עצות לפני שיוצאים לחופשה בחו"ל

כרמל זידאן:"איך לחסוך בשימוש בסלולר בחו"ל? מה צריך להיות בדרכון לפני שטסים? איפה הכי כדאי להחליף כסף ועוד טיפים חשובים לפני שמתחילים את החופשה שלכם בחו"ל"

12.04.2014 מאת: כרמל זידאן
עצות לפני שיוצאים לחופשה בחו"ל

רגע לפני שעונת התיירות נפתחת עם בוא חג הפסח, זה הזמן להתארגן ולהתכונן לחופשה, כך שתהיה מושלמת: ללא הפתעות לא נוחות, הוצאות מיותרות ובזבוז זמן יקר. אז מה כדאי לדעת לפני שיוצאים לחופשה הקרובה? הנה צידה של המלצות שכדאי לקחת לדרך.

דרכונים בתוקף לתקופה של חצי שנה מומלץ לעשות זאת עוד בשלב לפני ביצוע ההזמנה ולא להיכנס ללחץ מיותר מול משרד הפנים, או לשלם כפליים על הארכת דרכון בנתב"ג. מומלץ לבדוק את תוקפם של הדרכונים מראש ורק אז להתקשר שקטים ורגועים להזמין את החופשה.

כרטיסי טיסה וואצ'רים למלון למרות שהעולם עובר לכרטוס אלקטרוני, תמיד חשוב שיהיה ברשותכם סט של כרטיסי טיסה, וואצ'ר למלון וכל אסמכתא שנשלחת מסוכן הנסיעות. אין לדעת באיזה רגע תצטרכו לשלוף את זה: בבידוק בטחוני, מול הפקיד במלון, או בשדה התעופה בחו"ל. במידה והייתה בעיה בתקשורת הנתונים ובמקרה השם שלכם לא מופיע, תמיד רצוי שהמסמכים הרלוונטיים יהיו זמינים. המלצה זו נוגעת במיוחד לאלו שהזמינו ברגע האחרון, שעות לפני הטיסה, ואז ייתכנו מקרים שהנתונים לא התעדכנו אצל הספקים ביעד החופשה ובשדה התעופה.

ביטוח שירות מורחב שניתן כיום, ומהווה למעשה שירות משלים, ניתן לרכוש מול סוכן הנסיעות. אל תסתמכו רק על הביטוחים שמעניקים חברות כרטיסי האשראי - זכרו, גם אותם צריך להפעיל ולהרחיב. תמורת דולר וחצי ליום לאדם, מומלץ לרכוש ביטוח מושלם שייתן כיסוי מקסימאלי לנזק ברכוש, או חלילה נזק גופני, שייגרם במהלך החופשה. כמובן שניתן לבחור לעשות זאת עצמאית מול סוכן ביטוח, או דרך קופת החולים בה אתם חברים ושמעניקות פוליסות ביטוח מקיפות בעלות דומה. הישראלים נוטים לרוב "לחפף" בנושא זה ולצערנו מוצאים את עצמם במצבים מאוד בעייתים בסיטואציות של אובדן מזוודות או תאונות אישיות. במקרים אלו, אין ביכולתם של סוכני הנסיעות לעזור אם לא נעשה ביטוח נסיעות ש"חסך" 10 דולרים לאדם, מלבד אולי למצוא מקום בטיסה חזרה ארצה.

המרת כסף לאחר הזמנת החופשה בדקו מול סוכן הנסיעות באיזה מטבע משתמשים ביעד אליו אתם נוסעים: אירו/ דולר/ מטבע מקומי (למשל באנטליה ובורגס). חשוב שתֵחשבו מראש את סכום הכסף אותו תרצו להוציא בחופשה. לרוב, לפי מדד מומלץ של 25 אירו לאדם ביעדי הכל כלול ו-50 אירו לאדם ביעדי אירופה - שם מדובר לרוב בטיסה ולינה על בסיס ארוחת בוקר. מדובר בסכומי מינימום לכלכלה ונסיעות בתחבורה ציבורית, ויש להכפילם במספר הנוסעים ובמשך ימי חופשה.

כרמל זידאן

סכומים אלו לא מגלמים הוצאות על שופינג אלא כסף למחייה יומיומית ביעד. את הכסף מומלץ לרכוש בישראל, מאחר ובחו"ל נלקחות עמלות גבוהות בגין המרה או רכישה. נכון להיום, יש חנויות להמרת כספים שלא גובות עמלה וניתן לרכוש ולהחליף בהן כסף, או בבנק הדואר. זכרו: אל תמירו או תרכשו כל פעם סכומים במנות קטנות - רכישה אחת של סכום גדול תשפר את שער ההמרה עבורכם ותייצר עבורכם יותר מזומנים.

מזג אוויר פסח נופל בתקופה "טריקית" מבחינת מזג האוויר: תחילת אביב אומנם, אך לצד ימים חמים יכולים להיות גם ימים קרירי, או לחילופין ערבים קרירים, כן גם ביעדי הנופשונים. בדקו יומיים לפני הנסיעה את מזג האוויר השבועי הצפוי ביעד החופשה שלכם ותיערכו בהתאם. מומלץ תמיד שיהיו במזוודה בגדים חמימים, נוחים ולא כבדים לשעות הערב - לכם ולילדים. את מזג האוויר בעולם.

ארגון המזוודות רוב טיסות הנופשונים הינן טיסות שכר עם מגבלה ברורה של משקל מזוודה, שאותה ניתן לשלוח לבטן המטוס. אל תעמיסו, קחו רק מה שצריך - דברים לא כבדים שתופסים נפח, וזכרו: תמיד ניתן לעלות למטוס גם עם תיק צד. הכנה מוקדמת גם תשאיר לכם מקום לשופינג ביעד החופשה, והרי זו אחת ממטרות הנסיעה. כל חריגה במשקל תוביל אתכם לשלם קנסות על משקל עודף, בעיקר בשדות התעופה בחו"ל, שם לא תתאפשר לכם שום יכולת מיקוח בנושא. לרוב מדובר בסכומים לא מבוטלים, שפשוט יפגעו בחופשה שלכם שחסכתם רבות עבורה.

אוכל בטיסה  צאו לחופשה בידיעה שאתם טסים בחברות שכר ישראליות וזרות, כל מזון או שתייה ידרוש מכם לפתוח את הארנק ולשלם. אין מתנות חינם. צאו מנקודת הנחה שלא תקבלו דבר בטיסה ללא תשלום בגינו. זו הדרך של חברות התעופה ישראליות וזרות כאחד, להוזיל עלויות טיסה ולייצר לעצמן רווחיות במהלך הטיסה, בידיעה שכולנו ודאי נרצה לנשנש משהו או לשתות במהלך שעות הטיסה. היערכו מראש - הכינו כריכים בבית, הביאו איתכם חטיפים, בטח אם אתם טסים עם הילדים. עלו לטיסה עם שתייה קלה או מים ובכך תבטיחו לעצמכם טיסה נעימה ושקטה על בטן מלאה וללא הוצאות מיותרות ומפתיעות, עוד לפני שהגעתם ליעד החופשה.

תרופות על כל צרה שלא תהיה, תמיד טוב שיהיה ברשותכם תיק תרופות בסיסי עם כדור לשיכוך כאבי ראש, הורדת חום או טיפול במיגרנות כאלו ואחרות. לאילו מכם שנזקקים לתרופות באופן שותף, כדאי להיערך מבעוד מועד. בדקו שאתם מצוידים בכל התרופות לפי מספר הימים שבהם תשהו ביעד החופשה. התרופות שתמצאו בחו"ל לא תמיד יהיו חופפות או מוכרות לכם.

טלפון נייד המכה הגדולה של החופשה, שעלולה לעלות לכם ביוקר, אם לא תרכשו מראש תכנית חו"ל בחברת הסלולר שלכם. ערב לפני הטיסה, הקפידו להבין בדיוק מה נותנת התכנית: דקות שיחה ותעריף חו"ל לדקה; עלות משלוח הודעות ולכמה אתם זכאים במסגרת החבילה; גלישה סלולרית - באיזה נפח ומה עלות החריגה. דרשו לקבל מידע זה בכתב ממפעיל הסלולר שלכם, לאחר שסיכמתם את פרטי החבילה מולו ורכשתם אותה.

ככלל, מומלץ כמה שפחות לדבר במהלך החופשה ובטח כמה שפחות לגלוש. תמיד תהיו מופתעים לרעה עם קבלת החשבון ממפעיל הסלולר. אתם בחופש. תתנתקו, תיהנו כמה ימים בלי הנייד אם אתם ממש זקוקים להשמיע קול, נסו לחפש נקודות Wifi ו-Hotspot ולהשתמש בתוכנת הוואטסאפ להעביר מסרים מרגיעים ותמונות. לרוב במסעדות/בתי הקפה/רשתות בינלאומיות (סטארבקס ומקדונלד'ס, למשל) ובבתי המלון. למרות שיש בתי מלון שגובים חיוב בגין שימוש ברשת אלחוטית ברמה של בין אירו לאירו וחצי ליום. מומלץ לבדוק את הנושא עם הגעתכם למלון.

תגובות

11. sfar tours לפני 10 שנים
תגובה למס' 10
10. למספר 9 לפני 10 שנים
שאלה לגבי כרטיסי טיסה
9. איש בטחון בנתב"ג לשעבר לפני 10 שנים
דגשים
8. תייר לפני 10 שנים
עצה בזמן
7. אחמד לפני 10 שנים
א
6. מינ א לפני 10 שנים
תודה רבה על המידע
5. אייל לפני 10 שנים
לפי מה שידוע לי אסור להעלות שתייה למטוסים
4. בחורה לפני 10 שנים
תודה רבה
3. דלאוי לפני 10 שנים
ראש על הכתפיים
2. אבא למשפחה לפני 10 שנים
תודה כרמל
1. רמי לפני 10 שנים
/

מומלצים