שכונת אלואנסה בדליה ממשיכה לסבול

העדר התכנון המוקדם והבניה הלא חוקית שהתבצעה באלואנסה מקשה על המתכננים להסדיר את התשתיות החשמל הטלפונים הביוב המים והכבישים, התושבים מאבדים סבלנות, רפיק מבטיח להסדיר את העניין עוד לפני החורף, סרטון.

10.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שכונת אלואנסה בדליה ממשיכה לסבול

שכונת אלואנסה שהתחילה בה הבניה בשנות ה-90 רוב בתיה נבנו על שטח פרטי, עוד בזמן מועצת רמזי חלבי, התקבלה החלטה להתחיל לתכנן את השכונה והתקבלו כספים לתכנון, אבל העניין הלך ודעך, בגלל התנגדויות של בעלי הקרקעות שלא הסכימו להציב בחלקות שלהם עמודי חשמל, עמודי בזק ותשתיות לביוב.

מאז ועד היום ראשי רשויות התחלפו וועדות והעניין נשאר תקוע.

מצב התשתית הגרועה של היום מקשה על ציבור דיירי השכונה, אין כביש אספלט, אין תאורה, בעיות באספקת המים, אין חשמל, ובחורף החיים הופכים לבלתי נסבלים.

העדר אכיפת החוק והעדר הטיפול בשכונה מצד המועצה המקומית וועדת רכס הכרמל שראו את הבניה הלא חוקית ולא נקפו אצבע, הביאו למצב הזה, היום בפועל בלתי אפשרי לפתור בעיות.

זה מביא שכונה במקום הכי יפה למצב של מחנה פליטים, ללא כל תשתיות, ללא כביש, ללא גנים ציבוריים.

חנן חלבי, תושב השכונה, מדבר על הסוגייה מתוך תסכול, כעס וכאב.

חנן: "הכביש הרס לנו את הרכבים, זה נזק לתושבים, אין חשמל, התושבים מושכים חשמל וזה מסוכן, אפילו שאין כביש אספלט, למי לא פנינו שישימו לפחות תאורת רחוב, תדירות הפסקות המים היא בלתי נסבלת, זה רק מקשה עוד יותר, למה יש הפסקות מים?, המועצה מודעת לבעיות שבשכונה, שלחנו לראש המועצה הודעות, כואב לנו שאין מענה".

חנן: "בעניין בזק גם הכל נעצר, זה שבמועצה סיפקו את האישורים לבזק זה לא אומר שתפקידם נגמר הם צריכים לזרז את העניינים ולקדם את הפרויקט, יש נתק בין התושב לרשות".

רפיק חלבי ראש מועצת דאלית אל כרמל מבטיח לטפל ולהסדיר את העניין בשכונה.

רפיק: "אני מסכים שיש סבל נוראי בשכונה, לקחתי לשכונה את שר האוצר יאיר לפיד ובינת שוורץ,יו"ר מנהל תכנון במשרד הפנים, אני מקווה שבטווח של חצי שנה מהיום נוכל לבשר על תכנון של השכונה".

"יש בשכונה בעיות של מחסור באדמות מדינה ושטחי ציבור, יש קו מתח עליון שעלות העתקתו בין 4-8 מלש"ח, את עניין בזק פתרנו, אנחנו פותרים בעיות בשכונה".

"קיבלנו 4 מלש"ח לתכנון וזה תקוע במאבק בין משרד האוצר לבין משרד השיכון לבין משרד הפנים".

לכל הדברים שנאמרו, בסרטון

 

{YouTubeVideo id=RPT6LCBL-24}

תגובות

7. תושבת אל ונסה לפני 10 שנים
רפיק אל תבלבל לנו את המוח
6. בן לפני 10 שנים
אין לנו חיים בשכונה חוץ מהנוף
5. תושבי השכונה לפני 10 שנים
עד מתי
4. תושב לפני 10 שנים
מה לא מבין רפיק
3. תושב לפני 10 שנים
מצב מסובך ביותר
2. סמיר לפני 10 שנים
הגיע הזמן לפתרונות
1. חלבי לפני 10 שנים
השכונה אשר רפיק השתמש בה כתעמולת בחירות

מומלצים