הצלחה למרכז ההכוון התעסוקתי המשותף לדליה ועוספיא

מרכז ההכוון התעסוקתי המשותף לדליה ועוספיא רושם לאחר חצי שנת פעילות הישגים עם למעלה מ-450 מקבלי שירות. כל זאת, למרות העובדה שמועצת אלית אל כרמל לא הקצתה עדיין משרדים על מנת לאפשר את פעילות שלוחת המרכז.

30.06.2014 מאת: יוסף חלבי
הצלחה למרכז ההכוון התעסוקתי המשותף לדליה ועוספיא

מרכז ההכוון התעסוקתי ריאן שמשרת את תושבי דלית אל-כרמל ועוספיא הוקם בתחילת השנה בעוספיא במסגרת החלטת ממשלה 1539 בשיתוף פעולה של הרשות לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי, דרוזי וצ'רקסי במשרד רה"מ, משרד הכלכלה, הג'וינט ואל-פנאר.

כבר לאחר חצי שנת פעילות, הגשים המרכז את היעדים שהציבה לו המדינה לשנת 2014 עם למעלה מ-450 מקבלי שירות. כל זאת, למרות העובדה שמועצת דליה אל-כרמל לא הקצתה עדיין משרדים על מנת לאפשר את פעילות השלוחה  בעיר ו-189 תושבי דליה נאלצו לעשות את דרכם עד למשרדים בעוספיא על מנת לקבל ייעוץ והכוונה תעסוקתית

מדינת ישראל הציבה למרכז הכוון התעסוקתי ריאן יעד שנתי של 450 מקבלי שירות. המרכז שאמור לתת שירות הן לתושבי עוספיא והן לתושבי דלית אל-כרמל פתח בתחילת השנה את פעילותו במשרדים בעוספיא והיה אמור להקים שלוחה בדליה שתיתן שירות לתושבי העיר.

נכוון להיום, לאחר חצי שנת פעילות בלבד, רשומים 459 משתתפים פעילים במרכז, 270 מתוכם הם תושבי עוספיא (59%), לעומת 189 משתתפים מהיישוב דלית אל-כרמל ( 41% ). במהלך תקופה זו הופקו 23 ואוצ'רים ונפתחו 5 קורסי הכשרה מקצועית בתחומי הטבחות, אוטוטרוניקה, קונדיטאות, ריתוך ותחזוקה וחשמל. כמו כן, הושלמו שתי סדנאות הכנה לעולם העבודה.  

מוחמד נעאמנה, מנהל תכנית מרכזי ריאן: "לא זו בלבד שהמרכז מקדים את היעדים שהוצבו לו, ההיענות של קרוב ל-200 מתושבי דלית אל-כרמל מוכיחה כי השירות של מרכז ההכוון הינו חשוב ונחוץ. לדאבוננו הרב, במהלך החצי השנה האחרונה אנחנו עדיין פועלים אך ורק מהמשרדים בעוספיא, שכן לא הוקצו לנו משרדים בדליה אל-כרמל והדבר גורם לכך שהתושבים נאלצים לכתת רגליהם לעוספיא על מנת לקבל שירות".

בתחילת השנה, בישיבה שנערכה בלשכת ראש המועצה רפיק חלבי בהשתתפות נציגים ממשרד ראש הממשלה, משרד הכלכלה, חברת אל-פנאר שמפעילה את תכנית מרכזי ההכוון מטעם הג'וינט וענאן פרו מנהל מרכז ריאן עוספיא-דלית אל-כרמל סוכם כי המועצה תקצה מבנה פיזי שישמש לפעילות השלוחה.

עוד בתחילת הדרך הוקצו לכל אחד משני היישובים 2 משרות של רכזות פרט כאשר שתי הרכזות של דליה עדיין עובדות מתוך המרכז בעוספיא.

התכנון המקורי התבסס על כך שהמשרות הרוחביות של המנהל, רכז קשרי המעסיקים ורכזת ההכשרות המקצועיות יתנו שירות לשלוחה בדלית אל-כרמל ע"י נוכחות פיזית של המנהל ושני הרכזים לאורך ימי הפעילות השבועית.

המספרים המרשימים של הפעילות, לאחר חצי שנה בלבד, הושגו זאת מבלי שנעשה פרסום לפעילות בדלית אל-כרמל. 190 המשתתפים אשר הצביעו ברגליים והגיעו לקבלת השירות מעוניינים לקבל שירות שיסייע להם להשתלב בשוק העבודה, אך בינתיים הם נאלצים לעבור כברת דרך על מנת לקבל את השירות הזה.

מפגש כלכלי

איימן סייף, מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי, דרוזי וצ'רקסי במשרד ראש הממשלה: "למרות כל החסמים הקיימים בפני הנשים והגברים להשתלבות בשוק העבודה, המקרה של עוספיא ודלית אל-כרמל מהווה דוגמא חיה לצימאון והרצון של החברה הערבית להשתלב בעבודה. המודל האזורי בו מוקם מרכז ריאן גדול באחד היישובים עם שלוחות באיזור הגיאוגרפי מוכיח הצלחה למרות הקשיים הנובעים מפריסה גיאוגרפית רחבה ורבת תושבים".

תגובות

4. גליל עטשי לפני 10 שנים
כל הכבוד
3. פוליטיקה מלוכלכת לפני 10 שנים
משחקי פוליטיקה על חשבון התושב הפשוט
2. ס מקלדה לפני 10 שנים
מרכז ריאן ברכה לתושבים
1. עיספאוי לפני 10 שנים
כל הכבוד ובהצלחה

מומלצים