אם הורים לא מתעלמים

תופעת שתיית האלכוהול בקרב בני נוער הולכת ומחריפה, בשנים האחרונות פונו במהלך חופשת הקיץ עשרות בני נוער לבתי חולים בשל שתיית אלכוהול מופרזת.

13.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אם הורים לא מתעלמים

הפער בין החופשה הגדולה, חסרת הגבולות, לבין מסגרות בית הספר המגבילות, מאפשר לבני נוער לפרוק עול ביתר שאת, בעיקר באמצעות בילוי אל תוך הלילה ושתיית אלכוהול מוגזמת.

טיפים להורים למתבגרים

תופעת שתיית האלכוהול בקרב בני נוער הולכת ומחריפה ומוצאת ביטוי גם במסיבות שנערכות בבתים (לעתים אף בידיעה ובאישור של ההורים, אשר בכך מסכנים את ילדיהם ואת חבריהם, הנזקקים לא-אחת לטיפול רפואי עקב אובדן הכרה).

 
צריכת אלכוהול מופרזת מתאפשרת לבני הנוער בעיקר בחופשת הקיץ, בה הבילוי עם החבר'ה מתחיל בשעות הלילה המאוחרות וגולש אל מעבר לשעות הקטנות.

חשכת הליל, תחושת החופש והקונפליקטים המובנים בגיל ההתבגרות עלולים להביאם להתנהגויות סיכוניות, אשר מאיימות על חייהם.
 
סכנות אלה מחייבות את ההורים להיערך מבעוד-מועד לתקופה זו.
 
פזית הק, רכזת מצילה- אגף חברה ומניעת פשיעה במשרד לביטחון הפנים, ברמת השרון ואחראית על תחום מניעת האלכוהול והסמים ברשות המקומית, מנחה הורים להיות ערניים להתנהגות ילדיהם המתבגרים דווקא בעונה זו של השנה.

תפקידם של ההורים להיות המבוגרים האחראיים ולהציב גבולות לילדיהם.
חשוב  שההורים יהיו מודעים לכך שילדיהם צורכים אלכוהול, ושצריכה זו מסוכנת. המודעות תתורגם לשיח עם המתבגר אודות הסכנה הטמונה בצריכת האלכוהול באופן לא שקול וכן אודות איסור צריכת משקאות אלכוהוליים בגיל צעיר.
 .
בנוסף, בזמן חופשת הקיץ על ההורים להקפיד על קשר שוטף עם הילדים, תוך תמיכה ועידוד לדווח על כל סכנה או מצב בעייתי או אירוע חריג, במקביל להנחיות ברורות על איסור צריכת אלכוהול באופן מופרז.
 
 
כללי אצבע שמציעה פזית הק מבוססים על 'שיטת ל.ב.א' (לפני – במהלך – אחרי):
 
שיחה פתוחה:  לפני המסיבה שאלו שאלות ישירות , דברו על הסכנות, תנו תחושת אמון, הבהירו כי אתם תמיד זמינים עבורם.

תיאום ציפיות: קיימו שיחה עם ילדיכם, שבה תסבירו להם ממה אתם חוששים וכיצד יוכלו להיזהר.  לצד זה הביעו אמון והעבירו מסר, כי אתם  סומכים עליהם.

איסוף נתונים: נסו לקבל כמה שיותר מידע מילדיכם בנוגע למיקום הפעילות אליה הם הולכים, מי המשתתפים ועוד.

יישור קו: תאמו עמדות של "מותר ואסור" עם הורים נוספים, שילדיהם גם משתתפים בפעילות וכך תימנעו  מויכוחים מיותרים עם ילדיכם. 

זמינות: במהלך המסיבה היו זמינים בטלפון. 

המתנה: אחרי המסיבה חכו ערים עד שהילדים חוזרים, בידקו איך הם נראים ואיך הם מרגישים - ובעיקר, הקשיבו להם.

תמיכה אמיתית: החשוב ביותר הוא, שבמידה ומתעוררת בעיה כלשהי, ילדיכם צריכים לדעת שאתם זמינים ונמצאים בשבילם ועליהם ליצור אתכם קשר באופן מיידי, כדי שתוכלו לסייע להם במהירות האפשרית.

התמונה באדיבות מד"א.

תגובות

1. مواطنه לפני 10 שנים
مشروب يجعل منكم اضحوكه

מומלצים