הסתיימה פגישת לוקר וראשי הרשויות הדרוזיות

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, קיים היום פגישת עבודה עם ראשי רשויות מהמגזרים הדרוזי והצ'רקסי ודן עימם על תוכנית חומש אותה מגבש  משרד ראש הממשלה לשנים 2015-2019.

13.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הסתיימה פגישת לוקר וראשי הרשויות הדרוזיות

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, קיים היום פגישת עבודה עם ראשי רשויות מהמגזרים הדרוזי והצ'רקסי ודן עימם על תוכנית חומש אותה מגבש  משרד ראש הממשלה לשנים 2015-2019 בשיתוף עם הרשויות ועם כלל משרדי הממשלה לפיתוח כלכלי חברתי של יישובי המגזרים.

בפגישה שהתקיימה במשרד ראש הממשלה בתל אביב השתתפו ג'בר חמוד, ראש מועצת סאג'ור ויו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, רפיק חלבי, ראש המועצה המקומית דאלית אל כרמל, וג'יה כיוף, ראש המועצה המקומית עוספיא, נוהאד מישלב, ראש המועצה המקומית אבו-סנאן, נביה אסעד, ראש המועצה המקומית כיסרא-סמיע, תא"ל (במיל') מעדא חצבני, ראש המועצה המקומית ינוח-ג'ת,  והיב חביש, ראש המועצה המקומית ירכא,  בייאן קבלאן, ראש המועצה המקומית בית ג'אן, זכריה נאבסו, ראש המועצה המקומית כפר כמא,  שוקי לטיף, ראש המועצה המקומית רמה,  זיאד דגש, ראש המועצה המקומית מע'אר,  דן להב, מ"מ סמנכ"ל פנים, תכנון ופיתוח במשרד רה"מ והאשם חוסין, מנהל תחום מיעוטים, אגף פנים, תכנון ופיתוח במשרד רה"מ.

בפתח הפגישה הביעו ראשי המועצות את הזדהותם עם היישובים בדרום הארץ בתקופה זו ואף הזמינו את תושבי הדרום להתארח ביישובים הדרוזיים.

הישיבה

המשתתפים דנו בשורה של נושאים אותם יש לקדם ובראשם תחבורה ציבורית, דיור, תשתיות כבישים, מערכת החינוך ומקורות הכנסה עצמיים ליישובים.

בפתח הפגישה הודיע לוקר כי דלית אל כרמל,  מג׳אר ועוספיא חוזרים לתוכנית הדרוזית .

לפני התחלת הישיבה נשמעה אזעקה והנוכחים צפו בשידור חי ביירוט שני טילים מעל תל אביב

בסיכום הפגישה הדגיש מנכ"ל משרד ראש הממשלה לוקר כי הוא מצפה שתוכנית החומש החדשה תהיה מחוללת שינוי אמיתי וצמיחה עבור היישובים מבחינה כלכלית וחברתית.

לוקר פנה לראשי הרשויות ואמר כי התוכנית החדשה תתמקד בנושאי הליבה שיכולים לשמש מנוף לשינוי ואנו רואים בכם שותפים מלאים בעבודה על גיבושה.

ראשי הרשויות

ג׳בר חמוד העלה את דרישות המועצות הדרוזיות בכל התחומים.

רפיק חלבי דרש שיכירו בדרוזים כאזור עדיפות לאומי לצרכי השקעות הון, על היחסים בין האוצר לשיכון שמעכב תקצוב תכנון, חיבורי החשמל, מנהל מקרקעי ישראל ומצוקת הרשויות.

וג׳יה כיוף העלה סוגיות של תכנון ותקצוב ומעדא חצבאני ביקש תעדוף ישובים דרוזים .

הראל לוקר ביקש להכין תכנית מיידית כדי להפעיל לא לפספס את תקציב השנה הבאה. הוא דיבר על מדדים חדשים להעלאת רמות הכפרים הדרוזים.

סוכם על פגישה ביום שלישי כדי להמשיך את הכנת התקציב.

תגובות

1. דליה לפני 10 שנים
מה הכוונה

מומלצים