מי מחק את שמו של נוהאד ז"ל ממכבי עוספיה בכדורעף?

נוהאד אבו רוכן ז"ל שנפל בלבנון השאיר אחריו קבוצת כדורעף שהיתה פרוייקט חייו, אלמנתו: "אחרי שהקבוצה נקראה על שמו, מישהו החליט למחוק את השם, פניתי בעניין לויסאם חיר אלדין, אחראי על המשפחות השכולות במג"ב".

16.04.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מי מחק את שמו של נוהאד ז"ל ממכבי עוספיה בכדורעף?

רונית אלמנתו של נוהאד ז"ל ובנו עז זועמים על ההחלטה שנפלה מזה שנים של הנהלת מכבי עוספיה 05 שעלתה השנה לליגת העל, למחוק את שמו של מייסד הקבוצה, מאמנה ושחקנה.

רונית מספרת על הרגעים שנוהאד היה מגיע לחופשה ושוב נעדר מהבית למען הקבוצה שהיתה הכל בשבילו, בזמנו לא היו אמצעים אבל היתה נכונות ורצון לשחק למען השם והכפר עוספיה.

אחרי נפילתו של נוהאד בפיגוע בלבנון, הקבוצה נקראה ע"ש, אחרי מספר שנים השם נמחק והוקמה קבוצת מכבי עוספיה 05 ללא הזכרה או הנצחה לשמו של נוהאד.

מאז רונית נמצאת במין אכזבה ושומרת בבטנה כאב רב, היא לא מוכנה לקבל את ההחלטה ואומרת לנו: "אמרו לנו שהשם נמחק בגלל חובות ואני שואלת מה זה קשור לחובות?, בזמנו של נוהאד לא היה חוב והכל היה בסדר, נוהאד ז"ל היה משלם מכיסו, אני מדברת על זמנים שלא היה לנו רכוש, כספים ורכב, הוא היה האבא והכל בשביל הקבוצה, שהעדיף אותה על כולנו, התקווה שלו היתה שהקבוצה תגיע גבוה מאוד ותייצג את עוספיה נאמנה".

רונית: "אני לא מקבלת את הגרסה של הנהלת הקבוצה, זה תירוץ שאין לו שחר, זה חלל מערכת הביטחון, מן הראוי שיכבדו את שמו לפחות במה שהוא אהב ועסק, היום הצעירים שלנו לא מכירים את החללים האלה שעשו הכל למען ביטחון המדינה ונפלו למענה". 

רונית:"בשבילי נוהאד כאילו עכשיו יצא מהבית"

רונית אבו רוכן: "בגדיו עדיין תלויים בארון ליד הבגדים שלי, ממש כמו שהוא השאיר אותם"..."כשאני רואה אלמנה אני חוזרת לאותה הרגשה לאותו זמן שקבלתי את הבשורה המרה שנוהאד נהרג"..."וזו דרכו של הגורל שאנחנו מאמינים בזה שה' נותן וה' לוקח"...השכול של המשפחה והאמת...פגישה עם אלמנה... סרטון מרגש על גלגול נשמות, על הילד אדיב שהיה בגלגול הקודם נוהאד אבו רוכן ז"ל. 

פגשנו את רונית אבו רוכן, אלמנתו של נוהאד אבו רוכן ז"ל שנהרג במלחמת לבנון, במותו היה בן 38, הוא היה איש קבע במשמר הגבול והוא נהרג בצור, הוא שירת בבית נטופה ומשם העבירו אותו ללבנון.

נוהאד ז"ל ורונית אבו רוכן

רונית: "חיכינו 9 שנים עד שאלוהים שלח לנו את עז בננו היחיד, עז היה בן 8.5 כשאביו נהרג, אני המשכתי את שגרת החיים למען בני, בשבילי נוהאד כאילו עכשיו יצא מהבית, כי בגדיו עדיין תלויים בארון ליד הבגדים שלי, ממש כמו שהוא השאיר אותם".

"אני מרגישה שהוא עדיין נמצא בבית, אנחנו כל הזמן מדברים עליו ומזכירים אותו, אפילו הנכד שלי שה' שלח לנו במתנה קראנו לו נוהאד".

רונית: "אם לחזור לאמת, נוהאד איננו, וזו דרכו של הגורל שאנחנו מאמינים בזה שה' נותן וה' לוקח, כשאורחים באים אלינו הביתה אני מקבלת אותם בשמחה ונותנת להם הרגשה טובה, אני אף פעם לא מדברת איתם על הכאב שלי ומה אני מרגישה, אני כמעט לא יוצאת מהבית, אבל הבית שלי תמיד מלא באנשים, כי הם יודעים שאני נמצאת תמיד בבית, בלב שלי אף אחד לא יודע מה קורה, החברים של נוהאד ז"ל קשה להם לבוא לבקר אחרי שנוהאד נהרג ואני מבינה אותם, נשותיהם תמיד מבקרות אותי ושומרים על קשר".

"אני לא הולכת לימי אזכרה, נוהאד אהב ספורט והוא היה מנהל קבוצת הכדור עף בעוספיה, היה חוזר מהצבא לספורט".

רונית: "כשאני רואה אלמנה אני חוזרת לאותה הרגשה לאותו זמן שקבלתי את הבשורה המרה שנוהאד נהרג, אני מרגישה את הכאב שלה, ולמרות שאני לא יוצאת מהבית, אני בלב משתוקקת להיות איתה ולעודד אותה, כי רק אני מבינה אותה".

רס"ל נוהד  אבו רוקון  ז"ל , בן חמשה ואדיב, נולד בעוספיה, בכ' בתמוז תש"ה , 1/7/1945, התגורר בעוספיה, שרת במשטרת ישראל, יחידה: משמר הגבול (מג"ב), התגייס ב20.5.1973, נפל בעת מילוי תפקידו באסון צור ב', בכ"ח בחשוון תשמ"ד , 4/11/1983, במלחמת שלום הגליל , מקום נפילה: צור לבנון ,מקום קבורה: עוספיה, הותיר: אלמנה ובן

המנוח נולד בכפר עוספיה למשפחת אבו-רוקון, שרבים מבניה משרתים בכוחות הביטחון, ובעיקר במשמר הגבול. סיים את בית הספר היסודי בכפר הולדתו, ואף המשיך בלימודיו התיכונים, אך רק במשך שנה, כיוון שנאלץ לעזור למשפחה לשאת בעול הכלכלי הכבד.

בכפר היה ידוע כאיש חברה. תמיד היה במוקד הפעילות החברתית והספורטיבית במקום.

היה מארח חברים בביתו, עסק הרבה בספורט ובמיוחד בכדור עף. הדריך קבוצת ספורטאים בכדור עף והיה פעיל בארגוני ספורט וחברה. קבוצת הכדור עף בכפר נקראת היום על שמו. התחתן בשנת 1966 עם רינות.

נוהאד אבו רוכן ז"ל

הזוג בנה את ביתו בכפר עוספיה. לבני הזוג נולד בן אמאל. נוהאד היה אב מסור, אוהב את משפחתו, שעשה כל דבר לרווחתה ולהנאתה של המשפחה. את שירותו בצה"ל התחיל בשנת 1965. את שירות החובה עשה ביחידה 300. שירות החובה היה מקוצר עקב גיוס אח נוסף, לכן שוחרר במרץ 1966.

במשך מספר שנים היה באזרחות. בתאריך 20.5.1973 התנדב לשרת במג"ב. הוא התחיל את עבודתו כשת"מ (שוטר לתפקידים מיוחדים), בפלוגה ט', הצליח בתפקיד ומפקדיו המליצו לגייסו כשוטר מן המניין.

בשנת 1976 עבר שינוי מעמד לשוטר והוצב בפלוגה כ"ב. סיים בהצלחה קורס מפקדי חוליות ובשנת 1980 עבר לפלוגה כ"א שם שירת כלוחם וכיומנאי. בשנת 1981 עבר קורס מפעילי נ"ט. המנוח היה שוטר למופת, חביב על חבריו ומפקדיו.

מעבר לקשרים הרגילים שמחייבת העבודה, נוצר בינו ובין מפקדיו קשר חברי אמיץ. כשחקן כדור עף השתתף בכל התחרויות במסגרת מג"ב וצה"ל והעלה את הנבחרת לרמה גבוהה. במהלך מלחמת "שלום הגליל", בזמן שצה"ל פעל כנגד אירגוני אש"פ והחיזבאללה בלבנון, פעל מג"ב בשיתוף פעולה עם השב"כ במיגור קיני מחבלים בעיר צור.

נוהאד ז"ל

הם שוכנו במתקן שהיו בו שני מבנים בני שתי קומות. ביום שישי 4.11.83, בשעה 06.00 בבוקר פנה טנדר שברולט מכביש ראש הנקרה - צור לעבר המתקן. המתקן כולו היה מוקף סוללת עפר, גדר היקפית ואובטח בשמירה מתמדת.

הטנדר שנסע במהירות עורר את חשדו של המקלען, והוא פתח לעברו באש. שומר נוסף שהבחין במתרחש פתח אף הוא באש לעבר הרכב החשוד.

למרות האש, פרץ הטנדר את שער הכניסה למתקן ונכנס בין שני המבנים, הנהג המתאבד הפעיל את חומר נפץ במשקל 500 הקילוגרם שהיה ברכב וגרם לקריסת שני המבנים.

המנוח ששהה באותה עת במתקן מצא בו את מותו, נוהאד נטמן בחלקה המשפחתית בכפר עוספיה, השאיר אחריו אלמנה ובן. 

תגובות

10. אוהד לפני 10 שנים
תפסיקו
9. מכיר קצת לפני 10 שנים
וגיה הנקמן
8. עיספאויי לפני 10 שנים
גועל נפש
7. ג.ע לפני 10 שנים
כשיש הצלחה
6. עספאני לפני 10 שנים
יש עוד קבוצה
5. תושב לפני 10 שנים
תנחומיים למשפחה
4. הוועד הציבורי למעקב ובקורת לפני 10 שנים
חובתנו להתייחס לכתבה
3. אוהד לפני 10 שנים
בושה
2. עספאני לפני 10 שנים
זה כבוד לקבוצה לשאת את שם מייסדה
1. חבר ושכן לפני 10 שנים
ההרגל גברים בוכים בלילה

מומלצים