החלה עונת הנחשים

אישה בת 59 הוכשה מנחש צפע בכף ידה בעת שעבדה במטע בננות של מושב לימן שבגליל המערבי. היא פונתה במצב קשה מאוד לחדר הלם במרכז הרפואי לגליל המערבי שם קיבלה נוגדן ומצבה הוגדר לאחר מספר שעות יציב.

14.04.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
החלה עונת הנחשים

ד"ר ניקולה מחול, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ "האישה שהוכשה הובאה אלינו במצב קשה, כשהיא סובלת מהלם, רעד והכרה מעורפלת.
בשלב הראשון ניתן לה נסיוב נגד הארס ומצבה התייצב והוגדר בינוני עד קשה".

"היא תישאר בטיפול נמרץ כיממה בהשגחה. זהו מקרה הכשה שני השנה ומדובר במקרים מוקדמים שכן אנו מורגלים בדרך כלל לטפל בהכשות נחשים בסוף חודש אפריל ובתחילת מאי. אין ספק שהגעתה לטיפול רפואי מהיר הצילה את חייה".

האישה סיפרה על המקרה: "הייתי בחממה של הבננות שם אני עובדת בערך חודש ימים. ניכשתי עשבים ופתאום הרגשתי כאב בכף היד וראיתי נחש.

העפתי אותו ודרכתי עליו עם הרגל. קראתי לעזרה וחברה שלי מצאה מישהו שלכד אותו בבקבוק מים. הרגשתי רעד בכל הגוף וטשטוש מוזר.
הבנתי שזה נחש צפע ותוך כמה דקות כבר הגיע צוות רפואי. אמרו לי שהיה מזל שהגעתי מהר לבי"ח ולטיפול בחדר מיון ועכשיו בטיפול נמרץ הצילו לי את החיים".

לדברי רפאעי אם לתשעה מהכפר מג'ד אל כרום הסמוך לכרמיאל, בעבר נתקלה בנחש בפתח ביתה ויחד עם בעלה הם תפסו אותו. מצבה השתפר בזכות הטיפול ולאחר שבתחילה הוגדר המצב קשה מאוד.

ד"ר אריה איזנמן, אחראי מיון פנימי במרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה, התייחס לכללים בהם חשוב לנקוט מיד לאחר הכשת נחש: "ראשית יש להרגיע את הנפגע, משום שאי שקט גורם לזרימת דם מוגברת ולזירוז התפשטות הארס בגוף.

יש לקבע את האזור המוכש ולקרר את המקום עם מים. אסור בשום פנים ואופן לנסות לשאוב את הארס מהגוף בכל דרך שהיא, או לנסות ולחתוך את אזור ההכשה.

יש לתת לנפגע לשתות נוזלים כדי להימנע מהתייבשות, אך להימנע מאכילה.

בכל מקרה יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית לבית החולים הקרוב למקום האירוע".

תגובות

מומלצים