וגיה ממלא שליחות ורפיק נעדר

ראשי מטה המאבק נגד חגית וראשי העמותה להגנה על האדמות בכרמל, הפגינו בירושלים מחוץ לישיבת הועדה הארצית לתכנון ובניה ודרשו מהנציגים בועדה להתנגד לתוכניות שמציעים, וגיה כיוף ורן אידן לא יתנו יד לפגוע בתושבים, איציק חולבסקי הגיע, לדאלית אל כרמל אין ייצוג.

10.06.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
וגיה ממלא שליחות ורפיק נעדר

נציגי המאבק מרמות מנשה וכפרי הכרמל, תלמידי תיכון מעמק חפר וממגידו, הפגינו בירושלים כנגד  התוכניות לגבי אתר חגית. הם דרשו מוגיה להוביל את המאבק נגד הקמת מתקן זיקוק בחגית ולייצג אותם כמו שעשה זאת בועדה המחוזית לתכנון ובנייה לפני מספר חודשים.

מטה המאבק בחגית העביר לוגיה ולנציגים בועדת התכנון והבנייה שלאור המידע העולה מתוכנית הפיתוח של חברת נובל אינרג'י המוכיח כי ניתן לטפל טיפול מלא בים באמצעות מתקן בודד, מוצע לקבל את הצעת ההחלטה הבאה

לצורך קידום תוכנית הפיתוח של מאגר לויתן מתוך תמ"א 37 ח' במתכונתה הנוכחית יאושרו רק שטחים הנחוצים בהתאם לתוכנית הפיתוח של לוויתן (המתחמים הימיים, רצועת הצנרת ומתחמי הקבלה בחוף) שאר חלקי התוכנית ייגנזו.

תכנון התמ"א יבוצע שוב כאשר הנחת היסוד הינה טיפול ימי מלא בגז טבעי כאשר לחוף יגיע גז נקי ויבש בלבד והזרמה / פינוי קונדנסט יתבצע ישירות לבתי הזיקוק בצנרת או במיכליות, התכנון המחודש יתבצע לייתרת כמויות הגז הנדרשות לפי הצפי למדינת ישראל.

בועדה הארצית לתכנון ובניה מנסים לשריין 250 דונם שמטרתם כאשר יהיו בעיות בזיקוק הגז בים הם ישתמשו באדמות האלה. 

לטענת מטה המאבק בחגית שמתנגד בנחרצות לזה, ששוקי עמרני יו"ר הועדה הארצית לתכנון ובניה, שוחח עם כל חברי המועצה וביקש מהם להצביע לשריין את השטחים האלה.

מההפגנה

יש לציין כי וגיה כיוף מונה מטעם פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות לחבר בועדה הארצית לתכנון ובנייה במקום נביה אסעד ראש מועצת כסרא סמיע.

מטה המאבק מאוכז מאוד מראש מועצת דאלית אל כרמל רפיק חלבי, הם אומרים: "רפיק לא שיתף פעולה, אכזב ומרח אותנו".

לעומתו של רפיק, איציק חולבסקי ראש המועצה האזורית מגידו הגיע להפגנה בירושלים וציין שהוא יאבק בכל הדרכים והאמצעים כנגד הקמת מתקן לטיפול בגז ב"אתר חגית".

יש לציין לשבח את חברי העמותה להגנה על אדמות הכרמל שמהיום הראשון התגייסו למאבק נגד חגית בזמן שאחרים רק דיברו, חברי העמותה שותפים ומעורבים בכל הפגישות והתכנונים, מה שלא עושים מקבלי ההחלטות ונציגי הציבור בדליה ועוספיה.

חליל חלבי: "העדר תושבי דליה זה העדר מנהיגות ולא משרת את האינטרסים שלנו, עד מתי האנשים ימשיכו להיות אדישים כשהם סובלים מהחלטות של ממונים ומנכ"לים באותם חברות". 

רן אידן ראש מועצת עמק חפר: "קיבלנו את עמדת נובל אינרג'י אבל זה עדיין לא פותר את הבעיה של חגית ועמק חפר. הם רוצים להכשיר קרקעות שבעתיד יוכלו לשים עליהם מה שהם רוצים ואת זה צריך למנוע".

אתמול בדיון שהיה בועדת הפנים, נציג נובל אנרג׳י, הכריז שנובל תקים מתקן לטיפול מלא על אסדה צפה בלב הים.

מדובר בהכרזה דרמטית כי זו הפעם הראשונה שנובל מצהירה שכל הגז יטופל בים ומה שצריך זה 4 דונם כדי לחבר את הצינור ביבשה.

דברים אלו סותרים את עמדת צוות התכנון של המדינה שטוען בעקשנות שלא ניתן לעשות טיפול מלא בים ושחייבים להקצות 250 דונם כדי לזקק חלק מהגז ביבשה.

תגובות

מומלצים