש לחצים בעיקר על ישראל ובסוף הפלשתינים יורקים בפרצופם של האמריקאים.

יש אמת אחת והיא עומדת לצידה של ישראל, גם אם בדעת הקהל הבין לאומית, ישראל מואשמת אוטומטית על כל דבר שלא תעשה.
אתמול שמעתי את סאיב עריקאת המכונה ראש צוות המשא ומתן, אבל הוא ראש צוות סרבני השלום, והוא אומר "חמאס איננו ארגון טרור ומעולם לא היה כזה". הייתי מצפה מחברי האופוזיציה שבעתות כאלה תתייצבו לצד האמת. ובמקום זאת אתם מעדיפים להתייצב לצד הפלשתינים כאשר אתם יודעים שממשלת ישראל עשתה צעדים מרחיקי לכת למען המשא ומתן, צעדים שנוגדים כל היגיון וכל מוסר.

הפלשתינים מקבלים תאבון ודורשים עוד ועוד. קרוב ל70% מהציבור הישראלי מבינים שהדבר האחרון שמעניין את הפלשתינים זה להגיע להסדר, אלא הם מעוניינים בריקוד ברחובות עם רוצחי ילדים. אלה הם הפרטנרים של חברי האופוזיציה.

ניתן לומר על הפלשתינים סחטנותם אומנותם, והסחטנות הזו איננה יודעת גבולות.

בסמוך לשידור המהדורות המרכזיות חתם אבו מאזן על פנייתו לאו"ם, כך נחשפה בשידור חי השקרנות הפלשתינית ואת הפרת ההסכמים בשידור חי. אם הצד השני יחליט לפעול באופן חד צדדי, גם ישראל רואה את עצמה חופשית לפעול באופן חד צדדי."

השר אקוניס פנה לח"כ אחמד טיבי שאמר מוקדם יותר שהוא גאה להיות היועץ של יאסר ערפאת ואמר:"יאסר ערפאת זכרונו לקללה. הוא אדם שפל ורוצח מתועב ואת תמונתו אתה תולה בחדרך בכנסת ישראל. אם זו הגאווה שלך אני מציע לך למצוא מקור אחר לגאווה.

ח"כ מאיר שטרית (התנועה) אמר: "במקום להחליף האשמות, האחריות של כל הצדדים היא לעשות את כל המאמצים על מנת לחזור למשא ומתן. אם יהיה חלילה כישלון של המשא ומתן, המצב בשטח עלול להסלים.

הפלשתינים עשו פעולות יוצאות מן הכלל כדי לשמור על השקט ביהודה ושומרון, ועלינו למצוא את הדרך להציל את המשא ומתן. אני קורא לראש הממשלה להזמין לפגישה אישית את אבו מאזן. אי אפשר לעשות שלום כשאין אמון בין המנהיגים. עוד לא מאוחר."

תגובות

מומלצים