בשישי מכבי חוזרת למגרש בדליה כך קבע בית המשפט

בעקבות עתירתו לבית המשפט בחיפה של סאלח נסראלדין נגד משטרת ישראל, השופט זאיד פלאח אישר שמחר שישי 25/4/14 מכבי דליה חוזרת לשחק במגרש בדליה, לאחר המשחק המגרש ישאר סגור עד תום העונש שנקבע ע"י המשטרה.

24.04.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בשישי מכבי חוזרת למגרש בדליה כך קבע בית המשפט

סאלח נסראלדין שראה בהרחקת מכבי מהמגרש בדליה עוול לא יכל לקבל את העונש ועתר לבית המשפט בחיפה כנגד החלטת המשטרה, מי שהכריע בהחלטת בית המשפט היתה עדותו של נגאח חלבי שאמר כי מכבי לא היתה אחראית למה שקרה במגרש בדליה.

נגאח אומר שהוא מתחייב אישית לכך שגם הפועל דליה תחזור לשחק במגרש העירוני בקרוב.

לפרסום קודם

שוב המגרש בדליה נסגר ע"י המשטרה מכבי מאיימת

הדרביבעקבות התפרעות האוהדים בדרבי בדליה החליטה המשטרה לסגור את המגרש למשחקים, הנהלת מכבי מתרעמת על ההחלטה ומודיעה שאם עד מחר ב9.00 בבוקר המשטרה לא תודיע על פתיחת המגרש הם יפנו לבית המשפט להוצאת צו לפתיחת המגרש. לפרטים

 

המשטרה החליטה על סגירת המגרש העירוני בדליה בעקבות התפרעות אוהדים במהלך משחק הדרבי בין מכבי והפועל דליה.

הנהלת מכבי דליה מתרעמת על החלטת המשטרה ויוצאת למלחמה נגד סגירת המגרש.

בשיחה עם סאלח נסראלדין מנהל הקבוצה הודיע כי אם עד מחר חמישי בשעה 9.00 בבוקר המשטרה לא תודיע על פתיחת המגרש הם יפנו לערכאות המשפטיות.

הנהלת מכבי שיגרה מכתב למשטרה בנדון


"לכבוד
סנ"צ אמיר גולדשטיין מר דניאל זכריה
ק' אג"מ תחנת חיפה רישוי ואבטחה
משטרת חיפה משטרת חיפה
א.נ. א.נ.


הנדון:-החלטתכם על סגירת מגרש הכדורגל בדלית אל כרמל ל- 30 יום.

קבלנו בתדהמה את הודעתכם על סגירת המגרש בדלית אל כרמל ל- 30 יום בגין האירועים שהתרחשו במשחק הדרבי בין הפועל דלית אל כרמל לקבוצה שלנו מכבי דלית אל כרמל.

אנו מודיעים בזאת, כי החלטתכם על סגירת המגרש לקבוצת מכבי דלית אל כרמל כולל קבוצות הנערים והילדים, קבוצות שאינן קשורות לעניין ההתרחשויות במגרש, הינה החלטה שגויה, תמוהה, ומחוסרת כל יסוד הגיוני ומשפטי, ודין החלטתכם להתבטל ע"י כל ערכאה משפטית שנצטרך לפנות אליה באם נצטרך.
אנו פונים אליכם בזאת ומבקשים ביטול החלטתכם במידית בכל הקשור למכבי דלית אל כרמל על כל מחלקותיה, ולהלן נימוקי בקשתינו:-

1. ביום שלישי 08/04/2014 התקיים משחק דרבי במגרש בדלית אל כרמל בין הפועל דלית אל כרמל כקבוצה המארחת לבין הקבוצה שלנו מכבי דלית אל כרמל, שלקראת סיומו התרחשו אירועים בלתי ספורטיביים ע"י האוהדים של קבוצת הפועל, ואתם היום החלטתם על סגירת המגרש לחודש ימים.

2. להזכירכם, בישיבה המקדמית שהתקיימה במרחב חיפה, בה נכחתי עם נציגי המשטרה והמודיעין והנהלת הפועל דלית אל כרמל, קצין המודיעין מר יצחק כהן נתן סקירה מדויקת, ולצערי קלע בכל הערכתו המוקדמת, ואתם כמשטרת ישראל ידעתם על כל הצפוי ולא היתה לכם כל הפתעה, והחלטתם על כמות מאבטחים ושוטרים בסיום הישיבה, ולאחר שהמשחק הועבר לאמצע השבוע צמצמתם את כמות האבטחה בכמות ניכרת ומבלי כל יעוץ עמנו והתוצאות היו בהתאם, ועל כן אנו רואים בכם כאחראים הישירים על המחדל באבטחת המשחק.

3. כידוע לכם, אוהדי מכבי דלית אל כרמל התנהגו בצורה ספורטיבית ולא היו מעורבים בכל האירועים שהתרחשו במגרש, כפי שהצהיר מנהל האירוע בשימוע במשטרה ולפי העולה מהצילומים של כל האירועים.

4. קבוצת מכבי דלית אל כרמל על כל מחלוקותיה, ובמשך כל שנות קיומה משחקת כדורגל הוגן, אוהדיה מוכרים כאוהדים הנוהגים בצורה ספורטיבית, מקיימת יחסים של כבוד עם שאר הקבוצות והמועדונים, ואינה צריכה להיענש בגלל מעשים של אחרים, ועקב אירועים שאינם שייכים לה כלל וכלל
מועדון כדורגל מכבי דלית אל כרמל

5. במדינת ישראל ישנם מגרשים רבים המשחקים בהם מספר קבוצות, כמו בלומפילד, קריית אליעזר, הרצליה, כפר סבא, ועוד, ועוד..., האם קבוצות נענשות על מעשים של קבוצות אחרות במגרשים אלה, והמגרש נסגר לכל הקבוצות עקב בעיות שנוצרות ע"י קבוצות אחרות? אז מה שונה אצלנו?

6. הנוהל התקין במדינה הוא, כאשר קבוצה מעורבת במעשה אלימות, הקבוצה עומדת בפני בית הדין של ההתאחדות לכדורגל ומקבלת את העונש שנגזר עליה, ולא קיים מצב שבו קבוצה אחרת שאין לה כל קשר לאירוע מקבלת את העונש!!!!!!

7. אנו בטוחים כי באם המקרה היה מתרחש באחד המגרשים שהזכרנו קודם, היחס היה שונה, היה מופעל שיקול דעת, נלקחים בחשבון כל השפעות ההחלטות על עתיד הקבוצות כלכלית וספורטיבית וההחלטות היו מתקבלות בהתאם, תוך פגיעה מינימלית בגורמים שאינם שייכים למקרה עצמו, אבל במקרה שלנו לא התחשבתם בשום מקרה בקבוצות ובעתידם והפגיעה הקשה בקבוצות, כאשר קל לכם יותר במקרה שלנו לקבל החלטות תמוהות ולבצעם, ובמיוחד כאשר מדובר באוכלוסיה מסוג ב' שהכל מותר כלפיה, וזה המשך ישיר של אפליה קשה כלפי עדה נאיבית, הנאמנה למדינה, ורגילה לספוג כל יחס ועלבון כלפיה בסלחנות ובהבנה כלפי הממסד.

8. כפועל יוצא של החלטתכם התמוהה על סגירת המגרש, הקבוצה שנענשת במקרה זה היא מכבי דלית אל כרמל שצריכה לשחק 2 משחקי בית נגד הקבוצות המתחרות נגדה על כרטיס העלייה לליגה הלאומית, מכבי דלית אל כרמל ממוקמת היום במקום השני בטבלת ליגה א' צפון ונמצאת חזק בתמונת העלייה לליגה הלאומית, להזכירכם מקום שני בטבלה מקנה לקבוצה יתרון ביתיות במשחקי הפלייאוף נגד הקבוצות המתחרות, ומכבי עובדת רבות ומשקיעה משאבים רבים כדי להישאר במקום השני, סגירת המגרש ואי מתן האפשרות לקיום משחקי הבית במגרש הביתי תשפיע רבות על עתידה של מכבי דלית אל כרמל ויכולה להוציא את הקבוצה מהתחרות על כרטיס העלייה ובמיוחד לאור העובדה כי סגירת המגרש ל- 30 יום הינה כוללת את משחקי הפלייאוף.

9. סגירת המגרש ומניעת קיום משחקי הבית בדליה יפגעו רבות בקבוצת מכבי ויגרמו לה נזקים בלתי הפיכים בנוסף לנזקים כספיים כבדים, ומכבי תאבד את סיכויי התחרות הספורטיבית הבסיסיים הזכאית להם כקבוצת ספורט מצליחה ובכך ייסגר הגולל על אפשרויות העלייה של מכבי והכנות של עונה שלמה והשקעות כספיות רבות ירדו לטמיון.

10. לידיעתכם, סגירת המגרש למכבי דלית אל כרמל ואי מתן האפשרות לקיום משחקיה במגרשה הביתי יש בה פגעה קשה בחופש העיסוק, פגיעה בזכויות החוקיים של הקבוצה ושחקניה, וגוזלת ממכבי את הזכות שבמשחקים ספורטיביים התוצאה תוכרע במגרש ולא במקומות אחרים.

11. אנו מודיעים בזאת כי מכבי תשתמש בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה, כולל מאבק ציבורי ומשפטי, הפגנות, מאבק בתקשורת הארצית, ובנוסף, מכבי לא תשחק את משחקי הבית המתוכננים בחוץ, היה והחלטתכם לא תבוטל במידית מכבי לא תופיע לאף משחק בחוץ והיא תפנה לערכאות המשפטיות המתאימות לקבלת החלטות בהתאם כולל הגשת תביעת נזיקין נגד משטרת ישראל וההתאחדות לכדורגל.

12. ברצוננו לציין עוד, כי כאשר המגרש בדליה היה סגור עקב שזרוע ומכבי הייתה צריכה לשחק במגרש חלופי, הקבוצה עברה מדורי גיהינום כאשר משטרת נצרת טרפדה לה את האפשרות לשחק במגרש בעילוט, וגם כאשר הקבוצה הגיעה לסיכום עם עיריית נשר על שכירות המגרש באה משטרת זבולון והתערבה בכח ומנעה את קיום המשחק מתוך כוונה שהמשטרה אינה מעוניינת לקחת אחריות על משחקים שלא שייכים לאזור שלה.

מועדון כדורגל מכבי דלית אל כרמל

13. לאור כל האמור במכתבנו זה, הנכם מתבקשים בזאת לבטל את החלטתכם הבלתי סבירה ובלתי הגיונית לאלתר, ולהורות על פתיחת המגרש בפני קבוצת מכבי וכל קבוצות הילדים הנוער והנערים, או לאפשר בינתיים קיום המשחקים של קבוצת מכבי המתוכננים ליום ששי הקרוב מחמת קוצר הזמן וחוסר היכולת להתארגן במגרש חלופי, ועד לקיום דיון בבקשה שלנו לפתיחת המגרש בפני קבוצת מכבי.

נמתין לקבלת החלטתכם עד למחר בשעה 09:00, והיה ועד אז לא נקבל תשובה ניאלץ לפנות לבית המשפט בעניין.

בכבוד רב
נסראלדין סאלח
בשם הנהלת מכבי דלית אל כרמל".

תגובות

5. בסאם חלבי לפני 10 שנים
נצחון לדליה
4. אוהדים לפני 10 שנים
קדימה לבוא לעודד מחר מכבי עולה ליגה
3. אוהד מכבי לפני 10 שנים
איש יקר לכולם
2. תושב דליה לפני 10 שנים
סאלח גאווה
1. סעיד נסראלדין לפני 10 שנים
הצדק נעשה

מומלצים