מועצת דליה לא ממלאת אחר הוראת בית המשפט

מאז שהחליט בית המשפט בחיפה לפנות את האשפה הנערמת בכניסה לדאלית אל כרמל, מועצת דליה התחייבה ולא עמדה במילתה, המועצה מנסה להתכחם ועושה צחוק מבית המשפט

22.04.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מועצת דליה לא ממלאת אחר הוראת בית המשפט

בכל פעם שנכנסים לדאלית אל כרמל מכיוון מזרח, נתקלים בערימה גדולה של אשפה שעל דעת עצמה המועצה המקומית החליטה להפוך את האזור הזה לתחנת מעבר, עם התערבות המשרד לאיכות הסביבה בעניין המשפט שנפתח עוד בזמן העירייה, בית המשפט התייחס לתחנת המעבר שמכערת את הכניסה, בית המשפט הורה למועצה לפנות מיד את האשפה מהאזור הזה.

המועצה במקום למלא אחרי הוראת בית המשפט, ריכזה את האשפה בערימה גדולה, כאילו הם מפנים, לפחות כך אמר ראש המועצה רפיק חלבי לפני שבוע, שהקבלן יחל בימים הקרובים לפנות ולנקות את האזור הזה.

עד היום הזה, האשפה הולכת ונערמת במקום ואפילו גדלה, טרקטורים עמוסים באשפת חומרי בניין וריהוט שופכים במקום.

תזכורת למה שפרסמנו בשבוע שעבר

המזבלה

מועצת דליה התייצבה בבית המשפט לא מוכנה בעניין תביעת המשרד לאיכות הסביבה לעומת זאת עוספיה מציעה חלופה כי הם הגיעו מצויידים בתוכנית לדיון, פרשה מתחדשת ועל מועצת דליה לצמצם את הנזק שגורמת לכיסו של התושב,.

לפני מספר ימים התייצבו שתי המועצות בבית המשפט בחיפה לדון בתביעה שהגיש המשרד לאיכות הסביבה בעניין תחנת המעבר והאשפה הנאספת, התביעה הזו החלה בזמן עיריית הכרמל ועכשיו שתי המועצות צריכות להתמודד עם התביעה.

מועצת עוספיה הגיעה לאולם הדיונים מצוידת בתיק מסמכים וחלופה ואף הציעה לבית המשפט בשלב הראשון לתת מענה לפסולת היבשה לדאלית אל כרמל שהגיעה לדיון לא מוכנה ללא כל תוכנית מה שמראה על אי מוכנות והיערכות לצימצום ההוצאות המיותרות שמשלם התושב מכיסו הפרטי.

השאלה: מדוע מועצת דאלית אל כרמל לא הכינה את עצמה לדיון הזה? ולשם מה היא משלמת כסף רב מאוד לבכירים ולאנשי מקצוע ע"מ לא להגיע למצב הזה? ולהזכיר לכולכם שבתקציב שאושר באחרונה המועצה אישרה כ 27 אחוז מהתקציב שהולך למשכורות.

זבל

ראש מועצת דאלית אל כרמל רפיק חלבי מבהיר : "זו הפעם השלישית שגוררים אותנו לבית המשפט בתיק שנפתח בתקופת העירייה ונמשך בזמן במועצה"

רפיק: "המועצה אתרה מקום לתחנת מעבר שאושר ואנחנו בשלב של הכנת תוכניות . העלות של התחנה כחצי מיליון שקל שכבר תוקצבו . תחנת המעבר הזמית בכניסה לכפר על דעתי והיא נותנת מענה זמני כדי לנקות את רחובות הכפר . לבית המשפט הגענו מוכנים כמו שצריך . אגב עמיתינו מעוספיא הופיעו בפעם הראשונה ואילו אנחנו כבר ארבע פעמים".

בית המשפט הורה למועצת דאלית אל כרמל לפנות את האשפה מהאזור בכניסה המזרחית לדאלית אל כרמל.

איך מרשה לעצמה מועצה שמתיימרת להוביל, להציב בכניסה לישוב שלה אשפה במקום פרחים? ועוד במקום בו מתאספים תלמידים ומטיילים רבים שמגעים למסלול חרבת כרך ההיסטורית !!.

בתאריך 1-10-2009 פרסמנו לראשונה את התביעה שהוגשה לבית המשפט נגד עיריית הכרמל כדלקמן

בית המשפט בחיפההוגשה תביעה חדשה נגד עיריית הכרמל
במהלך שנת 2008 הוגש כנגד עיריית עיר הכרמל, ראש העיר הקודם ד"ר אכרם חסון ונושאי משרה נוספים, כתב אישום בגין מפגעי פסולת חמורים וקשים בשני אתרים 'פיראיים' (פיראטים) לסילוק פסולת המצויים בתחום שטח שיפוטה.

המשרד להגנת הסביבה הגיש לבית משפט השלום בחיפה בקשה למתן צו לסילוק מפגע כנגד עיריית עיר הכרמל, בשל מפגעי פסולת קשים ולהשבת המצב לקדמותו.

אתרים אלה הופעלו ע"י העירייה במשך שנים רבות, בניגוד לחוקי התכנון והבנייה ורישוי עסקים, בצורה לקויה ומבלי שבמקום הותקנו התשתיות הדרושות. במקום הושלכו כמויות אדירות של פסולת, לרבות: פגרי בעל-חיים, אסבסט וחומרים מסוכנים.

זבל בכניסה לדליה

פסולת זו הובערה וכתוצאה מכך נגרם זיהום אויר וריח, בשל הימצאותם של האתרים באזור בעל רגישות הידרוגאולוגית גבוהה נוצר חשש לזיהום מקורות המים באזור.

מאחר והגשת כתב האישום לא הביאה להפסקת המפגעים ולנוכח החשש מפני הסכנות והנזקים העלולים להיגרם לאדם ולסביבה נתבקש בית המשפט להורות לעיריית עיר הכרמל לסגור את האתרים, לפנות את הפסולת ולהחזיר את המצב לקדמותו.

רצ"ב כתב האישום והבקשה לצו סילוק , העתק מכתב האישום.

http://www.environment.gov.il/Enviroment/Static/
Binaries/ModulKvatzim/ir_carmel_sgira0909_1.pdf

תגובות

3. תושב לפני 10 שנים
לאן נעלמו
2. מואטן לפני 10 שנים
כך נראים הפנים של המועצה הזאת זבל
1. גאבר לפני 10 שנים
המעוצה עצמה מלוכלכת

מומלצים