אושר הסדרת השהיית עובדים במערכת החינוך במקרה של ביצוע עבירות מין או אלימות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק פיקוח על בתי הספר (תיקון מס' 8) (השעיית עובד חינוך או עובד שירות מעבודתו), התשע"ד – 2014 של חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה וקבוצת חברי הכנסת

17.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אושר הסדרת השהיית עובדים במערכת החינוך במקרה של ביצוע עבירות מין או אלימות

בחוק פיקוח על בתי ספר נקבעו תנאים לגבי עבודתם של עובדי חינוך ושירות במוסדות חינוך שהעובדים בהם אינם עובדי המדינה. לגבי עובדים אלה, מוצע להסדיר גם את הליכי התליית האישור לעבודתם של עובדי חינוך ולהשעייתם של עובדי שירות במוסדות חינוך כאמור, אם הוגש נגדם כתב אישום בחשד לביצוע עבירת מין או עבירת אלימות חמורה בקטין או חסר ישע שעליו הם אחראים או היו אחראים במסגרת עבודתם. זאת, בדומה להליכים הקיימים בנושא זה במסגרת הליכי המשמעת של עובדי המדינה ועובדי הרשויות המקומיות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "עד היום סוגיית השעיית מורים שהוגש נגדם כתב אישום הוסדרה רק כלפי עובדי חינוך שהינם עובדי מדינה, באמצעות חוק שירות המדינה. לגבי עובדי חינוך שאינם מועסקים דרך משרד החינוך, כמו גם עובדי שירות, הנושא פרוץ, ותלוי ברצונו הטוב של מנהל בית הספר.

הצעת חוק זו מבקשת להסדיר את סמכות ההשעיה של עובד חינוך או עובד שירות שאינם עובדי מדינה, שהוגש נגדם כתב אישום בגין ביצוע עבירות מין או אלימות."

11 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים

תגובות

מומלצים