מרכזי מצוינות ארציים בכרמל

בבית החולים כרמל הצטיינו ונבחרו השנה 3 מרכזי מצוינות ארציים מעולים ונבחרים, מחלקת ילודים ופגים בניהולו של פרופ' אבי רוטשילד ומנהל יחידת הילודים ד"ר דני וייסמן, המרכז לטרשת נפוצה והיחידה הנוירו-אימונית בניהולו של פרופ' אריאל מילר

14.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מרכזי מצוינות ארציים בכרמל

חטיבת בתי החולים של 'כללית' בוחרת, אחת לשנתיים, יחידות ומחלקות מצטיינות מתוך 14 בתי החולים של הכללית ברחבי הארץ.

בחירת מרכזי המצוינות נעשית כדי לעודד פעילויות ולהעצים את הקשר שבין המחלקות והיחידות השונות בבתי החולים למרפאות הקהילה.

והמערך הקרדיולוגי בניהולו של פרופ' משה פליגלמן. " מצוינות בבתי החולים  היא לא אירוע חד פעמי של מחלקה זו או אחרת ואינה נקבעת על פי מימד אחד, אומרת ד"ר חן שפירא מנהלת ביה"ח כרמל. מצוינות היא סיכום  של ההישגים  בתחומי פעילות שונים ע"י צוות יחידה או מחלקה.

אין ספק שההצטיינות של צוותים שלנו בכרמל  היא תוצאה של הלימה בין מערכת הערכים האישיים והארגוניים להתנהלות בפועל של כל אחד ואחד " אומרת ד"ר שפירא.

מרכז המצוינות הנבחר המרכז לטרשת נפוצה של ביה"ח כרמל עוסק פרט להדרכות ואבחון וטיפול בתחום המחלות הנוירו-אימונולוגיות גם בניסויים קליניים ובמחקר בסיסי ויישומי עם הנחיית סטודנטים בטכניון בתחום הפרמוקוגנטיקה ויישום רפואה אישית.

המרכז לטרשת בכרמל משמש כגורם יעוץ בהיקף ארצי לכל רופאי הקהילה וכיועץ להנהלה הראשית של הכללית בתחום המחלות הנוירו-אימונולוגיות.

במחלקת ילודים ופגים בכרמל מרכזת ד"ר מרינה סולובייצ'יק את מרפאת מעקב פגים בשילוב מרפאת התפתחות המשלבת שיטות טיפול חדשניות כולל הערכה באמצעות צילומי וידאו של ג'נראל מובמנט. זאת המרפאה הראשונה מסוגה בישראל שהוקמה במסגרת בי"ח.

ד"ר דני וייסמן והאחות לינה חורי מרכזים את תחום החייאת ילודים ופגים בכל המחלקות הרלוונטיות ומעבירים קורסים והכשרת מדריכים ברמה הארצית. 

דר מילר

המערך הקרדיולוגי של כרמל הוא המוביל בצפון והמובילים בארץ בתחום החלפת מסתמים באמצעות צנתור (TAVI ), והוא גם עובד במודל ייחודי בו מומחי המערך מתפקדים כקרדיולוגים ראשוניים יועצים בקהילה. המערך של כרמל פיתח בשיתוף מחלקת הדמיה עבודה מדעית של שילוב הדמית סיטי לבבי בחדר מיון.

עבודה החוסכת צנתורים ופעולות פולשניות מיותרות ומזרזת את תהליך קבלת ההחלטות לגבי הטיפול בחולה המגיע למיון עם תעוקת החזה.

בצילום, פרופ' מילר עם צוות מרכז הטרשת בכרמל שרה דישון וכרמית זגורי, צילום ביה"ח כרמל.

תגובות

מומלצים