חינוך טכנולוגי הדרך המשמעותית ביותר לחיזוק התעשייה והכלכלה בצפון

שנת הלימודים שהסתיימה מחייבת אותנו להסתכל קדימה ולבחון את תחומי הלימוד המוצעים לתלמידים. במרחב הצפוני של התאחדות התעשיינים וסניף חיפה והמרחב של הסתדרות המורים, מדגישים את החשיבות שבעידוד חינוך.

06.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חינוך טכנולוגי הדרך המשמעותית ביותר לחיזוק התעשייה והכלכלה בצפון

התעשייה הישראלית מתמודדת מול אתגרים רבים ביניהם מחסור בידיים עובדות, עודף רגולציה, חוקי עבודה הנחקקים חדשות לבקרים ,תקני איכות סביבה הדורשים משאבים רבים, תיסוף בשער הדולר ושחיקה בכושר התחרות של התעשייה הישראלית. גם שר הכלכלה ציין כי הוא מבין את היזמים ש"מרימים ידיים" מול הדרישות הרגולטוריות הרבות ומול בירוקרטיה בלתי אפשרית למי שרוצה לפתח תעשייה בישראל.

במרחב הצפוני של התאחדות התעשיינים טוענים כי על ממשלת ישראל להבין כי ההכשרה המקצועית היא אבן ייסוד בכלכלה הישראלית וכי עליה להפעיל ולעודד את ההכשרות המקצועיות בחטיבות הביניים, בבתי הספר התיכוניים ובהכשרות שאחרי הצבא ולהעניק לדור הצעיר אופקי השתכרות וקידום שיסייעו להגשמת ציונות אמיתית באמצעות קידום הכלכלה הישראלית וזו הצפונית בפרט. על פי נתוני ההתאחדות יותר מ-80% מהתעשיינים מעידים על קושי משמעותי באיתור כוח אדם מקצועי לקווי הייצור שלהם.

מיכאל דיין יו"ר התאחדות התעשיינים במרחב צפון, מציין כי "התעשייה המסורתית היא הבסיס עליו עומדת הכלכלה הישראלית והעולמית. היא המייצרת לנו חלק משמעותי מהמזון ומהמוצרים שבזכותם אנו מסוגלים לקיים רמת חיים מסוימת והיא המייצרת עבור התעשיות הביטחוניות בישראל ובמגוון רב של תחומים נוספים. אולם לשם כך, אנו זקוקים לאנשי מקצוע מוכשרים במקצועות הייצור ממהנדסים, הנדסאים וגם עובדי רצפת ייצור כגון כרסמים, רתכים,  מבלטנים, CNC, מחסן ממחושב ועוד.

הם אלה שמהווים את הבסיס למשק והמנוע של גלגלי התעשייה והכלכלה. על הממשלה להסתכל מספר צעדים קדימה, אל העתיד וכאשר אנו באים לבחון את עתיד התעשייה הישראלית הוא איננו מבשר טובות. בבתי הספר המקצועיים עולים מספר חוגי הבחירה: תקשורת, מחשבים מולטימדיה ועוד, אבל ניתן לראות שמקומן של ההכשרות המקצועיות, להם התעשייה משוועת באמת, הולך וקטן, עד היעלמותן כליל וכיום, מפעלי תעשייה רבים בפריפריה לא מייצרים במלוא תפוקתם בשל מחסור חמור בבעלי מקצועות טכנולוגיים מיומנים ומתקדמים".

יו"ר הסתדרות המורים בחיפה והמרחב, חני לידור, מוסיפה כי מלבד התרומה הבלתי מבוטלת לתעשייה בארץ, מדובר גם במתן הזדמנות, למורים ולתלמידים, להתמודד עם תחום מרתק וחשוב שייתכן וייטיב עם צעירים שמעוניינים להבטיח את עתידם ולהשתלב במשק הישראלי.

דיין ולידור

חני לידור: "יש קשר ישיר בין חינוך, כלכלה ותעשייה, על אחת כמה וכמה באזור הצפון שנחשב לפריפריה. לטעמי, עלינו להשיב את בתי הספר הטכנולוגיים המעניקים מענה לתלמידים המעוניינים לעסוק בתחום הטכנולוגי בעתיד ולקדם את תחום ההייטק, למען צמיחה במשק הישראלי."

חשוב לציין כי לטענתם של דיין ולידור לא מדובר בהכשרת פועלים פשוטים, אלא בהשכלה מתאימה לצעירים מוכשרים שיידעו להפעיל את מערכות הייצור החדישות והטכנולוגיות המתקדמות בעולם. לדבריהם, על הממשלה לשים דגש ומשאבים על חינוך טכנולוגי, לקדם תכניות חינוכיות והרצאות בתחום זה, להטמיע ערכים הנוגעים לעבודת הכפיים החדשנית ולעודד את אלה אשר בעבודתם החשובה מקדמים, יום יום ושעה שעה, את התעשייה ואת הכלכלה הישראלית בצפון קדימה אל העתיד.

תגובות

1. עתידן לפני 10 שנים
החינוך הטכנולוגי,, זה עתיד העולם,,,

מומלצים