קטע של מאתיים מטר לכיוון עין הוד עובד באספלט

קטע של מאתיים מטר מהמקום הקדוש סת סארה לכיוון עין הוד עובד באספלט היום, לא ברור מי עומד מאחורי זה, יתכן שזו המועצה המקומית דאלית אל כרמל.

30.04.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קטע של מאתיים מטר לכיוון עין הוד עובד באספלט

לכולם ידועה ההתנגדות של מועצת חוף כרמל לעיבוד הכביש שמחבר את דאלית אל כרמל לעין הוד ועד לכביש 4, למרות ההתנגדות היום עובדו 200 מטר לכיוון עין הוד.

שבע דקות זה לוקח להגיע לכביש החוף במצב של היום, לפני תקופה יישרו קטעים קשים בכביש, שמשרת מאות רכבים שנוסעים בו כל יום, אם הכביש הזה יפתח הוא יסייע ויחבר את דליה עם ישובי מישור חוף, עתלית והסביבה, למטרות כלכליות ותיירותיות יחוסך זמן רב ודלק ויוריד לחץ תנועה מהכניסות הראשיות לדאלית אל כרמל.

בעבר פרסמנו כתבה על סוגיית הכביש הנ"ל תחת הכותרת "לפעול לחבר את דליה לכביש 4"

בישיבת המנכ"לים שהתקיימה בכרמל אושרה סלילת כביש גישה מדליה דרך אום אלשוקף לעין הוד, הנושא גם עלה בישיבת מועצת דליה, כעת סאפי והבי מחדד את העניין עוד יותר.

סאפי והבי, מעלה את סוגיית כביש מחבר דליה-כביש 4 שמאוד נחוץ בזמנים האלה. 

חייבים כביש גישה נוסף לדלית אל כרמל.

רקע: דלית אל כרמל הינו הכפר הדרוזי הדרומי במדינת ישראל והגדול מבין הכפרים הדרוזים בארץ. הכפר ממוקם על רכס הכרמל, דרומית מערבית לחיפה וסמוך לכפר עוספיא, ומונה כ 16000 תושבים.

מצב תחבורתי קיים: כביש 672 הוא כביש הגישה היחיד לדלית אל כרמל משני כיוונים: 1. ממזרח מכיוון מחלף אליקים. 2. מצפון מערב מכיוון חיפה דרך עוספיא. אורכו 5.4 ק"מ ומאפייניו הינם כדלקמן:
ציר מרכזי בעוספיא.
דו סיטרי לאורך כל הדרך.
בתי מגורים, בתי עסק ומבנים ציבוריים משני צידי הדרך.
מהירות מקסימאלית מותרת 50 קמ"ש.
מהירות ממוצעת ברוב שעות היממה הרבה מתחת למהירות המותרת.

5.4 ק"מ מכניסת עוספיא עד כניסת דאלית אל כרמל. בשעות עומס, בי"ס, חתונות, לוויות, בחירות, ועוד, מהירות בין עצירה לזחילה!

קיים כביש עוקף דלית אל כרמל המחבר את שתי הכניסות של דלית אל כרמל יחד, הכניסה המזרחית לכניסה הצפון מערבית.

כביש זה עוקף את כל עומסי התנועה הכבדים במרכז הכפר, השוק, כלומר, מי שנוסע ממחלף אליקים לחיפה, לא נכנס למרכז דלית אל כרמל, אלא נוסע דרך הכביש העוקף שמביא אותו ישר לכניסה של עוספיא.

קיימת דרך חקלאית מערבית לדלית אל כרמל שמחברת את הכפר לניר עציון. הדרך משמשת לרוב את תושבי הכפר להגעה לאדמות החקלאיות באם אשוקף ולמזאר סת' שרה. רוב הדרך סלולה, למעט 1.4 ק"מ בשטח עפר ואפר לא עבירה לכלי רכב רגילים.

בעיות כתוצאה מהמצב התחבורתי הקיים: במקרה חירום התושבים עלולים להיות בסכנת חיים! בתי חולים, כיבוי אש, מד"א, כוחות/רכבי חירום בכללית, נמצאים בעיר הסמוכה חיפה, במיוחד אזור הכרמל, הגישה אליהם דרך עוספיא.

במקרה חירום בדאלית אל כרמל או בצד המזרחי\מערבי של עוספיא, הדרך הקצרה והטבעית של כוחות חילוץ, כיבוי אש/ביטחון/בריאות, צריכה להיות מחיפה דרך עוספיא.

במקרה והדרך מעוספיא חסומה, התושבים בסכנת חיים!!! הגישה החלופית היא דרך מחלף אליקים, דבר שמאריך את הדרך. בימי הקיץ והאביב, הדרך בתוך עוספיא עמוסה מאד הן ברכבים והן בהולכי רגל, לעיתים כתוצאה מאירועים חברתיים למיניהם, חתונות, פעילויות חברתיות/מתנ"ס, וכו'.

הצפיפות בכבישים מאד מסוכנת במיוחד היות וכביש 672 הינו הציר הראשי לתושבי עוספיא.

לחצי תנועה כבדים יומיומיים בשעות הבוקר והצהריים: הורים מסיעים את ילדיהם לבתי"ס וגנים בערך בין השעות 7:30 עד 8:15 בבוקר, בנוסף על האוטובוסים שמסיעים את התלמידים.

באותו זמן תושבים אחרים מעוספיא ומדלית אל כרמל נוסעים לכיוון חיפה לעבודה, ללימודים ולכל מטרה אחרת. כולם עוברים דרך אותו ציר, כביש 672 בתוך עוספיא. הדבר גורם ללחץ תנועה כבד מאד של זחילה איטית ובשל כך כמובן הנהגים והנוסעים רחוקים מלהיות רגועים על הבוקר.

פתרונות: כביש עוקף עוספיא המחבר את הכניסה הצפון מערבית של דלית אל כרמל ליציאה המערבית של חיפה.

פתרון זמני, לסלול את דרך הגישה החקלאית שמחבר את דלית אל כרמל לכביש 4, דרך, ניר עציון ועין הוד.

דעה אישית: הפתרון הראשון, כביש עוקף עוספיא, הינו הפתרון הנכון והאמיתי לבעיות התנועה אל ומהכפר. ביישום פתרון זה דנים כבר שנים אך ללא תוצאות ממשיות, ובשל כך אתמקד בפתרון השני הפתרון הזמני, הקל והמהיר לביצוע סלילת דרך הגישה החקלאית אום אלשוקף שמחבר את דלית אל כרמל לכביש 4 דרך ניר עציון ועין הוד.

יתרונות הפתרון השני: פתיחת גישה נוספת אל/ומדלית אל כרמל לחיפה

עלות נמוכה לסלילתו, בסה"כ 11 ק"מ אורך הדרך הנ"ל ממרכז דלית אל כרמל לכביש 4, רוב הדרך סלולה, הקטע שאינו סלול הינו 1.4 ק"מ בלבד.

דרך בטוחה יותר רחוקה מבתי מגורים ומעומסים בתחבורה ובהולכי רגל.

חיסכון בדלק ופחות זיהום אויר דרך יותר ירוקה!

הפרשי גבהים כבישים משופעים הם הגורם הראשון לעליה בצריכת הדלק של כלי רכב ולעליה בזיהום אוויר. כשנוסעים דרך עוספיא, נוסעים בעליות ולאחר מכן יורדים את כל הדרך לחיפה. לעומת זאת אם יש דרך בלי עליות מיותרות, זה חוסך הרבה דלק.

תגובות

2. תושב לפני 10 שנים
כל הכבוד רפיק חלבי
1. בחור לפני 10 שנים
רפיק חלבי

מומלצים