פרשת קורמן שוב עולה לכותרות

בתחילת 2013 התחלנו לתחקר פרשה שגובלת בשחיתות הטיית מכרזים לטובת אותם קבלנים שממשיכים לעבוד בכרמל עד יום זה, רפיק רק הבטיח ולא עשה כלום, עוספיה נשארה בתוך הסערה, התפתחות חדשה?.

05.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פרשת קורמן שוב עולה לכותרות

החומרים שנחקרים במשטרה ובשלטונות המס מצביעים בשבועות האחרונים על התפתחות חדשה בפרשת עדותו של הקבלן קורמן בעניין המכרזים והחברות שזכו.

עוד לפני הבחירות חומר התחקיר נחשף לכל מי שביקש אותו והועבר לשני מבקרי המועצות בדליה ועוספיה כולל לרפיק חלבי היום ראש מועצת דליה ושאר המתמודדים מעוספיה, מה שהניף את החקירה קדימה בימים האלה.

לאחרונה התקיימה ישיבה בין הקבלן קורמן ורפיק חלבי, בישיבה לקח חלק חבר המועצה אמיר עיסמי בה הוצגו הדברים שהועלו בתחקיר.

כרגע אנו נמנעים מלפרט את הפרטים מהחקירה וההתפתחות החדשה ומי מהמעורבים בדרך לחדרי החקירות.

תמונה לדוגמהעוד באמצע שנת 2013 פרסמנו כותרת "האם מישהו במועצת עוספיה התעורר וביקש מהקבלן למסור לו מידע? מדוע מועצת דליה לא חקרה את הטענות שעלו בפורטל הכרמל ?/

לאחר איסוף מידע רב על כל מיני דברים שעלו בתחקיר פורטל הכרמל על מהלכים שגובלים בפלילי, הוחלט ללקט את הדברים בצורה בסיסית ולהעביר אותם לאחראים על הטיפול.

דאז כל החומרים ויש להבהיר את העניין, הוצגו בפני כל המתמודדים בעוספיה ודאלית אל כרמל, בפני שני מבקרי המועצות ובפני יו"ר ועדת המכרזים בעוספיה ודליה.

תזכורת: ממצאי התחקיר התחילו באפריל 2013 שהעבודות בשכונת חלת עלי הופסקו ואז התמונה האמיתית התגלתה בעדות של הקבלן והעובדים וכל מי שהיה לו נגיעה בכל מה שנעשה, דבר שמחייב בדיקה מקיפה כדי להגיד את כל האמת לציבור.

יו"ר ועדת מכרזים בעוספיה ניסים דבור אמר דאז:"עם חשיפת המסמכים "זה דבר שדורש חקירה".

לאחר כל הפרסומים בפורטל הכרמל והצגת ממצאי התחקיר וההקלטות בפני כל הנציגים בכרמל, מועצת עוספיה החליטה לפנות לקבלן באמצעות היועץ המשפטי עו"ד גובראן גובראן במכתב מתאריך 6-6-2013 

" לכבוד הקבלן.....מכרז כבישים פנימיים מכתבי מתאריך 24-4-2013 בו השבתי למכתבך מיום 15-4-2013 לא נענה, מרשתי מעוניינת לברר את הטענות וחובת מי שפנה לספק פרטים אודות טענותיו".

"בתור יועץ משפטי למועצה הנחיתי את מבקר המועצה לחקור את הנתונים שבידיו, על מנת לשקול הגשת תלונה במשטרה או לממונה על ההגבלים העסקיים אם יתברר כי נעשו תיאומים בין המציעים כולל מרשתך, אמתין לשיתוף הפעולה המיוחל".

דליה

חלקים מהפרסום על הפרשה

מלחמה בשחיתות חובת הציבור לדעת, לראשונה התחלנו לתחקר את הקבלן שהחליט לא לשתוק עוד ונחשפנו לקלטות ולמסמכים שהקפיצו אותנו לשמיים. איך יתכן שאותם נבחרי ציבור ידעו ושתקו למרות שדווחו על המקרים?

תחקיר מקיף הולך ונשלם בעניין הטיית מכרזים, גיוס קבלנים מורשים תמורת אחוזים וקבלנים של מקורבים מבצעים את העבודות ומקבלים את השכר .

כספים מועברים מפרויקט לפרויקט על חשבון הציבור ובמקרה אחר העברת כספי פרויקט לרשות שכנה תמורת זכייה במכרז אצלה.

אותו קבלן ראשון שמובא לביצוע מכרז בתוך הרשות המקומית, לא נהנה הרבה, אותם נבחרים ועובדים בכירים מתחילים לחייב את חשבונו בקניית ציודים מיכניים לאותה רשות, צמחי נוי, ציוד השקייה ומה לא ? ופתאום אותו קבלן מתבקש לשלם לחצי מדינה עבור עבודה שהוא מבצע ברשות המקומית.

יש לציין שכל זה, רק טיפה בים ממה שאנו נחשפים אליו.

כאשר ממשיכים לתחקר את הפרוייקטים הגדולים בשכונות, אנו נחשפים לעובדה עד כמה השחיתות חוגגת ובמיוחד שכל הבכירים מכירים, מעודכנים ובנוסף מתגוננים מפני כל מי שמזהיר אותם שישנו כאן דבר שאסור לפי החוק.

ביר דובלההתכתבויות וההקלטות של כל התחקיר שערכנו יועברו בשבוע הבא למבקרת מועצת דליה עו"ד סועאד חסון ולמבקר מועצת עוספיה עו"ד מואנס עלו . בנוסף נבקש את תגובתם של הרשויות המקומיות והבכירים שמעורבים בטענות שנעלה לצורך כתבת תחקיר.

נבחרי ציבור ועובדים בכירים אמורים לשמור על הקופה הציבורית.

עוד כותרת מפרסום קודם

סיפור גדול של הקומבינות בזכייה בפרויקטים שמעורבים בו כוכבים בשיתוף בכירים במועצות דליה ועוספיה.

פרוייקט חלת עלי וביר דובל אותם עובדים מדליה שעבדו מטעם גרש פאליק חברת ג.א.מהנדסי הצפון פוטרו מהסיבות השונות ובמקומם הובא קבלן ג.ב בוטרוס ששודך ע"י בכיר במועצת דליה, כך טען הקבלן.

לאחר כניסתו של ג.ב בוטרוס לעבוד בפרוייקט הקבלן ג.ב בוטרוס העדיף להעסיק את אותם עובדים שעבדו לפני עם הקבלן הזכיין ג.א.מהנדסי הצפון , מה שלא התאים לבכיר במועצה ואז אותו קבלן התבקש לעזוב את עבודתו בחברת ג.א.מהנדסי הצפון

ג.א.מהנדסי הצפון עזב בטענה שבשטח העבודה שורר מתח וברדק שלם והוא לא רוצה להכנס למקום עבודה כזה.

מתוך הפרוטוקול ממנהלת הביוב צויין גרש פאליק מנכ"ל ג.א.מהנדסי הצפון המשיך לתת סקירה לגבי הפרוייקטים שמבצעת ג.א בדגש על כפרי המיעוטים והסביר שמדיניות החברה הינה העסקת עובדים מקומיים מהכפרים היות והם מכירים את האנשים בכפר וזאת בניהול מהנדס מקצועי מטעמו שנמצא בשטח.

גרש פאליק: הדגיש שהעובדים מועסקים ישירות דרך החברה ואין קבלן משנה בשטח שיש.

חוסאם עבאדי מרכז בכיר פרוייקטים וביוב רשות המים: ציטט מכרך א' ומהחוזה פסקאות שבהן הקבלן מחויב להגיש בקשה למזמין עם כל המסמכים הרלוונטיים והסיווגים הנדרשים במידה והוא רוצה להעסיק קבלן משנה.

ציין שהקבלן שנחתם חוזה איתו ע"י הרשות הממשלתית למים וביוב הינו ג.א.מהנדסי הצפון, הערבויות והביטוחים הם שלו, ואין הרשות הממשלתית למים וביוב מכירה בקבלני משנה.

יש לציין שבתחקיר המלא שיפורסם, נחשוף איך מועצת דליה השתמשה בכספים המגיעים לפרויקט חלת עלי וביר דובל להנחת קוי ביוב לפחות בשלוש מקומות שונים בדליה שלא קיבלו את התקציב עבורם, בניגוד לתכנון מנהלת הביוב ורשות המים.

זה רק דיווח ולא תחקיר שעובדים להשלימו בימים הקרובים ואז נגלה לכם מי מושך בחוטים ומי נהנה יותר מכל בדליה עד היום ובעוספיה עכשיו הכל מתחיל.

עוד ממה שפורסם בפורטל הכרמל דאז

נסים:"עם חשיפת המסמכים זה דבר שדורש חקירה" יו"ר ועדת המכרזים חבר המועצה נסים דבור נחשף למסמכי התחקיר ניסים מבקש מתושבי עוספיה להיות נחושים ושידרשו יותר מהמועצה ובעיקר מתייחס למסמכי התחקיר

מה קרה בועדת המכרזים ומה נעשה בתלונה שהוגשה לועדה ולראש המועצה, מה המליץ היועץ המשפטי של המועצה ואיך יתכן שכולם ידעו ולא חקרו או ביררו לגבי העניין?.

תמונה לדוגמהנסים דבור, ראש ועדת מכרזים במועצת עוספיה שנחשף למסמכים של תחקיר פורטל הכרמל לגבי הטיית מכרזים ועוד, מופתע מאוד ומציין כי מאז שנכנס לועדת מכרזים, הוא וחבריו בועדה מנהלים את המכרזים בצורה הכי מקצועית עם היועץ המשפטי והמבקר של המועצה, בהתייעצות, כדי לעשות את הדברים כחוק.

נסים : "עם חשיפת המסמכים, לדעתי זה דבר שדורש חקירה מעמיקה יותר".

נסים מייעץ לנו כתקשורת "אם יש בסיס משפטי לתביעה צריך להגיש תלונה במשטרה כי אלה כספי ציבור".

נסים ממשיך ואומר: "זה דבר חמור וחייבים לבצע חקירה ולגלות את האמת. זה דבר שעלי לא מקובל, גם לא על חבריי בועדת המכרזים".

לגבי אופן התנהלות ועדת המכרזים, נסים מחדד לנו שיש תנאי סף לכל מכרז, והם מחויבים לציבור בעניין הזה, לכן מבחינתם תמיד לוקחים את ההצעה הכי זולה.

נסים מסביר על מה שקרה בישיבת ועדת המכרזים בנוגע למכתב שקיבלו מקבלן ובו הוא מעלה טענות: "מישהו פנה במכתב ובא בטענות על שקבלן אחר זכה, ואני פניתי ליועץ המשפטי שהתייחס למכתב, הבנאדם שפנה אמר "אתם החלטתם על קבלן  זוכה" כאשר בפועל עדיין לא החלטנו על זוכה. אותו אדם ידע שהקבלן שזכה הגיש את ההצעה הכי זולה. מבחינתנו כשומרים על כספי הציבור ומחויבים לציבור הכרזנו על הקבלן עם ההצעה הכי זולה, והגבלנו אותו בסכום התב"ר, חייבנו את מחלקת ההנדסה לעמוד על מליון וחצי במקום 2 מליון".

לכל הדברים שנאמרו בסרטון

 

{YouTubeVideo id=yHViuE_Gie0}

תגובות

מומלצים