מה הקשר בין מחקר לריצה?

ככה מגייסים מדענים צעירים חוקרת ישראלית צעירה, רופאה מרמב"ם, קיבלה משימה מהארגון האירופי לרדיותרפיה שבו היא חברה לרכז את  קבוצת הרופאים הצעירים של הארגון.

12.04.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מה הקשר בין מחקר לריצה?

לאחרונה התכנסה הקבוצה הצעירה למפגש עבודה בבריטניה. הרופאה הישראלית מצאה דרך מקורית לגרום לחוקרים לשחרר קצת את העניבות.

פעמיים בשנה מתקיים מפגש המאגד רופאים אונקולוגים, מומחים לטכנולוגיית הרדיותרפיה, המשתייכים לאיגוד האירופי בנושא זה (ה- EORTC). מדובר בקבוצת מחקר מהחשובות בתחום האונקולוגיה, ויש לה השפעה רבה על הטיפולים בסרטן הנעשים ברחבי העולם.
מפגש כזה התקיים לאחרונה בבריסטול, אנגליה, ובמסגרתו נערכה גם הפגישה השנייה של קבוצת עבודה המורכבת מרופאים וחוקרים צעירים, הפועלים תחת ארגון הגג האירופי (Young Oncologists Group  - (YROG.

מטרת הקבוצה הצעירה היא לגייס רופאים מתמחים ומומחים צעירים ברדיותרפיה, העובדים במוסדות החברים בארגון האירופאי, לקחת חלק בפעילות המחקרית של הקבוצה. בראש קבוצת החוקרים הצעירים עומדת ד"ר אורית קידר - פרסון, מתמחה ברדיותרפיה במכון האונקולוגי ברמב"ם, אשר זכתה במינוי עם הקמת הקבוצה, באוקטובר 2012. המינוי ניתן בפגישה שהתקיימה באותה השנה בחיפה, כאות הוקרה לפעילותו רבת השנים של פרופ' אברהם קוטן, מנהל של המכון האונקולוגי ברמב"ם דאז.

במהלך השנתיים שחלפו מאז הוקמה הקבוצה, עסקה ד"ר קידר - פרסון בגיוס והפעלת אונקולוגים צעירים מכל רחבי אירופה, וכיום הקבוצה הצעירה מונה עשרות רופאים מתמחים ומומחים צעירים ברדיותרפיה ממדינות שונות, הנוטלים חלק בפעילות השוטפת של הקבוצה לרדיותרפיה של ה-EORTC (הקבוצה הבוגרת).  לפני כחודשיים, זכתה הקבוצה הצעירה לבמה מכובדת בתחומה, כאשר עבודתה ומטרות הקבוצה פורסמו בעיתון של ארגון האירופאי לאונקולוגיה (ESTRO ).

הקבוצה הצעירה

"מדובר בשיתוף פעולה של תפיסות, שיטות ויכולות טיפול המגיעים ממקומות שונים ומתחברים יחד", מסבירה ד"ר קידר פרסון את חשיבות עבודת הקבוצה, "כולם יחד פועלים לטובת קידום המחקר והטיפול הקרינתי בסרטן, דור החוקרים הוותיק והדור הצעיר.  זו האוניברסיטה הטובה ביותר לרופאים צעירים, הרוצים לשלב מחקר קליני בעבודתם והזדמנות ללמוד מהמומחים המובילים באירופה ובעולם".

כחלק מ"הרוח של הצעירים", ארגנה ד"ר קידר פרסון ריצת בוקר באחד מימי הכינוס. מסתבר שלא רק הצעירים לומדים מהבוגרים, אלא גם להיפך. באירוע הספורטיבי המרענן, לקחה חלק נציגות מכובדת מהארגון, לרבות נציגים מארגון הגג, וביניהם יו"ר הקבוצה לרדיותרפיה  של ה-EORTC, פרופ' פיליפ מינגון, פרופ' יזיד בלקסמי  מצרפת ופרופ' יובל שקד מהטכניון.

תגובות

מומלצים