בואו להכיר חלק ממערכות הגוף

מערכות הגוף הן אוסף קבוצות האיברים השונים בגוף שהם בעלי תפקיד משותף. בין מערכות הגוף השונות יש תלות, אחת לא יכולה לתפקד כראוי בלעדיי אחרת, תזונה נכונה ומגוונת תאפשר תפקודם ותקינותם של כל המערכות.

10.07.2014 מאת: מאלכ הזימה
בואו להכיר חלק ממערכות הגוף

מעט נתונים על חלק ממערכות הגוף :

הלב הוא המכשיר המוזר ביותר בגופו של האדם. הלב מתיז בכל יום יותר מ- 8000 ליטרים של דם- ברור שהימצאות שומנים בעורכים המוליכים את הדם אליו וממנו יגרמו לבעיות רציניות בתפקוד המכונה.

במוח של האדם ישנם יותר ממאה אלפים תאים שעובדים לפי מערכת מדויקת מאד, כל תא אחראי על מתן פקודות למערכות הגוף או גם קליטת נתונים מהסביבה.

בעיניים שלנו ישנם מיליונים של קולטני אור, בכל אוזן ישנם יותר משלושים אלף תאי שמע!! ישנם יותר מ- 25 מיליארדים של תאי הדם אדומים ויותר מ- 25 אלף מיליונים של לוקוציטים.

מערכת החיסון: כמעט כל אדם מצויד מטבע בריאתו במערכת מתוחכמת ויעילה הפועלת 24 שעות ביממה בכל חלק מחלקי הגוף והמבטיחה את בריאותו התקינה. הרשת הזו של תאים ואיברים, הידועה כמערכת החיסונית, מגיבה כמעט לאלתר על נוכחותו של כל פולש מחולל-מחלה.

מערכת העיכול: זו המערכת שצורכת את האחוז הגדול מהאנרגיה שלנו ,מערכת העיכול עובדת בעוצמה גבוהה עד השעה שלוש בצהריים לערך(זו הסיבה שלרוב אחרי שאוכלים צהריים מרגישים עייפות) ,לכן הארוחה המרכזית והכבדה חייבת להסתיים לפני השעה שתיים בצהריים ,הגיוון של הארוחות ומרווח הזמן בניהם הכרחי, ארוחת הערב צריכה להיות ארוחה קלה. בקיבה של האדם ישנם יותר מאלף מיליון תאים!

מאלכ

בלשון ישנם יותר מתשעה אלפים של פטמות הטעם, האדם נושם בכל יום יותר מ 25 אלפים פעמים שבמהלכן שואב יותר מ 180 אלף ליטרים של אוויר.

עמוד השדרה: החוליות בעמוד השדרה מחולקים לחמש קבוצות, כל חולייה אחראית על תפקוד חלק מאיברי הגוף או אחת המערכות.

הלבלב שאחראי על ייצור האינסולין לטובת החדרת הגלוקוז לתוך התאים השונים בגוף, ועוד הרבה משימות לגבי יתר האיברים.

בהתאם לכך אנו מבינים שצריכים לספק לגוף שלנו את כל צרכיו באמצעות תזונה נכונה ומגוונת על מנת לאפשר תפקודם ותקינותם של כל המערכות.

והשאלה אם באחת המערכות יש ליקויי בתפקוד האם ניתן לתקנו ולהחזיר את המצב לקדמותו? והתשובה היא כן על ידי תזונה נכונה בתנאי שהמצב לא סופני.

תגובות

מומלצים