ייאסר העישון במרבית שטחי אצטדיוני הספורט

ייאסר העישון במתקני ספורט למעט שני אזורים נפרדים של מושבים שהוקצו לעישון בידי הנהלת המיתקן וחדר עישון בזמן הפסקות בלבד, כך החליטה ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת שאישרה פה אחד לקריאה שנייה ושלישית.

24.06.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ייאסר העישון במרבית שטחי אצטדיוני הספורט

ועדת הבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ אישרה פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברת הכנסת עדי קול (יש עתיד) ואח', לפיה ייאסר העישון במתקני ספורט, למעט שני אזורים נפרדים של מושבים שהוקצו לעישון בידי הנהלת המיתקן וחדר עישון בזמן הפסקות בלבד.

מספר המושבים המוקצים לעישון אלה לא יעלה על 25% ממספר המושבים במתקן כולו ושטח חדר העישון לא יעלה על 25% מהשטח שהוקצה לציבור להמתנה בהפסקות.

החדר יכלול סידורי אוורור תקינים והעישון בו לא יגרום למטרד בחלקים אחרים של המקום.

מי שיעשן במקום אסור באצטדיון צפוי להיקנס ב-14,400 ₪. בעלי אצטדיונים שבתחומן יתבצע עישון ייקנסו ב-75,300 שקלים. הרשויות המקומיות שבתחומן נמצאים האצטדיונים הן שיפקחו על האיסור.

ח"כ קול אמרה בדיון: "עישון וספורט לא הולכים ביחד. ילדים ומבוגרים שמגיעים ליהנות במשחק כדורגל לא צריכים לסבול מעשן הסיגריות המחניק והמזהם. לפני שנים היו משוכנעים שלא ניתן יהיה לאכוף את חוק איסור העישון במטוסים ובפאבים, ותראו איפה אנחנו היום".

יו"ר הוועדה ח"כ כץ: "הייתי באיצטדיוני הכדורגל הגדולים בעולם. לא מעשנים שם. למרות שהוצאת אגרסיות היא חלק בלתי נפרד מחוויית הכדורגל, יש מקום להתחשב בכלל האוהדים".

תגובות

מומלצים