עקרונות התזונה הנכונה

אם נביט מסביבנו, נגלה שמרבית בני האנוש שינו את הרגלי ותרבות האוכל. אנשים אוכלים יותר אוכל מהיר, אוכלים מחוץ לבית, ובמקומות רועשים (מוזיקה במסעדות). אוכלים מהר, בעמידה או בנסיעה. פחות ארוחות משפחתיות.

14.07.2014 מאת: מאלכ הזימה
עקרונות התזונה הנכונה

אוכלים הרבה מתוקים וחטיפים ובייחוד בקרב הילדים. ארוחת הלילה תפסה מקום כארוחה העיקרית, אוכלים יותר מארוחה בשרית אחת ביום ופחות ירקות ופירות.

להלן תמצית העקרונות לתזונה נכונה:

1. חשוב מאד לאכול בשקט, פחות דיבורים במהלך הארוחה ולאכול במקום שקט.

2. מומלץ ללעוס את האוכל כמה שיותר.

3. מאד מומלץ שכל יום תהיה ארוחה אחת משפחתית.

4. התזונה מייצגת את הפעילויות המשולבות של אינספור המזונות שאנו אוכלים. החומרים הכימיים שאנחנו מקבלים מהמזונות שאוכלים, מעורבים במגוון תגובות שפועלות יחד לשפר בריאותינו.

חומרים כימיים אלה מתואמים בצורה מדויקת על ידי מנגנוני שליטה ובקרה בתאים וברחבי הגוף. מנגנוני השליטה הם שמחליטים לאן להפנות רכיבים תזונתיים מסויימים והכמות הדרושה לנו ומתי תתרחש כל תגובה.

5. תוספי ויטמינים אינם המפתח לבריאות טובה, על ידי תזונה נכונה אנחנו יכולים לקבל את כל הרכיבים הנדרשים לגופנו. ממחקרים ומאמרים שקראתי תוספי מזון אינם יעילים לבריאות לטווח הארוך.

6. את כל הרכיבים התזונתיים המצויים במזונות מן החי, נוכל להשיג ביעילות רבה יותר ממזונות מהצומח. אבות המזון שנקבל מהצומח הם היעילים לבריאותנו. לעומתם, רכיבים מהחי הם הגורם העיקרי למרבית המחלות.

7. לתזונה נכונה יש השפעה רבה על תפקוד הגנים, ויכולה לצמצם עד מאוד את המחלות הגנטיות/תורשתיות.

מאלכ הזימה8.  תזונה נכונה יכולה לשלוט בצורה משמעותית בתופעות הלוואי השליליות של חומרים כימיים מזיקים.

9. תזונה נכונה לא רק שיכולה למנוע מחלה בשלביה המוקדמים, היא יכולה גם לעצור או לרפא מחלה גם בשלב מתקדם, כל עוד והמצב לא סופני. (עדיין צריך לערוך אבחון ומי שמשתמש בתרופות כמובן לא יפסיק את השימוש עד לביצוע התיקון ולאחר מכן להיוועץ ברופא).

10. תזונה נכונה מועילה לרפא מחלה כרונית מסוימת וגם משפרת הבריאות הכללית שלנו.

11. פעילות גופנית ,לפחות ארבע פעמים בשבוע, מה שאוהבים.

12. שינה, להשתדל ללכת לישון מוקדם למשך 6-8 שעות.

*בכתבות הבאות אפרט על אבות המזון והחשיבות שלהן לבריאות שלנו.

תגובות

מומלצים