ח"כ עמרם מצנע :"יש לתקצב סייעת שניה בגנים לילדים בגיל 3 "
בדיון שהתקיים בוועדת החינוך בנושא סייעת שניה בגני ילדים בגילאי 3-4, אמר יו"ר ועדת החינוך ח"כ עמרם מצנע כי "הבעיה העיקרית היא שלא הוקדשה מספיק מחשבה לנושא הסייעת השנייה, במסגרת יישום דו"ח טרכטנברג ומתן חינוך חינם לילדים בני 3.
הפתרון שמספק משרד החינוך בדמות 600 בנות שירות הוא פתרון זמני שאינו נותן את המענה הנדרש למצוקת הסייעות והגננות. תקצוב של 100 מיליון ₪ נוספים, יוכל לתת מענה לבעיה ולהכניס למערכת סייעות שניות לגני הילדים".
עוד אמר היו"ר מצנע, כי משרד החינוך בעקבות דו"ח ועדת טרכטנברג החיל את חוק חינוך לילדים בגילאי 3 מתוך כוונה להקל על ההורים מבחינה כלכלית, אך למעשה העמיק את פערי השוויון כיוון שהורים בעלי יכולת כלכלית אינם שולחים את ילדיהם לחינוך הממלכתי, אלא לגנים פרטיים שם היחס בין הילדים לגננות נוח יותר. "ביישובים שנחשבים במדד נמוך, יצטרכו לקבל את התקצוב עבור סייעת נוספת כתוספת. אם אנחנו רוצים לתת שוויון הזדמנויות לכל ילד וילדה במדינת ישראל, צריך להחיל תקצוב דיפרנציאלי".
דפנה אבן, מארגון הגננות והמחנכות: "הגננת צריכה לדאוג לניהול הגן והסייעת וכעת יש לנו תפקיד חדש והוא להיות מדריכות של בנות שירות לאומי. העסקה של סייעת מקצועית נוספת בגן הוא צורך קיומי לילדים, לצוות ולניהולו התקין של הגן. חובה שכל סייעת תקבל הכשרה יסודית לטיפול בפעוט טרם כניסתה לגן ולא ישולבו בגן סייעות ללא הכשרה".
סינתיה גולדברג כהן מהסתדרות המורים אמרה כי הם תומכים בדרישה לסייעת שנייה.
רותי תורג'מן, סייעת לגננת, היתה תקיפה יותר ואמרה: "בנות השירות לא נותנות מענה לגן ואינן מועילות בתור סייעות. לא יתכן שהמערכת תתייחס לבנות הישרות הלאומי כפתרון ולכן צריך להוריד את זה מסדר היום".
נציגת אגף התקציבים במשרד האוצר נועה היימן: "המקורות מוגבלים ולכן צריך לעשות סדרי עדיפויות. אנחנו מבינים שהנושא קריטי ומהותי ומנסים לתת לו פתרונות, אבל העלות התקציבית היא גבוהה מאוד".
לגבי הסייעות אמר היו"ר מצנע כי יש צורך להסדיר את תחום השכר שלהן, את מסלול ההכשרה והדרישות מהסייעות.