תושבי הכרמל דורשים מוגיה כיוף להוביל את המאבק נגד מתקן חגית

בפגישה שהתקיימה בצהרי יום עם ראש מועצת עוספיה וגיה כיוף ונציגי המאבק מרמות מנשה וכפרי הכרמל, דרשו מוגיה להוביל את המאבק נגד הקמת מתקן זיקוק בחגית ועוד דרשו שהוא יתנגד גם בועדה הארצית לתכנון ובנייה.

09.06.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תושבי הכרמל דורשים מוגיה כיוף להוביל את המאבק נגד מתקן חגית

איציק חולבסקי ראש המועצה האזורית מגידו למנכ"ל משרד הפנים לפני שבוע: אאבק בכל הדרכים והאמצעים כנגד הקמת מתקן לטיפול בגז ב"אתר חגית".

 ההתנגדות באה להקמת מתקן חגית בעקבות המחלות הרבות שתוקפות את הכרמל מכל כיוון, היום בפועל נרשמים מקרים רבים של מחלות סרטן ומחלות זיהומיות דווקא מהכרמל, ממזרח למערב לכל אורכו.

תמונה לדוגמהראשי מטה המאבק מרמות מנשה וכפרי הדרוזים בכרמל, נפגשו עם וגיה כיוף ובקשו ממנו להוביל את המאבק ולייצג אותם כמו שעשה זואת בועדה המחוזית לתכנון ובנייה לפני מספר חודשים.

מטה המאבק העביר לוגיה כיוף את החומרים על הסכנות שעלולות להיות אם המתקן לטיפול בגז יקום בחגית בנוסף לסכנה הבטחונית והפגיעה בסביבה הכלכלית והרווחתית.

ראשי המטה דרשו מוגיה להתנגד לחגית מחר בועדה הארצית לתכנון ובנייה שהוא חבר בה.

באחרונה וגיה כיוף מונה מטעם פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות לחבר בועדה הארצית לתכנון ובנייה במקום נביה אסעד ראש מועצת כסרא סמיע.

וגיה מגיע לועדה בקיא בכל החומרים ומשמעות המתקן בחגית.

יש לציין לשבח את חברי העמותה להגנה על אדמות הכרמל שמהיום הראשון התגייסו למאבק נגד חגית בזמן שאחרים רק דיברו, חברי העמותה שותפים ומעורבים בכל הפגישות והתכנונים, מה שלא עושים מקבלי ההחלטות ונציגי הציבור בדליה ועוספיה.

מחר יום שלישי הציבור מוזמן להצטרף להפגנה שתתקיים בירושלים בשעה 11:00 בבוקר יש אוטובוס שיוצא מאלייקים בשעה 09:00 בבוקר.

היום בדיון שהיה בועדת הפנים, נציג נובל אנרג׳י, הכריז שנובל תקים מתקן לטיפול מלא על אסדה צפה בלב הים.

מדובר בהכרזה דרמטית כי זו הפעם הראשונה שנובל מצהירה שכל הגז יטופל בים ומה שצריך זה 4 דונם כדי לחבר את הצינור ביבשה.

דברים אלו סותרים את עמדת צוות התכנון של המדינה שטוען בעקשנות שלא ניתן לעשות טיפול מלא בים ושחייבים להקצות 250 דונם כדי לזקק חלק מהגז ביבשה.

ועדת הפנים

תזכורת

פורום שמירה על החופים והפעילה המרכזית במאבק הובלת הקונדנסייט המזהמת לחוף חנה קופרמן שהגישה בשם הפורום השגה בנושא תמ"א 37/ 2 עם  חוות דעת מומחית של בעלת המקצוע אלה נווה, חנה: "אני ואלה הצגנו את התנגדויותינו בפני חברי הועדה".

הדגש התרכז על הסכנה של זיהום מי תהום האדמות בזמן אירוע של זיהום שייגרם עקב דליפה של הדלק המזוהם לאדמה.

כאן חשוב לציין שתמ"א 37/ 2 הוא התכנון הקודם של צינור הגז שעבר באדמות מפער הקישון, כאן מדובר על צנרת נוספת שעוברת ללא כל בקשה חדשה, הפעם לא מדובר על גז נקי אלא על צינור שנע בו הקונדנסייט המזהם בלחץ גדול מאוד.

עד היום שתי המועצות בכרמל לא הגישו בצורה רשמית שום התנגדות למרות שהן הנפגעות העיקריות בכל בתמ"א  גם ב37. 2 ובתמ"א 37. ח ודוגמה לכך חבר מועצת דליה מרזוק קדור שהתיימר להלחם למען המאבק, מתברר שזה היה רק הצהרות לפני הבחירות, והיום הוא אומר שזה לא מסכן את דאלית אל כרמל, כולל ראש המועצה רפיק חלבי שבחדרי חדרים אומר להם מה הם רוצים ממני שילכו לאחרים.

קישור להשגה לתכנית תמ"א 37/ 2 בנושא צנרת הקונדנסייט המזהמת תוצר הלוואי של הפקת הגז, מסמך נוקב שכתבה בשם הפורום הישראלי לשמירה על החופים עו"ד רונית לירן אשר עזרה בחשיפת תמ"א 37/ 2.


https://drive.google.com/file/d/0B2gWtU3xLXOrTEE3bGM0c1VISXc/edit?usp=sharing

מתוך המסמך חוות דעת מקצועית- אלה נווה


https://drive.google.com/file/d/0B2gWtU3xLXOrRmYxaFVRZ1FEWVU/edit?usp=sharing

עיקרי הדברים מתוך הדברים בועדה המחוזית מרכז

https://drive.google.com/file/d/0B2gWtU3xLXOraTFHYkpXUXQ2X00/edit?usp=sharing

 דורית הוכנר

1-לדברי גדעון לרמן, המתכנן הראשי של תכנית מיקום מתקני הגז ודורית הוכנר, נציגת משרד האנרגיה, "האתר הצפוני בחגית הוא האתר המועדף כי צינור הנחיתה בדור כבר קיים והוא בעל קיבולת גדולה. לפיכך, אם יוחלט להקים בינתיים רק מפעל אחד מבין שתי החלופות-  יבחר המיקום בחגית!".

גדעון לרמן: "הנחיתה בדור עדיפה, דורית הוכנר: יש לה יתרון שזה מגיע מהר בצינור של 30 אינץ' שזה צינור יפה ביותר, יותר ממשהו שאין בכלל בחלופה הדרומית, ואם אנחנו מסתכלים על לוח זמנים שב- 2015 מתחיל מחסור בגז טבעי עוד פעם, גם עם הכניסה מתמר וכדאי לדעת את זה, אז אנחנו נמצאים היום במקום ש

2.. גם אם יוחלט להקים את המתקנים בים על אסדה צפה משרד האנרגיה רוצה לתפוס, את השטחים בחגית ו/או בעמק חפר  בתואנה שצריך גיבוי  למיכלי קונדנסייט ביבשה.."דרישה למספר שעות טיפול במקרה של בעיה של אחסון"- משמעותה הקמת מפעל פטרוכימי בדלת האחורית, בשיטת הסלמי.

היום מדובר בגיבוי...מדובר על אחסון במתחם ומדובר על צנרת דלק ובדרישה שמדברת על מספר שעות של טיפול במקרה של בעיה של אחסון.

3. כאן יוצא המרצע מהשק- הסיבה האמיתית לכך שהוחלט להקים את המתקנים ביבשה אינה קשורה לתסקירים...הסיבה היא משיקולים כלכליים צרים שמתעלמת לחלוטין מהפגיעה בחיי התושבים, בבריאות, באדמות ובסביבה..וכל זה למה? כדי לקבל מחירי חשמל זולים יותר? הרי כל המומחים אומרים שמחירי החשמל ימשיכו לעלות ולעלות, היחידים שירוויחו מיארדים הם בעלי חברות הגז, על חשבון האדם והטבע.

המלצנו המלצה שלנו בתור צוות התכנון, למזמין שלנו של משרד האנרגיה, חד משמעית למשק הישראלי מה שחשוב שכמה שיותר מהטיפול יהיה ביבשה!!! עם כל האי נעימות בדבר!!! כמה שיותר טיפול יהיה ביבשה!!!

למשק הישראלי, לרווחה של תושב, צריך לשלם חשבון חשמל, ניתן, כמה שיותר חשוב שהטיפול יהיה ביבשה".

תזכורת מההפגנה שהרימו נציגי המאבק בחגית בירושלים

 

{YouTubeVideo id=1w1ILK6nXlc}

 

{YouTubeVideo id=Gq0i8C9ABfA}

תגובות

מומלצים