הכנסת דחתה פטור מארנונה לאזרחים ותיקים מגיל 80

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק האזרחים הוותיקים, אזרח ותיק שהגיע לגיל 80 יהיה זכאי לפטור מלא מתשלומי הארנונה החלים על הדירה המשמשת למגוריו

16.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הכנסת דחתה פטור מארנונה לאזרחים ותיקים מגיל 80

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק האזרחים הוותיקים (תיקון – פטור מתשלום ארנונה לאזרח ותיק מגיל 80), התשע"ד-2014 של חבר הכנסת נחמן שי.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "אזרח ותיק כהגדרתו בחוק האזרחים הוותיקים, התש"ן-1989, זכאי להנחה בתשלומי הארנונה החלים על דירת המגורים שלו בשיעור של 30%.

מוצע לקבוע כי אזרח ותיק שהגיע לגיל 80 יהיה זכאי לפטור מלא מתשלומי ארנונה החלים על דירת המגורים שלו. על פי רוב, אזרחים ותיקים שהגיעו לגיל 80, אינם בעלי יכולת השתכרות, ועבור חלקם ההכנסה החודשית שלהם מסתכמת בקצבת הזקנה שהם מקבלים מהמוסד לביטוח לאומי. מטרת הצעת החוק היא להקל על קבוצת אוכלוסייה זו על ידי מתן פטור מלא מתשלומי ארנונה."

ח"כ נחמן שי: השאלה היא איזה מן חיים מחכים לנו בגילאים האלה ואיך האזרחים הוותיקים יבטיחו את חייהם בפרק הזה של חייהם שתודה לאל עשוי להיות ארוך. כדי לסייע לאוכלוסייה הזו אני רוצה לחזור ולהניח את הצעת החוק הזו שמלווה אותנו כבר מהכנסת ה 17.

מי שמגיע מעל גיל 80 זו קבוצה קטנה באוכלוסייה. בימים שעוברים עלינו אחת הקבוצות שעוברות תקופה קשה ביותר אלה הקשישים. הארנונה לא עוזרת להם היום אבל היא תעזור להם בעתיד כדי לנהל את חייהם ברווחה יחסית.  אנחנו בסך הכל רוצים להגדיל את רשת הביטחון שמדינת ישראל נותנת להם.

השרה יעל גרמן השיבה בשם הממשלה: ההצעה מיותרת שכן המצב הקיים היום הוא שאזרח ותיק זכאי להקלה בארנונה, ובנוסף כל אזרח ותיק נזקק על פי קריטריון של הכנסה מקבל פטור של 75% - 100% בהתאם לרמת ההשתכרות והסיעוד שלו. על כן אין צורך במתן פטור גורף.

22 ח"כים תמכו בהצעה ו 41 התנגדו.

תגובות

מומלצים