המפכ"ל נועד עם ראשי רשויות בצפון

רנ"צ דנינו חיזק את ידי השוטרים במחוז צפון וקיים ישיבה עם ראשי הרשויות באזור כחלק מההידברות למען מטרה משותפת למניעת המשך הפרות הסדר והחזרת החיים למסלולם.

07.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המפכ"ל נועד עם ראשי רשויות בצפון

משטרת ישראל ממשיכה בהיערכותה המוגברת, במסגרתה פרוסים אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב בשטח בפעילות מבצעית רמה ג', במטרה להכיל את אירועי הפרות הסדר בכלל המחוזות. מתחילת אירועי הפרות הסדר ביום שישי האחרון נעצרו כ–220  פורעי חוק ונפצעו קל 36 שוטרים, שקבלו טיפול רפואי.

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו הגיע הבוקר (שני) למחוז הצפוני על מנת לעמוד מקרוב אחר היערכות המשטרה וכן לחזק את ידי השוטרים העובדים בשטח. המפכ"ל קיים במטה המחוז הצפוני ישיבה עם ראשי הרשויות כחלק מההידברות למען מטרה משותפת למניעת המשך הפרות הסדר והחזרת החיים למסלולם.

רנ"צ דנינו וממ"ז צפון, ניצב זוהר דביר, הודו לנציגי הרשויות על מאמציהם להרגעת הרוחות. עוד ציינו השניים כי המשטרה תגלה אפס סבלנות כנגד עבריינים ופורעי חוק וכל ניסיון להפרת הסדר יתקל בתגובה קשה ובלתי מתפשרת.

אתמול נאספו מאות מפגינים ברחבי נצרת ובכניסה ליישוב הצפוני טמרה. שוטרי שפרעם, יס"מ צפון ולוחמי מג"ב בלמו את ההתפרעות ועצרו חשודים בהפרות הסדר.

בדרום פעלו שוטרי מרחב נגב ולוחמי מג"ב דרום  נגד הפרות סדר ויידוי אבנים ביישובים תל שבע, חורה, שגב שלום, וערוער והכבישים הסמוכים להם. הפרות הסדר החלו במקביל במספר יישובים, והכוח המשטרתי פעל על מנת להשיב הסדר ולפתוח את הכבישים שנחסמו עקב יידוי האבנים.

בסיום הפעילות כל הצירים נפתחו לתנועה ובמקביל נמשכו סיורים משטרתיים באזור. לא נרשמו אירועים חריגים נוספים. היום הובאו להארכת מעצר 10 חשודים שנעצרו במהלך הלילה. שלושה נוספים שוחררו בתום חקירתם.

דנינו וראשי רשויות

יש לציין כי יום לפני, הגיע מפכ"ל משטרת ישראל רנ"צ יוחנן דנינו לתמוך בתושבי שדרות ובשוטריה. במהלך הביקור נשא דברים וענה לשאלות. "הגעתי לשדרות כדי לחזק את התושבים ואת השוטרים בימים אלה, ימים לא פשוטים. נפגשתי כאן עם שוטרים ועם מנהיגי ציבור – ראש העיר, חברי המועצה. האזור הזה חווה בעשור האחרון הרבה מאוד תקופות חמות, וחשבנו שאוטוטו נגיע לתקופה של שקט, אבל בימים האחרונים הייתה הסלמה, הצבע האדום חזר לתוך שדרות והאזורים האחרים. התרשמתי גם מהנחישות וגם מיכולת העמידה הציבורית גם של התושבים וגם של השוטרים וביקשתי לראות במה אנחנו יכולים לסייע.

 "הימים האלה הם ימים לא פשוטים. מדינת ישראל עברה הרבה מאוד אירועים – בהתחלה בירושלים וככל שנקפו הימים ראינו את זה ביותר ויותר מקומות. יותר ויותר הפרות סדר, יידויי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה ומטענים, פגיעה בכוחות הביטחון, בשוטרים ובאזרחים. אמרתי כבר בהר הבית ביום שישי – אנחנו לא נאפשר זאת. משטרת ישראל, על כל כוחותיה, שוטריה, יחד עם הלוחמים, המתנדבים ויחד עם כוחות הביטחון האחרים, כולנו עושים יד אחת ולא נאפשר את הפרות הסדר, לא נאפשר פגיעה באזרחים ולא פגיעה בשגרת החיים.

 "מהרגע שהחלו האירועים עברנו כבר את המספר של 100 עצורים – והיד עוד נטויה. אני מניח שהמספרים ילכו ויגדלו אנחנו עוד לא השלמנו את גל המעצרים האלה. אנחנו לא נוותר, אנחנו נאסוף את כל הראיות, גם כאלה שהיו מעורבים בהשלכות אבנים ובקבוקי תבערה לפני מספר ימים זה לא אומר שבימים הקרובים אנחנו לא נגיע לבתיהם ונעצור אותם. אנחנו פשוט לא נוותר. ההסתה הזו, הפרות הסדר האלה, אין להם מקום, אנחנו לא נאפשר אותם, ודאי שלא בתקופה כזו.

 "אני רוצה לקחת את הזמן לקרוא לכל מנהיגי הציבור באשר הם – ועשיתי את זה גם באופן אישי עם די הרבה ראשי מועצות וראשי עיר – בזמן הזה כולנו, בלי יוצא מן הכלל, צריכים להרגיע את הרוחות. המטרה היא כרגע לחזור לשגרה, להרגיע מכל הצדדים, כל האירועים האלה הם חמורים, כולנו חווינו את האירוע הנורא של שלושת החטופים, הרצח המזעזע, ובהמשך חווינו את האירועים הקשים שתיארתי. כל אירוע כזה הוא אירוע קשה, שצריך לראות איך אנחנו עושים הכל כדי שהוא לא ישפיע על הציבור הרחב ועל מה שקורה ברחוב. כרגע זו האחריות של מנהיגי הציבור באשר הם, זה תפקידנו בעת הזו, לגלות אחריות ולגלות איפוק".

תגובות

מומלצים