כל האמת על בעיית האשפה בעספיה

בחודשיים האחרונים כפרי עספיא נקלע לבעיה של אי איסוף אשפה, ערמות האשפה שנמצאות בכל מקום ובכל פינה הם מהווים סכנה שמאיימת על בראיות האדם ועל חייו, האשפה הנערמת היא מפגע בריאותי ומפגע סביבתי.

15.04.2014 מאת: אמין זאהר
כל האמת על בעיית האשפה בעספיה

יותר חמור מכך במזג האוויר המתחמם מיום ליום, חזירי הבר המטיילים ברחובות עספיא ובחצרות הבתים מעבירים את האשפה ואת המחלות ממקום למקום.

תושבים כועסים, מיואשים ולא יודעים מה הסיבה לאי איסוף האשפה בצורה סדירה. הרבה טענות, הרבה דמגוגיה אך תשובה אמיתית ומדויקת אין.

התושב מאשים את ראש המועצה ומחלקת התברואה ובצדק וראש המועצה מאשים את התושבים בזה שאינם משלמים מסים. פעם הוא מצהיר ש 82% שילמו מיסים עד ערב הבחירות (ראו את עלון הבחירות שלו) . תיכף אחרי הבחירות הצהיר ראש המועצה לראשונה שתושבי עספיא חייבים למועצה 73 מליון שח' על אי תשלום מסים למיניהם.

האם טענה זאת רצינית? מישהו בדק אותה? אם בקדנציה שעברה ראש המועצה הסכים לאסוף אשפה ללא התנייתה בתשלומי מיסים מדוע היום הוא מתנה אותה? האם כב' ראש המועצה בדק שהוא פועל על פי החוק? כב' הבג''צ פסק שורה של פסיקות שבכולן אמר שאין קשר לתשלומי מיסים ולמתן שירותים .

לשיטתו של ראש המועצה גם התושב יכול להתנות קבלת שירותים בתשלומי ארנונה. (כל המתפלספים למיניהם שתקפת אותם בכלי התקשורת, ואני חלק מהם צודקים רק אתה לא צודק אדוני ראש המועצה). כולנו מרגישים את מעט השירותים שמעניקה המועצה לתושביה.

מבלי להתייחס להסבריו של ראש המועצה לתושב שהתפרסמו בכל מיני אתרים אני אניח את העובדות כמו שהן לבעיית איסוף האשמה שלפי כל הנתונים , ראש המועצה והתנהלותו כלפי קבלני האשפה היא הבעיה ואין לו זכות חוקי, מוסרית , חברתית וחינוכית להאשים את התושבים.

המסמךהעבודות הן כדלקמן:

1. באוקטובר 2012 המועצה המקומית עספיא פרסמה מכרז לאיסוף אשפה.ניגשו למכרז שלושה קבלנים . י.ר.א.ב שירותי נוי בע''מ. מ.א זערורה בע''מ . ה.ט אשיב בע''מ.

2. ועדת המכרזים דאז מינתה את מר יוסי פורטל כיועץ מקצועי על מנת לבחון את ההצעות ולחוות דעתו בנוגע לעמידתן של המציעות בתנאי המכרז.

3. ע''פ חוות דעתו של היועץ המקצועי י.ר.א.ב בע''מ ענה על תנאי הסף והשאר נפסלו. זאת אומרת י.ר.א.ב הוא הקבלן הזוכה.

4. למרות חוות דעתו של מר יוסי פורטל וועדת המכרזים החליטה למסור את העבודה ל מ.א.זערורה לא עמד בתנאי הסף ע''פ חוות דעת היועץ המקצועי.

מסמך5. י.ר.א.ב ע''י בא כוחו עו''ד ד. אריאל פלביאן עתר לבית משפט מנהלי/מחוזי (עת''מ  56212-04-13 ובית המשפט הכריז עליו קבלן זוכה וצווה על המועצה להכניסו לעבודה במקום מ.א זערורה שבנתיים התחיל לעבוד. כמו כן בית המשפט חייב את המועצה בתשלום 10000 שח' בתוספת מע''מ ל י.ר.א.ב.

6. י.ר.א.ב עבדו משך תקופה ללא בעיות וללא תקלות עד אחרי הבחירות .

7. מסיבותיו האישיות, ראש המועצה התחיל להצר את צעדיה של חברת יראב ולהתנכל לה על מנת ל"סלקה" ולהעסיק תחתיה את חברת מא.זערורה ובמאת לא ידועה הסיבה למה ראש המועצה מעוניין בשירותיה של מ.א זערורה?? מה מיוחד בחברה זאת אשר ועדת המכרזים עיוותו עבורה את תוצאות המכרז, עיוות זה גרר את עוספיה לבית המשפט ולהפסד כספי. מי הקשר הזה בין ראש המועצה למ.א זערורה?

8. ביום 3.3.2014 ראש המועצה החליט לקזז לחברת יראב 98.500 שח' דבר אשר גרם ליראב –לשמחת ראש המועצה - לנטוש את העבודה וכך נסללה הדרך להכניס  במקומה את מ.א.זערוה. אך לא יראב שירימו ידיים .

9. בו ביום 13/3/2014 עו''ד ד. אריאל פלביאן בא כח יראה פנה במכתב מפורט לעו''ד ג'ובראן בא כח המועצה המקומית עספיא והזהיר אותו שתוגש תביעה נגד המועצה וראש המועצה על סך 2.2 מליון שח' נזקי יראב.

כל המסמכים כולל פסק הדין, מכתב עו''ד פלביאן מצורפים על מנת למנוע חשדות פרשנויות והשערות וכדי לעצור שקרים ודמגוגיה.
המצב נכון להיום, המועצה חייבת כספים רבים מאוד למ.א.זערורה ומאויימת בתביעה על 2.2 מליון שח' נזקי יראב.

אם ראש המועצה היה אחראי וחושב על התוצאות "סוף מעשה במחשבה תחילה" היה חוסך לעוספיה את המצב המביש שהגענו אליו וחוסך את כל הייסורים שעוברים תושבי עספיא.

לבסוף אפנה בשאלה אל כב' ראש המועצה וג'יה כיוף: למה מ.א זערורה שאתה כל כך רוצה בו עדיף על יראב למרות שבית המשפט פסל אותו? אתה ראש המועצה חייב את התשובה הזאת לכל תושבי עספיא.

אם מישהו ישאל אם חברי המועצה הנוכחים מודעים למסמכים ולבעיה הזאת? אני עונה , כן הם יודעים עליה ועם תחילת הסימנים הראשונים לבעיה אני אישית הודעתי להם בכתב עם כל המסמכים הנלווים. פרט לחברי האופוזיציה שהתעניינו ובקשו עוד מידע אף אחד אחר לא עניין אותו. האשפה לא מבדילה בין אופוזיציה וקואליציה כולנו טובעים באשפה.

תגובות

21. ס.נ לפני 10 שנים
בעיית האשפה
20. מישהי כועסת לפני 10 שנים
מצב מביש !
19. אבן אל גבל לפני 10 שנים
זה מה שבשלנו לעוספיא עוד סבל של 4 שנים
18. מבין אותך לפני 10 שנים
אל מגיבה 16
17. טרמפיסט לפני 10 שנים
התגובה מופנית לחברי המועצה המקומית בעוספיה
16. לא מגינה על וגיה, אבל לפני 10 שנים
התושבים צריכים גם להסתכל על עצמם
15. תושב מאוכזב מאוד לפני 10 שנים
וגיה לא יכול לתפקד במצב כזה .
14. תושב שאיכפת לו לפני 10 שנים
יש אשמה גם על חברי המועצה
13. תושבי עספיא לפני 10 שנים
מחפשים מישהו שייזום הפגנה
12. עספיא לפני 10 שנים
הכתבה לא מפתיעה
11. תושב שנמאס לו לפני 10 שנים
וג'יה צריך ללכת
10. בקרוב... לפני 10 שנים
ההפגנה הגדולה!!!
9. עספאוי אוביקטיבי לפני 10 שנים
כל הכבוד לועד הציבורי ולאמין
8. תושב לפני 10 שנים
וגיה מאכזב
7. חמדאן לפני 10 שנים
שוגיה ילמד מרפיק איך לנהל מועצה
6. אבו רוכן לפני 10 שנים
וועדת חקירה
5. הצופה לפני 10 שנים
3597 בוחרים רצו את זה
4. תושב לפני 10 שנים
המצב בלתי נסבל
3. עספאני מצטער לפני 10 שנים
אם איסוף הזבל אינו יודע לעשות
2. אימן לפני 10 שנים
אני בהלם
1. תושב עוספיא שמשלם את כל החובות לפני 10 שנים
האשפה בעוספיא

מומלצים